שיאומי מתחזקת מספר מותגים בתחום הטלפונים מלבד מותג “Xiaomi” הראשי שלה, וככל שהמותג הראשי מתקדם אל עבר מכשירי פרימיום שמחיריהם הולכים ועולים, כך ניתן היה לצפות כי גם מותגיה האחרים, בדגש על פוקו (POCO) ו”רדמי” (Redmi), יזכו לשינויים משלהם.
על פי נשיא חטיבת המובייל של שיאומי, לו וייבינג (Lu Weibing), שינוי הלוגו של Redmi ל-REDMI לא נוגע רק לשינוי הלוגו עצמו אלא להתווית דרך חדשה עבור המותג. וייבינג מציין כי “ככל שהמיתוג היוקרתי של Xiaomi הופך מוצלח יותר, שיאומי תשתמש בטכנולוגיה מתקדמת יותר כדי לחדור לקטגוריות מחיר גבוהות יותר, מה שמשאיר מרחב צמיחה עצום ל-REDMI“.
עליית מחירים? התכניות של שיאומי למותג REDMI
ההתייחסות הגדולה ביותר שמספק וייבינג נוגעת לסדרת הדגל “K”, כשהוא מתייחס באופן ספציפי לדגמי REDMI K80. “סדרת K80 תהיה השדרוג המשמעותי ביותר בהיסטוריה של סדרת K ותשתחרר לחלוטין מהמגבלות, כשהיא תתמודד באופן ישיר עם מותגי המשנה של המתחרים בתחום המכירות המקוונות“.
מנהל המותג REDMI, טאנג תומאס (Teng Thomas), מספק התייחסות ספציפית לעליית המחירים הצפויה למכשירי המותג, כשלפיו “סדרת ה-K החדשה ממוקמת כדגל המוביל, במיוחד גרסת ה-Pro שמיועדת להיות גרסת דגל מושלמת. רמות המחירים יעלו כדי למלא את הפער שנוצר לאחר עליית המחירים של סדרת Xiaomi הספרתית [התייחסות לסדרת הדגל של שיאומי]”
כדי לגשר על הפערים תשים שיאומי דגש על מכשירים בטווח מחירים נמוך יותר שבין 2,000-3,000 יואן (בין 275-415 דולר) עם סדרת REDMI Turbo חדשה, שתתפוס את מקומה של סדרת REDMI K.
וייבינג מבטיח כי למרות השינויים, הדגש של המותג על יחס מחיר-תמורה ככל שזה נוגע למפרט הטכני ומה שמציעים המכשירים של REDMI, כל אלו לא ישתנו, אך בשונה מתומאס, הוא לא מתייחס באופן ישיר לאפשרות כי שדרוג היכולות והדגש על מעבר המותג להצגת מכשירי דגל במחירים גבוהים יותר.
מבט על דוחותיה הכספיים האחרונים של שיאומי לסיכום הרבעון השלישי של השנה מעיד על המגמה של עליית המחירים בתחום הטלפונים של החברה. למרות שהמחיר הממוצע של טלפונים אותם מוכרת החברה הוא עדיין מאוד נמוך (כ-151 דולר), הייתה עלייה כללית של 10.6% משנה לשנה במחיר זה, כאשר קטגוריות המחירים הגבוהות יותר הציגו עליות גם כן:
- בטווח המחירים שבין 3,000-4,000 יואן (בין 415-550 דולר): נתח שוק של 18.1% (עלייה של 9.3 נקודות אחוז)
- בטווח המחירים שבין 4,000-5,000 יואן (בין 550-690 דולר): נתח שוק של 22.6% (עלייה של 9.7 נקודות אחוז)
- בטווח המחירים שבין 5,000-6,000 יואן (בין 690-830 דולר): נתח שוק של 6.9% (עלייה של 2.4 נקודות אחוז)
נזכיר כי שיאומי מנהלת מנעד רחב של טלפונים ברמות מחירים שונות לחלוטין, החל ממכשירים זולים מאוד דוגמת ה-Redmi A4 5G שהושק לאחרונה בהודו במחיר של כ-100 דולר, ועד למכשירים יקרים מאוד דוגמת Xiaomi 14 Ultra, שהושק עבור השוק הבינלאומי במחיר של עד 1500 דולר (או כ-6,000 ש”ח בישראל) מוקדם יותר השנה, כך שגם עליית מחירים בקטגוריות הגבוהות יותר לא צפויה לשנות את האסטרטגיה הכללית של החברה והיא תמשיך להציע מכשירים רלוונטיים לשווקים שונים בעולם.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.