תהיה פופולרית כמו אנדרואיד? מטא מנגישה את מערכת ההפעלה שלה למשקפיים ליצרנים נוספים

מערכת ה-Meta Horizon OS (מקור מטא) מערכת ה-Meta Horizon OS (מקור מטא)

מטא (Meta) מרעידה את האדמה בשוק משקפי המציאות הרבודה עם הפיכתה של Meta Horizon OS, מערכת ההפעלה של סדרת משקפי ה-Quest, לזמינה לשימוש על ידי חברות צד ג’, בהן ASUS, לנובו ומיקרוסופט, במטרה להפוך את מערכת ההפעלה לברירת המחדל החדשה בשוק המשקפיים החכמים.

בעוד שמטא שולטת כבר היום בשוק משקפי המציאות המעורבת עם סדרת משקפי ה-Quest שלה, הכוללת את דגם ה-Meta Quest 3 האחרון, נראה כעת כי החברה מנסה להפריד בין החומרה והתוכנה עם הפיכתה של Meta Horizon OS למערכת הדומה יותר לאנדרואיד של גוגל (עליה היא מבוססת במקור), בה יוכלו להשתמש יצרנים אחרים במטרה להתחרות במערכת ה-visionOS ומשקפי ה-Vision Pro של אפל.

מטא מקווה שהיכולת להשתמש במערכת ה-Meta Horizon OS תגרום ליותר חברות לייצר פתרונות חומרה משלהן עם יצירת משקפיים לשימושים ספציפיים, כאשר הם יוכלו להתמקד רק בצד החומרה תוך הסתמכות על המערכת הוותיקה שלה.

מערכת ההפעלה של מטא למשקפיים מגיעה בעיצוב הרבה יותר פתוח בעבור מפתחים, עם חנות ה-Meta Horizon Store הרגילה של החברה שתשלב לתוכה את App Lab שנועדה למפתחים.

מטא גם מעודדת את השימוש במערכת בעבור פתרונות גיימינג עם תמיכה ב-Xbox ו-Steam ויכולת להזרים משחקים מהמחשב למשקפיים עם Air Link, זאת בנוסף לפניה למפתחים של משחקי אנדרואיד דו-מימדיים רגילים, שיוכלו להגיע למשקפיים בצורה פשוטה לאור התמיכה המובנה ביישומי אנדרואיד.

בשלב הראשון החברה תשתף פעולה עם מותג ROG של ASUS, המתכננת להשיק משקפי מציאות מעורבת לגיימינג, עם לנובו, העובדת על משקפיים שנועדו לפרודוקטיביות, למידה ועוד, ועם מותג ה-Xbox של מיקרוסופט במטרה לייצר פתרון יעודי שיריץ את שירות ה-Xbox Cloud Gaming, כאשר כלל הפתרונות יתבססו על סדרת שבבי ה-Snapdragon של קוואלקום.

בעוד שמטא מחזיקה כיום בנתח שוק גדול עם משקפי ה-Quest שלה, כניסתה של אפל לשוק מהווה גורם מאיים על הדומיננטיות שלה במיוחד בשלב הבא, בו אפל צפויה להשיק משקפי Vision זולים יותר מהדור הקיים, מה שהוביל לצעד החדש של החברה, שיגדיל בסופו של דבר את כמות המשקפיים שיריצו את מערכת ההפעלה שלה.

צפו בהכרזה של מארק צוקרברג, מנכ”ל מטא, על שחרור ה-Meta Horizon OS לחברות נוספות:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים