נוקיה הכריזה על תקן לחיבור של הסמארטפון לרכב

אם תהיתם פעם מה ההבדל בין ניווט במכשיר GPS לאוטו לבין ניווט בעזרת הטלפון הסלולארי באוטו – לנוקיה יש תשובה בשבילכם. החברה הפינית הכריזה היום על שותפות משולשת שלה עם חברת המפות NAVTEQ וחברת Alpine Electronics, שצפויה להניב בקרוב טכנולוגיה בשם Terminal Mode, ותאפשר לחבר את הטלפונים שלה למערכות הבידור של רכבים מודרניים.

Alpine היא חברה המתכננת ומייצרת מערכות בידור ומידע (infotainment) לרכב, ובמסגרת השותפות בינה לבין נוקיה פיתחו השתיים סטנדרט לשילוב של הטלפון הסלולארי החכם במערכות הרכב. המטרה הראשונית של הסטנדרט היא לאפשר לנהגים להשתמש בתוכנת הניווט של NAVTEQ ונוקיה, Ovi Maps, על גבי מסך המכונית, תוך קבלת הוראות נהיגה קוליות ישירות ממערכת הסאונד של הרכב. הדבר מאפשר לא רק שימוש בתוכנת הניווט על מסך גדול וקבוע ועם סאונד עשיר (בניגוד לרמקולים של הסמארטפונים, שקשה להבין אותם לפעמים תוך כדי נהיגה), אלא שילוב של כל תכונות הטלפון והרכב: ניתן להשמיע שירים מזיכרון הטלפון במערכת הסאונד באוטו, להשתמש ביישומים שונים מהטלפון כגון מזג אוויר, ואפילו לקבל מהמכשיר התראות והנחיות נהיגה לתחנת הדלק הקרובה ביותר כאשר המיכל עומד להתרוקן.

תקן Terminal Mode מאפשר לחבר את הסמארטפונים לרכב באמצעות בלוטות’ או בחיבור USB, כך שבנסיעות קצרות אין צורך להוציאו מהכיס כדי לשלב בינו לבין הרכב, ובנסיעות ארוכות ניתן לטעון אותו באמצעות החיבור למנגנון החשמל של הרכב. החברות טוענות שפיתוח התקן עומד להסתיים, אך לא אמרו בדיוק כמה זמן צפויה הכנסתו לשימוש לקחת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים