קונסולת ה-PS5 Pro תציג שיפור ביצועים משמעותי (הדלפה)

PlayStation 5 PlayStation 5 “רזה” (מקור סוני)

סוני (Sony) צפויה להשיק במהלך השנה את ה-Playstation 5 Pro, גרסה חדשה ומשודרגת במיוחד של קונסולת ה-Playstation 5 המקורית, כאשר ערוץ Moore’s Law Is Dead, המוכר מקור מידע אמין למדי בכל הנוגע להדלפות מידע, מציג מסמכים פנימיים של סוני המעידים על כך שגרסת ה-PS5 Pro החדשה צפויה להציג שיפור ביצועים של יותר מפי 3 לעומת הדור הנוכחי, עם עוצמת עיבוד של 33.5TFLOPS לצד רנדור מהיר יותר של משחקים בעד 45% ושיפור ביצועי Ray Tracing של עד פי 4 לעומת הדגם המקורי.

מזו תקופה ארוכה למדי שאנחנו יודעים כי סוני עובדת על קונסולת ה-Playstation 5 Pro, גרסה משודרגת וחזקה יותר של קונסולת ה-Playstation 5 המקורית שהוצגה ב-2020 וקיבלה רענון גרסה בחודש אוקטובר האחרון, עם גרסה “רזה” הקטנה יותר בכ~30% לעומת הדגם המקורי.

ההדלפה החדשה מתבססת על מסמכים פנימיים של סוני ומצליחה להציג עד כמה מתקדמת תהיה גרסת ה-PS5 Pro החדשה.

הקונסולה, שזכתה לשם קוד Trinity, אמורה להתבסס על פלטפורמת ה-Viola החדשה והמתקדמת יותר של AMD, פלטפורמה הצפויה להציג שיפור ביצועים משמעותי, עם רנדור מהיר יותר בעד 45% בזכות שדרוג יכולת העיבוד הגרפי של הקונסולה ביותר מפי 3, מ-10.3TFLOPS בדגם ה-PS5 הרגיל ל-33.5TFLOPS  בדגם ה-PS5 Pro החדש ושיפור של פי 2~3 ביצועי ה-Ray Tracing בקונסולה, שיפור שמגיע במקרים מסויימים לפי ההדלפה לעד פי 4.

השיפורים הצפויים בקונסולת ה-Playstation 5 Pro (מקור Moore's Law Is Dead)
השיפורים הצפויים בקונסולת ה-Playstation 5 Pro (מקור Moore’s Law Is Dead)

שיפור נוסף שסוני צפויה להציג בקונסולה החדשה הוא טכנולוגיית ”סופר רזולוציה” לשיפור ביצועי הגיימינג בשם PSSR (ר”ת PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), טכנולוגיה המקבילה לטכנולוגיות ה-DLSS של אנבידיה, FSR של AMD ו-XeSS של אינטל.

הטכנולוגיה צפויה להציג בשלב הראשון תמיכה ברזולוציית 4K, אך תשודרג בהמשך גם לתמיכה ברזולוציית 8K.

בעוד שעדיין לא ידוע בכמה תתומחר קונסולת ה-Playstation 5 Pro של סוני, שצפויה להגיע לשוק לקראת תקופת החגים של 2024, אין ספק כי לפי המידע המודלף מדובר על שדרוג משמעותי בביצועים בעבור שחקני הקונסולות.

הסרטון המלא של Moore’s Law Is Dead:

https://www.youtube.com/watch?v=SV7BJKnZfP8


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים