טלגרם מציעה חשבון פרימיום בחינם אם תסכימו לשלוח הודעות SMS למשתמשים אחרים

אפליקציית טלגרם צילום: רונן מנדזיצקי

טלגרם (Telegram) החלה להציג לאחרונה אפשרות חדשה לקבלת מנוי טלגרם פרימיום ללא תשלום בעבור מספר מצומצם של משתמשים כחלק מתוכנית Peer-to-Peer Login (להלן P2PL, “כניסת עמית לעמית”), תוכנית שתאפשר לחברה לשלוח מהמכשיר הסלולרי של המשתמשים שיסכימו לכך עד 150 “סיסמאות חד-פעמית” (OTP), המשמשות לאימות זהות משתמשים, כהודעות SMS רגילות מהמכשיר שלהם תמורת קבלת מנוי פרימיום חודשי.

אפליקציית טלגרם הפכה בשנים האחרונות לאלטרנטיבה פופולרית במיוחד לאפליקציות מסרים אחרות, דוגמת וואטסאפ, עם כמות משתמשים הולכת וגדלה, שחצתה לאחרונה את רף ה-900 מיליון משתמשים, כאשר לצד הגרסה הרגילה והחינמית שלה, טלגרם הציגה ב-2022 את מנוי הטלגרם פרימיום, המציע פיצ’רים נוספים בתשלום חודשי של 5 דולר ( 13.9 ש”ח למשתמשים בארץ).

בדומה לאפליקציות אחרות, כחלק מתהליך ההרשמה או ההתחברות לטלגרם, האפליקציה מקבלת קוד אימות חד-פעמי (OTP) כהודעת SMS בהתאם למספר הסלולרי של המשתמש לאימות הזהות שלו, דבר שמשית עלות נוספת על חברת טלגרם עצמה מאחר והודעות SMS אינן חינמיות ויכולות לעלות לא מעט כסף במדינות מסויימות, מה שהוביל את החברה להציג את תוכנית ה-P2PL.

הודעת תוכנית ה- Peer-to-Peer Login
הודעת תוכנית ה- Peer-to-Peer Login

התוכנית החדשה מיועדת למספר מצומצם מאוד של משתמשי טלגרם, 0.01% לפי הכתוב. משתמשים אלה החלו לקבל הודעה על ההצעה החדשה של החברה לקבלת מנוי טלגרם פרימיום ללא תשלום בעבור “עזרה במשלוח הודעות התחברות”.

במילים אחרות, במקום שטלגרם תשלח הודעות SMS בעצמה, היא תנצל את המכשיר הסלולרי של המשתמש על מנת לשלוח עד 100 הודעות אימות קוד למשתמשים אחרים, ובתמורה יקבל המשתמש מנוי פרימיום ללא תשלום לשימוש עצמי או כמנוי אותו יוכלו לשלוח למשתמשים אחרים במתנה.

לפי תנאי התוכנית, משתמשי טלגרם שיהיו מוכנים להתנדב ולהירשם לתוכנית החדשה, ישאו באחריות ובעלות המלאה על משלוח של עד 150, ולא 100 כפי שמוצג בתמונה, הודעות SMS עם קוד אימות ה-OTP למשתמשים אחרים, עלות שיכולה להשתנות בין מדינה למדינה, אך יותר מכל חושפת את מספר הטלפון האישי של המשתמש לאנשים זרים שיקבלו ממנו את הודעת האימות.

השאלה שנשאלת בסופו של דבר היא האם אתם הייתם מוכנים לנדב את המספר הפרטי שלכם לטלגרם כדי לחסוך כמה שקלים מדי חודש? טלגרם חושבת שלפחות חלק מהמשתמשים יסכימו לכך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים