למה מנכ”ל אפל מבקר ב-Valve והאם זה קשור לפרוייקט המסתורי?

מנכ”ל אפל, טים קוק, נצפה ביום שישי האחרון במשרדיה של מפתחת המשחקים Valve, אחת מהחברות היותר מצליחות בתעשייה ובעלת שירות Steam, המתמקד בעיקר ברכישת משחקים דרך האינטרנט. השמועות כמובן מיהרו להגיע וההשערות הן החל משיתוף פעולה עתידי, פיתוח קונסולת משחק משותפת ועד רכישה פוטנציאלית. אבל מאוחר יותר באותו היום הגיע הפוסט בבלוג החברה של Valve פרי עטו של אחד מהעובדים המוערכים בה, מייקל אברש, שטרף את הקלפים. הפוסט היה באופן כללי עוד ניסיון לגייס עובדים, אך נגע בנושא הטכנולוגיה של מחשוב לביש ועל כך ש-Valve עושה ניסויים בתחום. האם שיגעון Project Glass של גוגל החל?

כמובן שמיד לאחר פרסום הפוסט בבלוג מפתחת המשחקים, החלו השמועות על כך שאפל והיא עובדות יחדיו על מחשב לביש ומתחרה לפרוייקט של גוגל. בפוסט של מייקל אברש מתואר חזון די דומה לזה של גוגל, להעשרת המציאות על ידי הצגת שכבות גרפיות על העולם הנראה לעין באמצעות משקפיים או עדשות. אם השתיים עובדות יחדיו על הפרוייקט, אל תצפו לראות סרטון כמו זה שגוגל חשפה וסביר להניח שאפל לא תודה בכך עד כאשר טים קוק יעלה לבמה. חברת Valve ובכלל מפתחות המשחקים עוסקות שנים בהעשרת המציאות עבור דמויות המשחק, בעיקר במשחקי FPS, והניסיון הגרפי שלהם הופך את שיתוף הפעולה ללא כזה מופרך.

אז מה באמת טים קוק עשה ב-Valve?

להערכתנו, סביר להניח כי הרעש סביב Project Glass של גוגל עשה את שלו וגרם לשמועות להיות קיצוניות יותר. כפי שציינו בסוף הפסקה יש יתרונות בשיתוף פעולה עם מפתחת משחקים בתחום המציאות המועשרת, אך כנראה מדובר כאן סך הכל בשיתוף פעולה עתידי בתחום הגיימינג.

חברת Valve לא מסתירה את העובדה כי היא מעוניינת לעבור למסך הגדול ויש שמועות על כך שהיא עובדת על קונסולת משחקים משלה. לאפל יש את המפעלים, הניסיון והיכולת להרים פרויקט כזה שגם היא לפי השמועות הייתה מעוניינת בו בעבר ויחד יוכלו להביא משהו שונה ויוצא דופן.

נציין כי יש גם את הטלוויזיה של אפל, ה-iTV, שלפי השמועות נמצאת בתהליכי פיתוח מתקדמים ואם החברה תצליח להוריד את Valve מרעיון הקונסולה העצמאית ולשכנע אותה לפתח תכנים עבור הטלוויזיה זה דבר שיכול להביא ערך רב לכל הצדדים. מה שבטוח לחברות יש דרכים רבות לנצל אחת את השנייה ואם אכן יהיה משהו בינהן בטח נשמע על כך בעוד שמועות רבות בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים