שמועה: מיקרוסופט רוצה שהפייסבוק-פון יהיה מבוסס Windows Phone

במהלך הסוף שבוע החלה לרוץ שמועה מעניינת ומפתיעה, הגורסת כי מיקרוסופט הפצירה מפייסבוק לא לבסס את הסמארטפון העתידי שלה על אנדרואיד, אם כי על מערכת ההפעלה שלה למובייל – Windows Phone. אחד הניסיונות (וההצלחות) הבולטים ביותר של חברה אשר בנתה פלטפורמה חדשה על בסיס אנדרואיד (ואינה יצרנית סלולר) היא אמאזון (Amazon), אשר השתמשה באנדרואיד כבסיס למערכת ההפעלה של טאבלט ה-Kindle Fire. הציפיות, בגלל היות אנדרואיד מערכת פתוחה, היא שפייסבוק תעשה מהלך דומה בפייסבוק-פון העתידי.

מנגד, לפי השמועה, מיקרוסופט פנתה לפייסבוק במטרה לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה בנושא. מיקרוסופט הציעה לעזור לפייסבוק לפתח את הפלטפורמה לסמארטפון שלה, שישא את הכיתוב “Powered by Windows Phone” (בתרגום חופשי: “מבוסס ווינדוס פון”), אך יהיה ממותג כמכשיר של פייסבוק.

אז למה שפייסבוק תבחר בפיתרון של מיקרוסופט? האמת, בגלל כמה טענות מבוססות למדי: ההצעה של מיקרוסופט תחסוך מפייסבוק את מרבית כאב הראש והמשאבים לפיתוח הפלטפורמה לסמארטפון שלה, מה גם שהעזרה מגיעה מחברת התוכנה הגדולה בעולם; גוגל כיום היא מתחרה ישירה של פייסבוק, בעוד מיקרוסופט לא נכנסה למלחמת הרשתות החברתיות, אז למה לעזור לפלטפורמת האנדרואיד; מערכת ההפעלה Windows Phone כבר כוללת בתוכה אינטגרציה עמוקה עם פייסבוק; למיקרוסופט יש את הקשרים עם היצרניות שיכולים לעזור לפייסבוק עם חומרת המכשיר.

מה יצא למיקרוסופט מכל זה? פשוט מאוד. השם של פייסבוק וסמארטפון משלה יוכל למשוך לפלטפורמה של מיקרוסופט משתמשים נוספים רבים שיעשו שימוש בשירותיה שונים של החברה. ענקית התוכנה כבר תדע איך להפוך אותם לכסף.

לפני סיום נציין רק כי כרגע כל נושא ה”פייסבוק-פון” לא מאושר על ידי אף אחת מהחברות וכנראה שגם פייסבוק עצמה עדיין לא סגורה על פרטי הפרוייקט. אותנו יהיה מעניין לראות איך שיתוף פעולה זה יעבוד לאור המגבלות הרבות שמציבה מיקרוסופט לשותפיה, בעוד באנדרואיד תוכל פייסבוק לעשות כרצונה ואפילו ליצור חנות אפליקציות משלה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים