הכירו את TacticAI – המלצות AI למהלכי משחק בכדורגל

TacticAI - מאמן AI לכדורגל (מקור גוגל) TacticAI – מאמן AI לכדורגל (מקור גוגל)

חוקרי הבינה המלאכותית של גוגל הציגו את TacticAI, פתרון בינה מלאכותית חדש שפותח כחלק משיתוף פעולה ארוך שנים עם Liverpool FC, קבוצת הכדורגל של ליברפול.

ה-TacticAI נועד לשמש כעוזר מאמן חכם המסוגל להמליץ על מהלכי משחק שונים בדגש על בעיטות קרן, המלצות שהועדפו ב-90% מהמקרים על ידי מומחי הכדורגל האנושיים של קבוצת ליברפול.

ה-AI מגיע למגרש הכדורגל

הבינה המלאכותית ממשיכה להתרחב ליותר ויותר תחומים, ובעוד שרובנו מכירים בעיקר את מחוללי התמונות והוידאו או הצ’אטבוטים השונים, הבינה המלאכותית היוצרת נכנסה להרבה יותר תחומים, החל מעולם הבריאות עם פיתוח תרופות חדשות ועד לעולם הספורט עם הצגת פתרון ה-TacticAI החדש, שנועד לשפר את עולם הכדורגל ולספק המלצות טקטיות על מהלכים לקבוצה.

שיתוף הפעולה בין גוגל לקבוצת ליברפול מאפשר לחברה לנתח מגוון רחב של משחקי כדורגל ומהלכים שונים על מנת מנת לבצע למידה עמוקה ולהבין את ההקשרים השונים בין השחקנים על המגרש, דבר שמאפשר ל-TacticAI לנתח מהלכים ולספק המלצות כיצד להגיב לטקטיקה של הקבוצה היריבה, זאת בניגוד למצב הקיים בו מאמנים צריכים לצפות מחדש במשחקים על מנת לנתח אותם ולפתח תגובות מתאימות למשחקים עתידיים.

אופן פעולת ה-TacticAI (מקור גוגל)
אופן פעולת ה-TacticAI (מקור גוגל)

בעוד שהכלי החדש מסוגל לתת המלצות על מהלכים שונים במשחק, הדגש הגדול של TacticAI הוא על בעיטות קרן, שנוצר לאור הפוטנציאל הגבוה להבקעת שער, עם כ~10 בעיטות קרן בממוצע במשחק, דבר שיכול להפוך את ההמלצות של TacticAI לבעלות השפעה רבה יותר על התוצאה הסופית של המשחק, כאשר הוא נועד לתת מענה לשלוש שאלות מרכזיות:

  • במקרה של בעיטת קרן ספציפית, מה צפוי להתרחש?
  • לאחר ביצוע של מהלך, האם אפשר להבין מה התרחש?
  • כיצד ניתן להתאים את טקטיקת המשחק על מנת לקבל תוצאה רצויה?

בתמונה הבאה ניתן לראות כיצד TacticAI מסוגל לספק המלצות למאמני הכדורגל לביצוע מהלכים ושינויים בטקטיקה שלהם לשיפור ההתקפה:

  • A – דוגמה לבעיטת קרן שבוצעה במציאות.
  • B – יצירת תחזית בה הסיכוי לשער ירד באמצעות התאמת מיקום שחקני ההגנה.
  • C – השפעת שינוי מיקום שחקני ההגנה על סיכויי ההתקפה של שחקנים 2, 3 ו-4.
  • D – הצגת מספר תרחישים למאמנים שיוכלו לבדוק אפשרויות התקפה שונות.
המלצות על מהלכים של TacticAI (מקור גוגל)
המלצות על מהלכים של TacticAI (מקור גוגל)

בעוד שהבינה המלאכותית עדיין לא צפויה להחליף את המאמן הרגיל במשחקי כדורגל, TacticAI מסוגל לשמש ככלי עזר המאפשר לנתח מגוון רחב של מהלכים ומהלכים נגדיים בעבור המאמן ולסייע לקבוצה לנצח על ידי בחינה של מגוון תרחישי משחק שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים