הוכרז: Google Pixel 8a – מסך 120 הרץ, טעינה אלחוטית ו-7 שנות עדכונים

Pixel 8a (תמונה: Google) Pixel 8a (תמונה: Google)

כמעט שנה בדיוק לאחר שהשיקה את הדגם הקודם בסדרה (Pixel 7a), חשפה היום (ג’, 7.5) גוגל את דגם הביניים החדש שלה בסדרת הפיקסל, הוא ה-Pixel 8a, אשר מגיע עם מסך 6.1 אינץ’ בקצב רענון גבוה מבעבר, סוללה גדולה יותר עם טעינה אלחוטית, 7 שנות עדכונים למערכת ההפעלה ואת שבב העיבוד שמצאנו בדגמי ה-Pixel 8 האחרים בסדרה.

מפרט טכני: Pixel 8a

בעוד שהפיקסל 8a שומר על גודל מסך של 6.1 אינץ’ ועל רזולוציית +Full HD בפריסה של 1080×2400 פיקסלים ופאנל מסוג OLED גם השנה, גוגל מעדכנת את המכשיר החדש עם קצב רענון גבוה יותר של 120 הרץ (במקום 90 הרץ).

המסך שומר על זכוכית המגן Gorilla Glass 3 שהופיעה בשני הדורות הקודמים גם כן, כאשר בצד הבהירות מגיעה התצוגה עד 1400nits בשימוש ב-HDR ועד ל-2000nits בשיא (לפרקי זמן קצרים).

מתחת למכסה עידכנה החברה את מערכת השבבים לדגם הGoogle Tensor G3, יחד עם שבב האבטחה Titan M2, כאשר לצד מערכת השבבים ניתן למצוא זיכרון עבודה (RAM) מהיר מסוג LPDDR5X בנפח של 8 גיגה-בייט, רכיב אחסון מסוג UFS 3.1 בנפח של 128 או 256 גיגה-בייט וסוללת 4,492mAh, התומכת בטעינה מהירה בהספק מירבי של 18 וואט (ללא שינוי מהדור הקודם) דרך חיבור USB-C 3.2 ובטעינת Qi אלחוטית.

מערכת ההפעלה המניעה את המכשיר היא אנדרואיד 14 עם ממשק המשתמש הנקי של גוגל, כאשר בחברה מציינים כי הפיקסל 8A יקבל 7 שנות עדכונים, מה שיביא אותו אל מעבר לתמיכה של דגמי הפיקסל 8 והפיקסל 8 פרו, אשר יקבלו תמיכה עד שנת 2030 (טבלת העדכונים של גוגל בלחיצה כאן)

מכשיר הפיקסל 8a תומך גם בהגנה מפני מים ואבק תחת תקן IP67, מציע תמיכה בגלישה ברשת הדור החמישי (5G) וכולל eSIM, וכן תמיכה ב-Wi-Fi 6E, בלוטות’ בגרסה 5.3 ו-NFC, ומציע זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו וזוג רמקולים להפחתת רעשים.

בנוסף, מציעה החברה מגוון אפשרויות AI במכשיר, בהן גם האודיו אמוג’י (Audio Emoji), שנועד להוסיף אפקטים קוליים ואנימציה לשיחות הטלפון.

Pixel 8a (תמונה: Google)
Pixel 8a (תמונה: Google)

המצלמות

מערך הצילום לא שונה מהותית ממה שראינו בדור הקודם, אך בגוגל מציינים מגוון אפשרויות AI שיגיעו עם המכשיר (ייתכן כי חלק מאלו יוצגו בעתיד גם עבור דגמים קודמים), כשבין האפשרויות קיימות:

  • בחירת התמונה הטובה ביותר (Best Take) – בצילום תמונה קבוצתית, מאפשרת לבחור את הבעות הפנים הטובות ביותר עבור כולם מתוך מקבץ של תמונות.
  • עורך הקסם (Magic Editor) – מאפשר למקם מחדש או לשנות גודל של עצמים המופיעים בתמונה או להשתמש בהגדרות מוכנות מראש להדגשת הרקע, הכל בכמה לחיצות כפתור בודדות.
  • הסרת אודיו (Magic Audio Eraser) – כל המאפשר להסיר רעשי רקע כמו רוח, רעש של קהל ועוד מסרטונים.
Pixel 8a (תמונה: Google)
Pixel 8a (תמונה: Google)

הרכב מערך הצילום (בדיוק כמו ה-Pixel 7a):

בגב המכשיר ניתן למצוא מצלמה ראשית הכוללת חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה-פיקסל, עם ייצוב אופטי ואלקטרוני, מפתח צמצם f/1.89, זווית צילום של 80 מעלות, גודל חיישן של 1/1.73 אינץ’ וגודל פיקסלים של 0.8 מיקרו-מטר, כאשר בצד הוידאו קיימת תמיכה בהסרטה ברוזלוציית 4K ב-30 או 60 פריימים בשנייה.

החיישן המשני מגיע ברזולוציית 13 מגה פיקסל, המאפשר צילום בזווית רחבה של 120 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.2, עם פיקסלים בגודל 1.12 מיקרו-מטר ותמיכה בפוקוס אוטומטי.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 13 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2 וזווית צילום רחבה יותר של 96.5 מעלות (במקום 95 מעלות). בצד הוידאו קיימת תמיכה בהסרטה ברוזלוציית 4K ב-30 פריימים בשנייה.

זמינות ומחירים

ה-Google Pixel 8a זמין כעת למכירה מוקדמת (לא בישראל) וניתן יהיה להשיג אותו החל מה-14 במאי בצבעים ירוק (Aloe), כחול (Bay), שחור (Obsidian) ולבן (Porcelain), עבור תג מחיר של 499 דולר (כ-1845 שקלים, לפני מיסים).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים