פורום הפיתוח של USB הכריז על תקן Wireless USB 1.1: צריכת חשמל משופרת והתקשרות מבוססת קירוב

פורום החברות האחראי על פיתוח תקן ה-USB לא נח לרגע. או, לכל הפחות, לא לרגע ארוך מספיק כדי שנספיק להתרגל לתקנים שלו. אחרי שהעביר את תקן USB 4.0 עוד לפני שהמכשירים הראשונים המצויידים ב-USB 3.0 הגיעו לשוק, שלשום הודיע הארגון על תקן Wireless USB 1.1.

תקן Wireless USB, שלמרבה הפלא קיים כבר מ-2007, מאפשר למכשירים לתקשר ביניהם למרחקים קצרים (יחסית) של עד 10 מטרים באמצעות מתאמי USB אלחוטיים (או שבבים המובנים במכשירים עצמם). התקן המשודרג שהושק השבוע עובד באותה מהירות כמו קודמו – 480Mbps למרחק של עד 3 מטרים (מהירות זהה ל-USB 2.0) ו-110Mbps למרחק של עד 10 מטרים – אך כולל שיפורים בצריכת החשמל, כך שהאנרגיה מנוצלת טוב יותר, גם בזמן פעילות וגם בזמן מנוחה.

בנוסף, תומך התקן החדש בשיטת Near Field Communication (הידועה כ-NFC), מה שאמור לאפשר למכשירים להתחבר אחד לשני בהתבסס על רמת הקרבה ביניהם. או, במלים אחרות: אם הרשויות בארץ לא יאסרו על הכנסת מכשירים בתקן זה למדינה (עקב השימוש בטווח תדרים רחב בין 3 ל-10 גיגה-הרץ), כל מה שתצטרכו לעשות בעתיד כדי להקרין סרט מהטלפון לטלוויזיה יהיה להניח לרגע את הטלפון על המסך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים