סוני הכריזה על חיישני מצלמות סלולריים של 8 ו-16 מגה-פיקסל

אם היה נדמה לרגע שמלחמת המגה-פיקסלים במצלמות של מכשירים סלולאריים נעצרת במצלמה האימתנית של Nokia N8, ב-13.2 של Panasonic או ב-14 המגה-פיקסלים של Altek Leo, כעת ניתן להוסיף צלע רביעית לקרב: חברת סוני הודיעה היום כי מהנדסיה סיימו לפתח חיישני מצלמות סלולריים מסוג CMOS – הראשון הוא חיישן ה-8.1 מגה-פיקסל הקטן בעולם, והשני הוא חיישן ה-16.4 מגה-פיקסל הסלולרי הראשון.

שני החיישנים החדשים מסוגלים, לדברי החברה, לצלם באיכות HD ברזולוציות 720p ו-1080p, דבר שיהיה נתון לבחירת הצלם. השוני יהיה במספר הפריימים לשנייה: בחיישן ה-8.1MP נוכל לצלם סרטי וידאו בקצב של 30 פריימים לשנייה, ואילו בחיישן ה-16MP נוכל לצלם בקצב כפול של 60 פריימים לשנייה.

את שני החיישנים החדשים מציידת חברת סוני גם בזוג עדשות שפיתחה, שתתאמנה בצורה מושלמת לכל מכשיר סלולארי. חיישן ה-16.4MP יושק כבר בינואר 2011. גרסת שני החיישנים שיהיו מלווים בעדשה החדשה תושק באפריל 2011. האם בעקבות כך אנו צפויים לקבל בקרוב מכשיר חדש מתוצרת Sony Ericsson? כזכור, השיקה SE בשנת 2009 את מכשיר ה-Satio, הסלולארי הראשון בעל מצלמת 12MP. מה שבטוח הוא שכרטיס הזיכרון שישמש מכשיר המצוייד במצלמה שכזו צריך יהיה להיות נפוח, מאד.

ולמי מכם שסתם תוהה מה מצב שוק הפיקסלים ברמות גבוהות יותר: חברת Canon הודיעה לפני כחודשיים כי תשווק מצלמות בעלות חיישן של 120 מגה-פיקסל, והערכות מסויימות מדברות על הכרזה אפשרית בתערוכת Photokina של שנת 2030…


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים