ביקורת סרט: קונג פו פנדה 4 – לא צריך לתקן משהו שאינו שבור

מתוך מתוך “קונג פו פנדה 4” (באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)

סדרת “קונג פו פנדה” תמיד עברה לי מתחת לראדר, עד כדי כך שאת שלושת הסרטים הראשונים בסדרה ראיתי לראשונה לא מזמן. גיליתי סרטי ילדים ממש לא רעים, סך-הכל עם מסרים טובים וחיוביים, וג’ק בלאק אחד שמחזיק את הפרנצ’ייז הזה על הגב שלו מאז 2008.

החשש העיקרי שלי בקשר ל”קונג פו פנדה 4″ היה שהאופן שבו נגמר הסרט השלישי בסדרה הרגיש לי כל-כך שלם ומתאים לסיום של פרנצ’ייז, שתהיתי למה בכלל צריך לעשות סרט רביעי בסדרה שנראה שנגמרה בצורה כל-כך יפה. ובכן, קונג פו פנדה 4 בעיניי הוא לא סרט שהיה אמור להיות קיים, אבל האמת? הוא גם לא רע בכלל ואפילו כיפי מאוד.

קונג פו פנדה 4 – העלילה

“קונג פו פנדה 4” מציב את פו (ג’ק בלאק האגדי) כנגד אתגר חדש, כשהוא מתבקש להתקדם לשלב הקונג-פו האולטימטיבי ולהפוך למנהיג הרוחני של עמק השלום.

כחלק מתפקידו החדש פו צריך לבחור ולאמן את מי שירש אותו כלוחם הדרקון החדש של עמק השלום. פו חובר אל שועלה צעירה ופזיזה בשם ז’ן (אקוופינה) על מנת למצוא ולהביס את הזיקית (ויולה דיוויס המאיימת), מכשפת משנה צורה היכולה ללבוש את הצורה של כל יצור חי. הזיקית מנסה לשאוב את הכוחות של כל האוייבים הקודמים של פו על מנת להביס אותו ולהשתלט על העולם.

לא ראיתי את זה כבר?

“קונג פו פנדה 4” הוא לא סרט שבא לחדש יותר מידי. הוא מספר סיפור די בסיסי של סרטי מסע על דמות שפוגשת דמות לא צפויה כדי לנצח דמות שלישית, כשבדרך הם עובדים על מערכת היחסים שלהם כדי ששניהם ייצאו מהמסע מלומדים ממה שהיו בעבר.

סרטים כמו “למצוא את נמו”, “גברים בשחור” ואפילו במידה מסויימת “קונג פו פנדה” הראשון כולם כבר עשו את הנוסחה הזו טוב בעבר, אז מה בעצם הצורך בקונג פו פנדה 4?

קודם כל, הוא פונה לקהל צעיר יותר מהמון סרטי המסע הללו, ואומנם הטיעון הזה לבד לא מחזיק מים כי “למצוא את נמו” הוא גם סרט ילדים, אבל אפשר להוסיף לטיעון את העובדה שקונג פו פנדה היא סדרת סרטים שגם מבקשת להעביר לא מעט מסרים חיוביים של חברות ודאגה משפחתית, ולפי הסרט הנוכחי – גם של הנהגה, ואני באופן אישי מוצא את זה מאוד יפה שעל אף שהוא סרט ילדים, הוא חיובי וגם מלמד את הילדים ערכים טובים.

מצד שני, אני לא באמת יכול לראות את הסרט בעיניים של ילד. אז כן, למבוגרים הסרט יראה לעיתים קצת צפוי מידי ויעביר בהם תחושה של דה ז’ה וו להמון סרטים אחרים. זה לא מחדש יותר מידי, אבל זה גם לא מזיק, ואולי לפעמים אפילו קצת נעים ומחזיר לילדות.

מתוך
מתוך “קונג פו פנדה 4” (באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)

לפעמים העלילה המשנית היא מה שמשנה

הסרט מתרכז גם בעלילה צדדית שכוללת את האבות של פו, האווז פינג (ג’יימס הונג, שעדיין בועט גם בגיל 95) ולי שאן (בריאן קרנסטון), שמספקת בעיקר אתנחתא קומית, אבל גם לפעמים נראית כמו עלילה יותר מעניינת מהעלילה המרכזית של הסרט.

בואו נגיד שאם היה סרט ספין אוף שמבוסס רק על ההרפתקאות של שניהם אני ממש לא הייתי מתנגד.

הסרט גם מכיל כל מיני דמויות משעשעות כמו שלושה גורי ארנבים שנראים מאוד חמודים, אבל בפועל הם מאוד רצחניים, מוטיב עלילתי שתמיד מצחיק, והמנהיג שלהם – פנגולין, שמדובב על ידי יקיר הוליווד לשנים 2023-2022 ומסתבר שגם 2024 – קי הוי קואן, שתמיד תענוג לשמוע ממנו.

חגיגה ויזואלית

אומנם הסיפור של הסרט יכול להיראות פשוט לעיתים, אבל מבחינת אנימציה “קונג פו פנדה 4” מצליח להוכיח שגם סדרה בת יותר מ-15 שנים יכולה להשתדרג ולהפתיע עם עולם עשיר ועוצר נשימה (כולל מעבר של הסרט מכפר קטן אל עיר גדולה ושוקקת), סצינות אקשן מדוייקות וחדשניות שעוד לא ראינו בסדרה ודגש על פרטים קטנים כמו הקשקשים של הזיקית.

ובכלל, כל תהליך השינוי שלה לדמויות האחרות נראה מהמם ומפחיד בו זמנית. אלו אולי הסצינות היחידות בסרט שיכולות להבהיל ילדים קטנים, אבל אנשים קצת יותר מבוגרים יעריכו אותן.

מתוך
מתוך “קונג פו פנדה 4” (באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)

השורה התחתונה – מה חשבנו על “קונג פו פנדה 4”

קונג פו פנדה 4 משנה מעט את הנוסחה שכבר למדנו להכיר מהסדרה, ולראיה אפילו לא כולל בתוכו את שאר חברי “החמישיה הזועמת”. אבל הוא גם מרגיש כמו פרק חדש בעולם של קונג פו פנדה שלמדתי לאהוב מאוד מהר, ואני ממש אשמח לראות עוד ממנו.

שירות לציבור: לכבוד הסרט יצא קאבר ל-Baby One More Time של הלהקה של ג’ק בלאק – Tenacious D (במקור של בריטני ספירס), שהפך בין לילה לויראלי – הסרט מכיל את הגרסה המלאה שלו והיא נהדרת כמו שמצופה ממנה!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים