עולם משחקי המובייל היה בתדהמה ב-2014, כאשר יוצר המשחק המצליח Flappy Bird הסיר אותו יום אחד מהרשת. כעת, עשור מאוחר יותר, המשחק האהוב צפוי לעשות קאמבק מרהיב, ולחזור לחנויות iOS ואנדרואיד במהלך 2025.
למי שצעיר מדי כדי לזכור, משחק הארקייד הפשוט נתן לנו לשחק בתור ציפור צהובה המנסה להתקדם לאורך מסלול מכשולים המורכב מצינורות צבעוניים שאסור לגעת בהם, בהשראת “סופר מריו”. את המשחק יצר המפתח הויאטנמי דונג נְגוּיֶן, והוא הפך בן רגע להצלחה עולמית מסחררת.
המשחק צבר כמאה מיליון שחקנים, והפרסומות ששולבו בו הביאו לרווחים של 50 אלף דולר מדי יום. על אף ההצלחה, או דווקא בעקבותיה, בחר נגוין להסיר את המשחק מהחנות ומאז נאלצנו להסתפק רק בחיקויים. על פי נגוין, המשחק נועד להיות תחביב מרגיע של כמה דקות, אך הפך למוצר ממכר. המפתח ראה בכך בעיה ופתר אותה על ידי מחיקת המשחק לחלוטין.
על חזרת המשחק אחראית קבוצה בשם Flappy Bird Foundation, חבורת מעריצים שהחליטה כי לעולם בכל זאת מגיע לשחק ב-Flappy Bird. הקבוצה רכשה את הזכויות למשחק המקורי מחברת האחזקות Gametech, והיא מתכננת השקה מחודשת בשנה הבאה.
מלבד המשחק המקורי, רכשה הקבוצה גם את הזכויות למשחק המובייל Piou Piou vs. Cactus שיצא ב-2011, שנתיים לפני Flappy Bird, ונחשב למשחק שנתן לנגוין את ההשראה.
הגרסה החדשה של Flappy Bird תשחזר את המשחק הקלאסי וכן תוסיף דמויות חדשות, אופציות משחק מקוריות ואתגרי מולטיפלייר של עד 99 שחקנים.
נגוין ככל הנראה לא מעורב במשחק החדש. לאחר הסרתו, כאשר שלל חיקויים החלו לצוץ בחנויות האפליקציות, המפתח ניסה להשיק את המשחק מחדש אך נתקל בסירוב מחברת אפל. על פי חוקי החברה, מפתחים אשר מסירים את האפליקציה שלהם מאבדים את הזכויות על שם האפליקציה ואחרים יכולים להשתמש בשם במקומם.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.