מנויי הסיבים של בזק מתקרבים ל-50% מסך מנויי האינטרנט בסיכום הרבעון השני

לוגו בזק צילום: רונן מנדזיצקי

חברת בזק חשפה הבוקר (ד’, 7.8) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, ובהם היא מציגה ירידה בהכנסות וברווח על רקע המשך צמיחה בפריסת תשתיות הסיבים, שמובילה להמשך עליה בקצב האימוץ של המחוברים לאינטרנט בסיבים.

לצד זאת, החברה הבת פלאפון מציגה ירידה בהכנסות לצד צמיחה בבסיס המנויים, בראשם מנויי 5G, ועליה ברווח התפעולי משנה לשנה.

בזק

בסיכום הרבעון השני של 2024 מציגה בזק המשך צמיחה בשוק הסיבים ומציינת כי הגיעה לפריסה אצל כ-2.312 מיליון משקי בית, זאת מול כ-2.25 מיליון ברבעון הראשון של השנה וכ-1.835 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בבזק ציינו ברבעון הקודם כי קיימת בחברה ציפיה כי פריסת הסיבים תגיע ל-2.5 מיליון משקי בית עד סוף השנה הנוכחית.

בזק מדווחת על כ-694 אלף מנויים לסיבים בשוק הקמעונאי והסיטונאי יחד, זאת בהשוואה לנתון של 424 אלף ברבעון השני של 2023, כשסך מנויי הסיבים נכון לסוף הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני 2024 מהווה כ-46% מסך מנויי האינטרנט של החברה, זאת בעוד ברבעון המקביל ב-2023 נתון זה עמד על כ-28% בלבד.

את הרבעון השני של השנה סיכמה בזק עם הכנסות בגובה כ-2.192 מיליארד ש”ח, המשקפות ירידה שנתית של כ-4.7%, כאשר הרווח הנקי עמד על 287 מיליון ש”ח לעומת 343 מיליון ברבעון המקביל ב-2023, ירידה של כ-16.3% משנה לשנה.

לוגו פלאפון
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

פלאפון

מספר המנויים של פלאפון הציג צמיחה של כ-0.8% משנה לשנה ונקבע על 2.615 מיליון, אך מספר מנויי הפוסט-פייד צמח בקרוב ל-3% משנה לשנה לנתון של כ-2.23 מיליון בסוף הרבעון השני של 2024.

בפלאפון ממשיכים להציג גידול בקצב האימוץ של חבילות “דור 5”, אליהן רשומים על פי החברה כבר 1.152 מיליון מנויים, זאת מול נתון של 1.092 מיליון ברבעון הראשון של השנה ונתון של 898 אלף ברבעון השני של 2023.

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עמדה על 54 ש”ח, זאת מול נתון של 53 ש”ח ברבעון הקודם ו-58 ש”ח ברבעון המקביל ב-2023.

פלאפון רשמה הכנסות בגובה 561 מיליון ש”ח ברבעון השני של השנה, נתון המשקף ירידה שנתית של כ-4.1%. הרווח הנקי הצטמצם בכ-2 מיליון ש”ח משנה לשנה, מ-41 מיליון ש”ח ברבעון השני של 2023 ל-39 מיליון ש”ח ברבעון השני של 2024.

לוגו yes פלוס
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

yes

חברת yes ממשיכה להצליח בהעברת בסיס המנויים שלה לשירותי הטלוויזיה מבוססי ה-IP, כשבסוף הרבעון השני של השנה כ-76% ממנויי החברה הם מנויי IP על גבי רשת האינטרנט.

סך המנויים בסוף הרבעון השני עמד על 567 אלף, ירידה של 12 אלף בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל ב-2023 וירידה של כ-4,000 מנויים אל מול נתוני הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, כאשר מתוכם 431 אלף הם מנויי IP. מתוך נתון זה, היו 129 אלף מנויים מנויים לשירות +Sting TV. נזכיר כי yes חתמה לאחרונה על הסכם עם פרטנר, במסגרתו תספק את תכני +Sting TV גם למנויי פרטנר TV בהמשך השנה, נתון שעשוי להשתקף בדוחותיה רק בהמשך הדרך.

הכנסותיה של yes ירדו בכ-6% משנה לשנה והסתמכו ב-316 מיליון ש”ח בתום הרבעון השני, כאשר בחברה ממשיכים להציג הפסד נקי, אם כי זה הסתכם ב-5 מיליון ש”ח, זאת מול הפסד של 13 מיליון ברבעון הקודם ורווח נקי של 30 מיליון ברבעון השני ב-2023.

ההכנסה החודשית הממוצעת  ממנוי טלוויזיה (ARPU) עמדה על 174 ש”ח, עליה קלה מול נתון של 173 ש”ח ברבעון הראשון של השנה, אך ירידה מהנתון של 185 ש”ח שהוצג ברבעון המקביל ב-2023.

לדוחות המלאים (מאי”ה)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים