חברת Perplexity תאפשר ביצוע מחקר מעמיק יותר עם Deep Research

מודל Perplexity Deep Research (מקור Perplexity) מודל Perplexity Deep Research (מקור Perplexity)

חברת פרפלקסיטי (Perplexity), המפתחת את מנוע החיפוש המתקדם ומבוסס הבינה המלאכותית באותו השם, הכריזה על Perplexity Deep Research ("מחקר מעמיק"), מודל מחקר חדש שמאפשר למשתמשים לקבל תשובות מעמיקות וארוכות יותר על מגוון נושאים, כמו טכנולוגיה, בריאות ועוד, בתוך מספר דקות לעומת מספר שעות ממומחה אנושי באותו נושא.

לאחר שהציגה בשבוע הקודם את הגרסה החדשה ל-Sonar, מודל הבינה המלאכותית המפעיל את מנוע החיפוש שלה, Perplexity מציגה את המתחרה שלה למודל המחקר העמוק של OpenAI.

מודלים אלו מיועדים לספק תשובות ארוכות ומעמיקות יותר בתוך כ-2~4 דקות, תשובות שמומחה אנושי היה יכול לספק לאחר מספר שעות, לשם השוואה.

בדומה למודלי היגיון וחשיבה אחרים הזמינים בשוק, Deep Research נועד לחקות את הדרך בה בני אדם מבצעים את פעולת המחקר עם קריאת מסמכים ומקורות מידע נוספים והחלטה "הגיונית" לגבי הצעד הבא שצריך לעשות על מנת לקבל תשובה לשאלה שלהם.

לאחר שהמודל מחליט כי המחקר שלו בנושא מספק הוא ירכז אותו בתשובה מפורטת, אותה ניתן לייצא כמסמך או לשתף כעמוד Perplexity יעודי עם קישור הניתן לשיתוף.

ביצועים ותוצאות החיפוש ב-Perplexity Deep Research

לפי החברה, מודל ה-Deep Research החדש מצליח להציג דיוק של 21.1% במבחן ה-Humanity’s Last Exam, תוצאה גבוהה יותר ממגוון מודלים מתחרים אחרים, בהם Gemini Thinking, o3-mini, DeepSeek-R1 ועוד, אך נמוכים מעט ממודל ה-Deep Research של OpenAI.

במבחן ה-SimpleQA המודל החדש מגיע לציון של 93.9%, הגבוה ביותר מפי 2 לעומת מודלים דוגמת ה-OpenAI o1 ואף יותר מפי 9 בהשוואה ל-Claude 3 על שלל גרסאותיו, אם כי במקרה של מבחן ביצועים זה החברה לא ציינה את הציון של מודל ה-Deep Research של OpenAI.

השימוש במודל ה-Deep Research מאפשר למנוע החיפוש של Perplexity לספק למשתמש תשובות מעמיקות וארוכות יותר במגוון נושאים כמו פיננסים, שיווק וטכנולוגיה, אך גם בנושאים אישיים יותר כמו בריאות, מחקר מוצר ותכנון נסיעות.

החברה הציגה ההשוואה בין השימוש במודל ברירת המחדל של מנוע החיפוש ל-Deep Research במספר תחומים:

מודל ה-Deep Research החדש של Perplexity זמין לשימוש דרך האתר הרשמי של מנוע החיפוש ובהמשך גם דרך אפליקציות ה-iOS, אנדרואיד ו-macOS של החברה.

משתמשים חינמיים יוכלו לבצע עד 5 שאילתות במודל מדי יום, ואילו מנויי Perplexity Pro יכולים לבצע עד 500 שאילתות ביום.

על מנת להשתמש במודל, יש לבחור אותו מתפריט המודלים:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים