תכני יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024

מתוך מתוך “השיבה מהפלנטה האחרת” (באדיבות כאן11)

מיטב ערוצי הטלוויזיה יעלו תכנים מיוחדים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בין השאר נמצא בכורות לסרטים ישראליים ובינלאומיים, סדרות חדשות, עדויות ניצולים, יצירות דוקו, וראיונות עם ניצולים.

אספנו עבורכם את כל התכנים שיעלו בערוצים השונים, כמו גם בדיגיטל ובערוצי הרדיו של תאגיד השידור:

תכני יום השואה באינסטגרם

מעלים זיכרון 2024 לקראת יום הזיכרון ה-79 לשואה ולגבורה, 22 יוצרי תוכן יארחו באינסטגרם שלהם 21 ניצולי שואה, למפגש אינטימי ומרגש, שיעסוק בסיפור ילדותם בתקופת המלחמה.

ביום החשוב הזה, תוכלו לקבל באינסטגרם הצצה נדירה לעדות של ניצול או ניצולה ולעקוב אחרי חיי הניצולים בישראל, אשר חלקם חווים מציאות של עוני ובדידות רבה.כמחצית מהניצולים המשתתפים בפרויקט הם נתמכים של ארגון לתת ומקבלים מהארגון סיוע שוטף.

את המפגשים תוכלו למצוא בעמודי האינסטגרם של גיא פינס, אנה ארונוב, דנית גרינברג, אופירה אסייג, מאור בוזגלו, מירן בוזגלו, דנה פרידרמייקל רפפורט, אודיה אזולאי, שחר חיון, אניה בוקשטיין, אור שפיץ, אוראל צברי, בר מיניאלי, חדשות 12, אלמוג בוקר, משי קליינשטיין, מיכל פעילן, נבו עמרני, דילן דרור, אמילי מדואל, וגאיה שליטא כץ.

תכני יום השואה בשידורי כאן

השיבה מהפלנטה האחרת: תעודה. ערב יום השואה בכאן 11.

ק.צטניק, הסופר המסתורי ניצול השואה, עושה בגיל 67 ניסיון אחרון לחזור לזיכרונותיו הטראומתיים, הפעם תחת השפעת סם ה- LSD . ק.צטניק ניסה כל חייו להבין את שאירע לו במלחמה ותבע את המושג “פלנטה אחרת” לאושוויץ בעדותו במשפט אייכמן.

העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה: יום ראשון, ערב יום השואה בשעה 20:00, בכאן 11.

לכל איש יש שיר: יום ראשון, ערב יום השואה בשעה 22:50, בכאן 11.

ערב שירה בהנחיית גיא זוארץ ובהשתתפות האמנים: ירמי קפלן, משי קלינשטיין, דיקלה, אסתר רדא, אלון עדר ותיאטרון צה”ל. התוכנית צולמה באנדרטה ללוחמים היהודים ולפרטיזנים ביד ושם בסימן “ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה” ובמהלכה יבוצעו שירים ויוקרנו סרטונים המספרים את סיפורן של קהילות יהודיות.

לכל איש יש שם: שידור מהכנסת ביום השואה, בשעה 11:00 בכאן 11.

לך תזכור: 3 פרקים החל מ-2.5.24 באתר כאן ובכל יישומוני ההסכתים.

בהסכת המופת של כאן הסכתים “לך תזכור” העיתונאי עקיבא נוביק, יוצא למסע בן שלושה פרקים על מנת לבדוק את השינויים שחלו בזיכרון השואה, לאורך השנים, ובעיקר בחצי השנה האחרונה. בעונה השלישית בודק נוביק מה שב ומציף את השואה, ומי מנסה לעוות את זיכרונה.

שקשוקה – פרק יום השואה: בכאן חינוכית

העונה החמישית של “שקשוקה” כוללת פרק סיום מיוחד ופורץ דרך ליום השואה. בפרק סבתא נעמי (רבקה מיכאלי) מספרת למשפחה על יום ההולדת שחגגה בגטו. אופק מדמיין את עצמו ואת חבריו בגטו בתוך סיפורה הכואב והמותח של סבתא נעמי הוא מנסה לארגן לה מתנת יום הולדת ונעלם.

מתוך
מתוך “שקשוקה” (באדיבות כאן11)

ארכיון הקהילות היהודיות – גְּלוּיוֹת מִגָּלוּיוֹת: כאן דיגיטל

כאן ארכיון מייחד פינה חמה לסיפורן המרתק של הקהילות היהודיות ברחבי תבל, כפי שתועדו לאורך שנים בידי כתבי רשות השידור.

האנטישמיות המודרנית: כאן דיגיטל

פרויקט הסברה באנגלית בהגשתו של יצחק מנדל. האנטישמיות המודרנית בהשוואה לאנטישמיות באירופה של שנות ה-30 , אחרי השבעה באוקטובר, אנחנו עדים , כמו לפני 90 שנה, לתופעות מסוכנות ומפחידות של סימון בתי עסק יהודים, אלימות פיזית ומילולית כנגד סטודנטים יהודים ורדיפה אחר יהודים רק בשל יהדותם.

כאן חדשות ורדיו “קול מתוך החושך”:

בנוסף, כאן חדשות תקדיש את יום השידורים לעיסוק מורחב בריאיונות וכתבות מגזין בנושא יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתוכניות האקטואליה, בכאן רשת ב ובכאן חדשות בדיגיטל. תחנות הרדיו של כאן יתאחדו ליום שידורים מיוחד שכל כולו השמעת קולות שורדי השואה וקולותיהם של ניצולי השואה שחוו גם את התופת ב-7/10.

תכני יום השואה ב-HOT

זיכרון בסלון: במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב-HOT VOD, HOT senior, HOT3.

המסורת הישראלית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה אשר מעבירה את שרביט הזיכרון מהטקסים הממלכתיים והעצרות ההמוניות – למפגשים אישיים, משמעותיים ומרגשים שמתקיימים מדי שנה באלפי סלונים במקביל. בכל שנה לוקחים חלק בזיכרון בסלון כמיליון וחצי בני אדם בישראל וב65 מדינות ברחבי העולם.

המקעקע מאושוויץ: בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה כל הפרקים ברצף החל מ-20:00 ב- HOT3 וב-HOT VOD.

עלילת הסדרה מתרחשת סביב מלחמת העולם השנייה ומספרת את סיפורו של לאלי, יהודי סלובקי שנשלח למחנה הריכוז באושוויץ והופך בעל כורחו לאחד ממקעקעי המספרים הסידוריים על זרועותיהם של אסירי המחנה החדשים. באחד הימים, נשלחת אליו אסירה חדשה בשם גיטה ובעת שמקעקע על ידה את מספרה, מתאהב בה. בצל אימי המלחמה, מיטלטל סיפורם של לאלי וגיטה בין חיים למוות ובין ייאוש לתקווה.

אלו תולדות: ביום השואה והגבורה כל הפרקים ברצף החל מ-12:00 ב-HOT3. שידור שבועי החל מה-19.5, ימי ראשון ב- 22:00 ב- HOT HBO

עלילת הסדרה מתרחשת בעיצומה של מלחמת העולם השנייה ומספרת את סיפורם של משפחת רמונדו, אידה, אלמנה ומורת בבית ספר יסודי ובנה המתבגר נינו, המחליטים להסתיר את מוצאם היהודי ולנהל אורח חיים רגיל בעיירה קטנה בפרברי רומא.  אך המציאות המלחמתית מערערת את שגרת חייהם, כאשר אידה נאנסת על ידי חייל נאצי ונאלצת ללדת את בנה בחשאי ואילו נינו מצטרף לשורות הפרטיזנים ומשאיר את אמו ואחיו הקטן לבדם אל מול תופת הנאצים.

הנשים של היטלר: ראשון, בשעה 15:40 ב-HOT8 ו-HOT VOD

מקובל להתעלם מתפקידן של הנשים בעליית גרמניה הנאצית או לפרש אותו בצורה מוטעית כדי להציגן כמשקיפות פסיביות שלא ידעו דבר. הסדרה, בת 4 הפרקים, בוחנת את הנשים הנאציות מנקודת מבט עדכנית, ככאלה שהיו שותפות אקטיביות בכל היבטי החברה הגרמנית. בחינה מודרנית של הרייך השלישי הרצחני מוכיחה שהנאצים לא יכלו לתפוס את השלטון בלי תמיכת נשים עשירות ומשפיעות ולא היו יכולים לבצע את הזוועות בלי משתפות פעולה מרצון.

הנאצי היהודי: ראשון, בשעה 18:45 ב-HOT8 ו-HOT VOD ושידור נוסף בשני בשעה 14:45

אולדי קורזם היה מהגר שהגיע אחרי מלחמת העולם השנייה מלטביה לאוסטרליה. הוא נשא איתו מזוודה ישנה עם עדויות לסיפור חיים שלא ייאמן: כשהיה כבן חמש כל משפחתו הושמדה בטבח בכפר בבלארוס. הוא הסתתר ביער ואומץ על ידי חייל מגדוד לטבי שסופח אחר כך ל- SS הנאצי. הילד הפך לקמע של הגדוד והיה עד לעינוי והשמדת יהודים. כשסיפורו התפרסם בעולם היה מי שפקפק באמינותו.

חוזה עם השטן: ראשון, בשעה 21:15 ב-HOT8 ו-HOT VOD

דוקו על הסכמי ההעברה שחתמו ראשי ההסתדרות הציונית עם גרמניה הנאצית. סיפור שהושתק ורלוונטי היום יותר מאי פעם: האם כדי להציל חיי אדם יש לעשות חוזה עם השטן?

התנגדות – הם השיבו מלחמה: ראשון, בשעה 22:10 ב-HOT8 ו-HOT VOD ושידור נוסף בשני בשעה 17:20

מקובל לחשוב שבשואה היהודים הלכו “כצאן לטבח”, אבל לפי מחקרים ועדויות היו מקרים רבים של התנגדות לאויב הנאצי, החל במרד ורשה המפורסם, בקבוצות פרטיזנים כמו זו של אבא קובנר, שעסקו בעיקר בחבלה במסילות רכבת, וגם פעולת נקמה אחרונה של הזונדרקומנדו באושוויץ לפני שהנאצים השמידו גם אותם. בסרט נטען שגם הקמת בתי ספר והצגת מחזות בגטו או ניסיונות בריחה דרך תעלות הביוב הן סוג של התנגדות נגד אויב שלא היה סיכוי אמיתי לגבור עליו.

ראיונות לילדים: ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בערוץ Zoom (ערוץ 83) וב-HOT VOD Young

ראיונות מרתקים של נטע כרמלי כוכבת הסדרה “מתוקים” עם שתי שורדות שואה מעוררות השראה חנה גופרית ושרה פרי המספרות את סיפור חייהן ומנגישות אותו לילדים.

תכני יום השואה ב-yes

ערוצים: ערוצי הסרטים ו-yes VOD | מועד שידור: ראשון-שני 5-6/5

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה יערכו שידורים מיוחדים בערוצי הסרטים של yes, עם מגוון רחב ומשובח של סרטים. בבכורה יעלו הסרטים “האלוף של אושוויץ”, “הסודות של אבא”, לצד סרטים מוכרים מכל השנים כגון: “החיים יפים”, “בחירתה של סופי”, “הבן של שאול”, “איש המרתון”, “האיש בעל לב הברזל”, “מכתב לחזיר”, “באפלה” ועוד.

בנוסף תעלה ב-yes VOD קטגוריה עם עשרות סרטים עלילתיים ותיעודיים, בה ניתן יהיה למצוא את הסרטים שהוזכרו בנוסף לרבים אחרים.

תכני יום השואה בסלקום TV
קרדיט יח”צ, באדיבות סלקום tv

תכני יום השואה בסלקום TV

עדויות ניצולים: בערוץ הדוקו של סלקום וב-VOD

עדויות מצולמות של שורדי שואה המספרים את סיפורם המרגש אל מול המצלמות. עדויות באורך
מלא כפי שהניצולים מסרו לארכיון יד ושם במהלך השנים, כל אחת מהן אורכת בממוצע כשעה וחצי. מדובר בעשרות עדויות שמספרות את סיפורם המרגש והבלתי נתפס של שורדי שואה אמיצים, גברים ונשים מכל העולם. כל העדויות צולמו על ידי פרויקט התיעוד של “יד ושם”.

ניצולה אחת זוכרת:  סרט תיעודי, זוכה אוסקר ואמי. עדותה וסיפור הישרדותה של גרדה
וייסמן, ניצולת שואה, שנזכרת באמצעות סרטי ארכיון איך חייה השתנו לתמיד בראשון לספטמבר, 1939.

50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס:  דוקו. סיפור חייהם המדהים של גילברט ואלינור
קראוס, זוג יהודים אמריקאי מפילדלפיה שמחליט לסכן את חייו בניסיון להציל 50 ילדים מווינה בזמן השואה.

סרטים ישראלים: “צילי”, “פנסיון פראכט”, “הקיץ של אביה”, “עץ הדומים תפוס”, “החטאים”, “החוב”.

סרטים בינלאומיים: “הסודות של אבא”, “שקית של גולות”, “הזייפנים”, “הבן של שאול”, “טרנזיט”, “אשתו של שומר גן החיות”.

תכני יום השואה בפרטנר TV

האישה בזהב: מבוסס על סיפור אמיתי. ניצולת שואה יוצאת להחזיר יצירת אמנות שהייתה שייכת למשפחתה והוחרמה על ידי הנאצים. (בריטניה, 2015).

רשימת שינדלר: מבוסס על סיפור אמיתי וזוכה 7 פרסי אוסקר. סיפורו של התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר, שעסק בהצלת חייהם של יהודים רבים ממכונת ההשמדה הנאצית. (ארה״ב, 1993)

אייכמן שואו: סיפורם האמיתי של במאי ומפיק שנלחמו בחסמים רבים, כולל איומים על חייהם, כדי לתעד לעולם כולו את המשפט של אדולף אייכמן (בריטניה, 2015)

ללכת על המים: נכדו של נאצי מפורסם מגיע לישראל. המפגש עם אייל, סוכן מוסד ודור שני לניצולי שואה, מניע מותחן דרמטי שבמרגזו רדיפה אחרי פושע נאצי (ישראל, 2004)

סודות שמורים: דרמת מתח. אישה רומניה, אשר היגרה לארה״ב לאחר מלחמת העולם ה-2, חושדת כי השכן שלה הוא חייל נאצי אשר ביצע בה פשעים איומים לפני 15 שנה. כעת היא מחפשת נקמה. (ארה״ב, 2020)

אשתו של שומר גן החיות: מבוסס על סיפור אמיתי. סיפורו של מנהל גן החיות בוורשה ואשתו שסייעו ליהודים רבים להימלט ולהסתתר מפני האנצים (ארה״ב, 2017)

פעם הייתי: קיץ 1968, חייהם של 3 מתבגרים משתנים בעקבות מפגש עם העיר התחתית שבחיפה: עולם של ניצולי שואה ואנשי שוליים, אשר מתגוררים ופועלים בסמוך לבית קולנוע. (ישראל, 2010)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים