סיבוב נוסף: מוטורולה תובעת את אפל בטענה כי iPhone 4S מפר פטנטים שבבעלותה

שוב אנחנו נמצאים בבית המשפט וכעת תורה של מוטורולה להיות בצד התובע ואפל בצעד הנתבעת. מוטורולה, ככל הנראה עם הגב של גוגל, תובעת את אפל על כך שהאחרונה הפרה את הפטנטים של מוטורולה בדגם ה-iPhone 4S. מוטורולה טוענת כי אפל מפרה שישה פטנטים הכוללים כאלו בנושא: הודעות, אנטנות, חומרה וסינון מידע במכשיר של אפל וזאת על פי סוכנות הידיעות Reuters. מוטורולה אף טענה בעצמה כי אפל, באמצעות מכשיר ה-iPhone 4S, הפרה פטנט אחד של. לפני שבועיים החליטה נציבות הסחר הבינלאומית כי מוטורולה לא הפרה שלושה פטנטים כפי שטענה אפל.

זאת איננה הפעם הראשונה שישנן תביעות בין שתי הענקיות האמריקאיות, מוטורולה כבר זכתה בעבר בתביעה מול אפל ואף מכשיריה של אפל (ה-iPhone ו-iPad) נאסרו למכירה בגרמניה, אך כמובן שישנו את שלב הערעור – אז לכל הגרמנים שבנינו, עדין אתם יכולים לקנות את מוצריה של החברה ברחבי גרמניה. לאפל ניתן זמן להסיר את הטכנולוגיות “האסורות” והיא אמורה להציג מכשירים חדשים נטולי “פטנטים מופרים” בדיוק כפי שדרשה אפל מסמסונג בזמנו או להגיע לפשרה עם מוטורולה (זאת במידה ותפסיד בערעור).

עם כל התביעות ואיסור המכירה נראה כי בעתיד הלא רחוק לא נוכל לקנות עוד מכשירים ניידים מתקדמים מכיוון שכל חברה תאסור את מכירותיה של המתחרה שלה. פטנטים זה דבר חשוב, ושנים של מחקר ופיתוח לא יכולים להימחק בהנד עפעף, אבל האם ענקיות הטכנולוגיה לא יכולות לפתור את הבעיות שלהם בדרך שלא תפגע בצרכן (שאותו, אם הן שכחו לרגע, אמורות הן לשרת בסופו של יום)?

האם גם לכם נמאס ממלחמות הפטנטים? שתפו אותנו בתגובות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים