יוטיוב יוצאת נגד אפליקציות צד ג’ לחסימת פרסומות

YouTube Logo תמונה: Google

יוטיוב (YouTube) מחריפה את המלחמה נגד חוסמי פרסומות בפלטפורמה הפופולרית ומקשיחה עמדות כנגד אפליקציות צד ג’ שניצלו את ה-API של יוטיוב על מנת לאפשר למשתמשים לצפות בתוכן ללא פרסומות בחינם, כאשר היא מעדיפה שתרכשו מנוי יוטיוב פרימיום בתשלום במידה ואינכם מעוניינים לראות פרסומות.

אחרי שהחלה להילחם באופן אקטיבי בחוסמי הפרסומות בשנה הקודמת, יוטיוב עושה את הצעד הגדול הבא ומכריזה על צעדים חדשים נגד אפליקציות שנועדו לחסום פרסומות בפלטפורמה על ידי שימוש בממשק התכנות (API) שלה, דבר שאפשר להם לעקוף את החסימה של יוטיוב, זאת בניגוד לתנאי השימוש שלה.

לפי העדכון החדש של החברה, משתמשי אפליקציות אלו צפויים להיתקל בקרוב בהודעה של “התוכן הבא אינו זמין באפליקציה זו” (The following content is not available on this app) כאשר ינסו לצפות ביוטיוב דרך אפליקציה חיצונית החוסמת פרסומות.

עם הכנסות כ~31.51 מיליארד דולר מפרסומות יוטיוב במהלך 2023, ניתן להבין מדוע החברה מנסה למנוע ממשתמשיה את האפשרות לצפות בפלטפורמה שלה ללא פרסומות, כאשר מנגד עומדים משתמשים שלא מעוניינים לשלם 23.9 ש”ח על מנוי יוטיוב פרימיום מידי חודש להסרתן (+גישה לשירות המוזיקה שלה). עם זאת, אי אפשר להכחיש את העובדה כי אפלקציות צד ג’ שמנצלות את ה-API של החברה מפרות את תנאי השימוש שלה.

סביר למדי כי הצעד החדש של יוטיוב לא יעלים לגמרי את כל האפשרויות של המשתמשים לצפות בפלטפורמה ללא פרסומות, אלא יוביל למשחק חדש של “חתול ועכבר” בין מפתחי האפליקציות והחברה, אך בו בזמן אפשר גם להניח שלא מעט מפתחים יעדיפו לוותר על הפיתוח לאור העובדה כי החברה הכריזה כי תפעל כנגד מפתחי האפליקציות, ככל הנראה במישור המשפטי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים