איראן מורידה את שאלטר האינטרנט העולמי ומחליפה אותו ברשת פנימית

מה הייתם עושים אם ראש הממשלה נתניהו היה מכריז כי הוא בדרך לסגור את השאלטר של האינטרנט? מחאה חברתית? מחאה כלכלית? מחאה כללית? אחמדינג’אד חיכה שהבחירות בארצו יסתיימו (לא שזה כזה משנה) כדי להכריז על הרעיון הבא: החלפת שקע האינטרנט העולמי בשקע אינטרנט “נקי” המופעל על-ידי הממשלה. בפעולה זו נכנסה איראן לרשימת המשטרים המדכאים אינטרנט חופשי.

האינטרנט האירני, עליו עובדת הממשלה זמן רב, יכלול בין השאר שירותי דואר אלקטרוני ומנוע חיפוש אשר יקרא “Ya Haq” שאמור להחליף את מנוע החיפוש של גוגל. כדי להיות מחובר לשירותי דואר אלקטרוני, על המשתמש להזדהות בזהותו האמיתית שלו מול הממשלה. על-פי שר התקשורת האיראני, ראג’ה ת’אחפור, שירותי האינטרנט המקומיים לא יפלו ברמתם מאלה העולמיים. כמובן שפיקוח המדינה על רשת האינטרנט הפנימית יעלה רמה, כל מייל לא במקום, כל חיפוש “לא נכון” – תוכל המדינה לאכן ולטפל נקודתית.

איך אפשר בלי החיפוש של גוגל וסרטונים ביוטיוב? האיראנים יגלו זאת במהלך חודש אוגוסט, אז צפויה להיכנס לשימוש רשת האינטרנט הפנימית. עד אז, אנו מברכים לשלום את גולשינו מאיראן – נשמח אם תשובו לבקר אותנו לאחר נפילת השלטון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים