לינה דנהאם יוצאת למסע שורשים בפולין בסרט חדש

Treasure, פוסטר (באדיבות Bleecker Street)

ימים ספורים אחרי יום השואה אנו מקבלים טריילר לדרמה החדשה “Treasure” בו מככבים לינה דנהאם (“בנות”) וסטיבן פריי (“סנדמן”) כבת ואביה ניצול השואה, היוצאים לטיול שורשים ב-ורשה.

הסרט עוקב אחר רות (דנהאם), עיתונאית מוסיקה מניו-יורק אשר טסה יחד עם אביה האלמן העקשן אדק (פריי) לפולין במטרה לעורר את זכרונות ילדותו. בעוד השניים מבקרים במה שנותר מחייו המוקדמים של אדק, האב והבת יתחברו מחדש ויתמודדו עם העבר המורכב של משפחתם.

הטריילר לוקח אותנו לורשה בשנת 1991, כאשר האב ובתו נפגשים בשדה התעופה לאחר שאדק נאבד כשיצאו יחד מניו-יורק, כי הוא הלך לאכול במקדונלדס. בפולין, האב מציג בגאווה את בתו כאושייה מפורסמת, אך היא מבהירה שהיא רק עיתונאית שמראיינת מפורסמים ולא ידוענית בעצמה.

הטריילר משלב היטב בין קומדיה לדרמה, כאשר אדק המשעשע לוקח את רותי ברחבי פולין, כולל מחנות השמדה – אפילו בהם לא מאבד את הצד המבדח שלו. רותי לוקחת את הטיול ביותר רצינות מאשר אביה ומבקשת ללכת לראות את בית ילדותו. שם, כאשר הוא נתקל בכוס תה שהייתה שייכת לאמו, אדק נשבר והמסע הופך יותר נוגה.

Treasure, פוסטר (באדיבות Bleecker Street)
Treasure, פוסטר (באדיבות Bleecker Street)

הסרט מבוסס על הספר “Too Many Men” מאת לילי ברט, והוא חותם טרילוגיית סרטים שיצרה הבמאית הגרמניה ג’וליה וון-היינץ העוסקים כולם בהשפעות השואה לאורך הדורות. הטרילוגיה, המכונה “Aftermath” נפתחה ב-2014 עם הסרט “המסע של האנה” (Hannah’s Journey), שעסק במתנדבת מגרמניה שמגיעה לעבוד עם אנשים בעלי מוגבלויות בישראל.

הסרט השני בטרילוגיה הוא “ומחר העולם כולו” (And Tomorrow The Entire World), בו מתארת וון-היינץ את חוויותיה כפעילה אנטי-פאשיסטית. הסרט זמין בישראל לצפייה בנטפליקס.

את “Treasure” צילמה הבמאית בפולין, עם צוות מקומי, וחלקו אף צולם בתוך אושוויץ באמצעות אישור מיוחד שקיבלה ההפקה, שכן בדרך כלל אסור לצלם שם.

הסרט צפוי להגיע לבתי הקולנוע ביוני 2024.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים