סיכום תערוכת המשחקים E3 2012 – חלק א’: חומרה ותוכנה

בכל שנה ושנה בחודש יוני נערכת תערוכת המשחקים הגדולה והיוקרתית בעולם, הלוא היא תערוכת ה-E3. התערוכה, בה משתתפות שלוש החברות הגדולות סוני, נינטנדו ומיקרוסופט, היא האירוע הגדול והמשמעותי ביותר בתעשיית המשחקים העולמית. כל אחת מהחברות מקיימת מסיבת עיתונאים מיוחדת במינה אליה מוזמנים גיימרים ועיתונאים כאחד להנות ממיצג ראוותי מרשים הנותן הצצה לעתיד כאשר הדגש הוא על חומרה, תוכנה ומשחקים להם נוכל לצפות בשנה הקרובה בתחום הקונסולות, בסלון ומחוצה לו. השנה הייתה עמוסת הכרזות, החל בטכנולוגיית ה-SmartGlass של מיקרוסופט וה-WonderBook של סוני, וכלה בקונסולה החדשה של נינטנדו – ה-Wii U. סקרנים? המשיכו לקרוא לכתבה המלאה.

מיקרוסופט

SmartGlass

מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט השנה הייתה רצופה לא מעט הפתעות, כאשר הבולטת מתוכן היא ללא ספק חשיפתה של SmartGlass. מדובר בטכנולוגיה שמטרתה ליצור מין מערכת אקולוגית המקשרת בין כל המכשירים החכמים שבבעלותנו כאשר ההתמקדות היא בסמארטפונים, טאבלטים וכמובן ה-Xbox 360. מיקרוסופט מביאה עם טכנולוגיה זו את בשורת התאימות הכי גדולה שראינו בתעשיית המשחקים. SmartGlass לא דורשת מאיתנו לקנות טאבלט Windows 8 או אפילו מכשיר Windows Phone על מנת לנצל את יכולותיה. מכשירי Android, iPhone, iPad, Windows Phone וכמובן Windows 8 – כולם יעבדו עם SmartGlass וייצרו ערוץ נוסף בו נוכל להנות מתכני המדיה שלכם.

עולם האפשרויות שנפתחות עם SmartGlass מוגבל רק באמצעות דמיונם של המפתחים השונים. בתערוכה חזינו מה קורה כאשר אנו רואים סרט ומחליטים להעבירו מהטאבלט שלנו בצורה אלחוטית למסך הגדול. כאשר הסרט יתחיל להתנגן על מסך הטלוויזיה, מכשיר הטאבלט יידע להציג מידע נוסף על הסרט כגון תקציר העלילה, מידע על השחקנים ועוד. דוגמה נוספת נחשפת כאשר המדגים מנגן קטע מהסדרה המצליחה Game of Thrones. בעוד הסרט מתנגן על מסך הטלוויזיה, הטאבלט מספק לנו מפה אינטראקטיבית העוקבת אחר המיקום האירועים בהם מתרחשים הקרבות בשבעת הממלכות בסדרה וכן מספקת מידע על המקום. דוגמה נוספת לשימוש בטכנולוגיה היא במשחקים כאשר ההדגמה מציגה לנו קטע מתוך Halo 4 בו מתגלה יעד חדש ועל הטאבלט מוצג שרטוט מפורט של היעד. בעוד אנו משחקים במשחק, הטאבלט מסוגל להודיע כי חברנו התחבר לרשת ומעוניין לשחק איתנו ב-Multiplayer. לחיצה על “אישור” דרך הטאבלט תעצור ותשמור את המשחק בקונסולה ותכניס אותנו ישירות למשחק הרשת.

SmartGlass תוכל להתבטא בעתיד כחלק ממשי ממשחקי הקונסולות. אחד מנציגי החברה רמז על משחק בייסבול עתידי בו אחד השחקנים יחבוט בכדור בעזרת חיישן הקינקט בעוד השני ישתמש במסך המגע על מנת לזרוק, רעיון דומה מאוד לזה שמקדמת נינטנדו עם Wii U (עוד על Wii U בהמשך).

Internet Explorer

עד היום, קונסולת ה-Xbox 360 הייתה היחידה ללא דפדפן אינטרנט מובנה שיאפשר למשתמש לגלוש לאתרי אינטרנט ולגשת לתכנים, בדיוק כפי שהיה עושה בעזרת מחשב או טאבלט. מיקרוסופט טענה להגנתה, כי עד שתמצא דרך להפוך את הגלישה באינטרנט לחוויה אינטואיטיבית ומהירה, אינה מתכוונת להביא את הדפדפן שלה למסך הטלוויזיה. כעת, לאחר שבע שנים של המתנה מביאה סוף סוף החברה את הדפדפן המפורסם שלה Internet Explorer ל-Xbox 360. השליטה בדפדפן נעשית באמצעות הקול עם חיישן ה-Kinect וכן באמצעות כל טאבלט או סמארטפון בעל מסך מגע. SmartGlass מאפשרת לנו להשתמש במכשיר כמסוף קלט המאפשר לנווט דפי אינטרנט כפי שהיינו עושים זאת במכשיר הטאץ’. נוכל לנווט לצדדים, למעלה ולמטה, לבחור בקישור מסוים ואפילו להשתמש בתכונת Pinch -to – Zoom המוכרת.

Xbox Live

מיקרוסופט הכריזה כי מביאה את חווית ה-Live מה-Xbox ל-Windows 8, ולמכשירי Windows Phone כאשר היא מציינת כי מהיום נוכל להנות מסרטים, מוזיקה, טלוויזיה חיה וסרטים בכל מקום. בעזרת Xbox Games ל-Windows 8 נוכל לשחק משחקים, למצוא תכנים חדשים ולהרוויח הישגים יקרי ערך, הכל דרך הטאבלט. כרגע מיקרוסופט לא מרחיבה האם משמעות הדבר כי בעתיד תייצר משחקים שיעבדו בהרמוניה על שלל פלטפורמות שונות (ראו Ascend: New Gods בהמשך) אך על פי יכולות החומרה ותוכנת ה-Xbox 360 שהדגימה החברה השנה, זו בהחלט אפשרות לעתיד.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק

סוני

מסיבת העיתונאים של סוני נראית לוקה בחסר כאשר משווים אותה לזו של מיקרוסופט או נינטנדו. בהמשך כשתקראו על רשימת המשחקים שהוכרזו ל-PS Vita, מכשיר בעל כל כך הרבה פוטנציאל, תיווכחו כי רק משחק אחד עזוב הוכרז רשמית במסיבת עיתונאים שנמשכה כשעה וחצי. אנו לא אומרים חלילה שסוני לא הציגה כמה משחקים להם אנו מצפים בכליון עיניים כגון Battle Royale ו-Far Cry ו-God of War, אך מדובר במבחר מצומצם למדיי. במקום להתרכז במשחקים בחרה סוני להתרכז ב-WonderBook, האביזר החדש ומסקרן ל-Playstation 3. אנו הראשונים להודות כי האביזר החדש הוא ללא ספק תוסף מבורך בתעשייה שלמרות נסיונותיה, מתקשה להתקדם קדימה ולספק חוויות חדשות בתחום הגיימינג, אך בכל זאת היינו רוצים לראות יותר מחברה וותיקה בתחום כמו סוני.

Cross-Play

CrossPlay היא התכונה המרכזית המניעה את סוני שבאה לידי ביטוי במלואה במשחק ה-PLaystation All Stars: Battle Royale. בעזרת Cross-Play נוכל לשחק במשחק מסוים בעזרת ה-PS3 או ה-PS Vita ולהנות מתאימות מושלמת בין השניים. נוכל להשתתף במשחק מרובה משתתפים ברשת ב-PS3 כאשר יריבינו משחקים באמצעות ה-PS Vita. תכונה נלווית ל-Cross Play נקראת Cross-Save ובעזרתה נוכל לשמור את המשחק בו אנו משחקים ב-PS3, להמשיך לשחק בדרכים בדיוק מהיכן שעצרנו ב-PS3. כמובן שבבעלותנו צריכים להיות המשחקים לשתי הקונסולות אך עדיין, מדובר בטכנולוגיה מרשימה למדיי.

WonderBook

WonderBook הוא אחד הרעיונות הכי מעניינים שיצא לנו להתקל בהם מאז כניסת ה-Wii Remote לשוק ב-2006. מדובר באביזר דמוי ספר, שבעזרת מצלמת ה-Eye של סוני, יוצר חוויה אינטראקטיבית בעת קריאת ספר. האביזר עושה שימוש בטכנולוגיית מציאות מועשרת על מנת ליצור את ההרגשה כי WonderBook הוא בעצם עולם אינטראקטיבי שלם בו ילדים יוכלו לראות לקרוא ולהגיב למתרחש אל מול עיניהם. דוגמה מצויינת ליכולותיו של ה-WonderBook הוא הספר שפותח בשיתוף עם סופרת סדרת הספרים הארי פוטר ג’יי קיי רולינג. רולינג עבדה ביחד עם סוני על מנת ליצור את הספר Book of Spells המאפשר לקורא ללמוד ספרים ולנסות לבצע אותם בזמן אמת כאשר בו בעת הוא מקבל פידבק חזרה מהספר על פעולותיו וציוני שבח באם יבצע את הפעולות כראוי.

כפי שתוכלו לראות, האפשרויות בעת שימוש ב-WonderBook הן עצומות והוא בהחלט אחד מהגאדג’טים היותר מתוחכמים שיצא לנו להיתקל בהם לאחרונה. המכשיר וכן ספר הכשפים יגיעו לחנויות בתקופת החגים (דצמבר 2012).

נינטנדו

אם יש משהו אחד שנינטנדו לא הפסיקה להדגיש במסיבת העיתונאים שלה – היא בקשתה שאנו כקהל הגיימרים הצופה נתרכז רק במשחקים. קריאה מהירה בין השורות מסבירה גם למה. נינטנדו לא רוצה לחשוף שום דבר על הקונסולה החדשה שלה, למעט העובדה כי תושק בסביבות תקופת החגים בארה”ב (קרי – דצמבר). היא לא רוצה שנדע שבעוד משחק עם שני בקרי ה-GamePad שלה הינו אפשרי, כשנשחק בצורה זו, רזולוציית המשחק בשלטים יורדת בצורה משמעותית. זאת מכיוון שחומרת ה-Wii אינה יכולה להתמודד עם העברת כמות כזו של מידע מהקונסולה לבקרים, בין אם בצורה חוטית או אלחוטית. החברה לא רוצה לחשוף את המפרט הטכני של הקונסולה החדשה עד הרגע בו תהיה חייבת, מחשש לתת ליריביה מידע מקדים על הקונסולה החדשה שיעזור להן לייצר מתחרים חזקים יותר.

הרי שלפי כל השמועות וההערכות, הסוני 4 המכונה Orbis ו-Xbox החדש המכונה Durango (ככל הנראה שמות זמניים בעת פיתוח הקונסולה) עתידים להיחשף כבר בתערוכת E3 של שנה הבאה. הקונסולה החדשה של נינטנדו לא מציעה דבר חדש מבחינת יכולות חומרה ובמקום, מיישרת קו עם יכולותיהן של שני המתחרות עם היצע של שירותי סרטים לצפייה ישירה ותמיכה ברזולוציית Full HD, לאחר שבהשקת ה-Wii התעקשה החברה כי גיימרים לא מחפשים ולא צריכים משחקים ברזולוצייה כה גבוהה על מנת להנות ממשחקים בטלוויזיה. תערוכת ה-E3 של השנה כללה מעט מאוד חומרה חדשה וגם היצע המשחקים היה דל ביותר.

החברה בחרה לנפות את הנינטנדו 3DS ממסיבת העיתונאים וובכך הראתה לא מעט זלזול מצידה בקונסולה אותה היא מנסה לקדם כקונסולה הניידת הטובה בעולם. נינטנדו לא התייחסה כלל ליכולות הקונסולה ובמקום ציינה כי בקר המשחק החדש יהיה בעל סטיילוס, שני כפתורי שליטה אנלוגיים בדומה ל-PS Vita, מסך מגע, Acellerometer, ג’ירוסקופ ומצלמה. למעט הסטיילוס, נינטנדו לא חידשה לנו דבר מאז 2011 ולכן נציג כמה חידושי תוכנה מעניינים העתידים להגיע בשנה הקרובה עם הקונסולה החדשה.

MiiVerse

עולם חדש של אינטראקציות אליו נישאב בקונסולת ה-Wii U. כשנדליק את המכשיר הדבר הראשון שנראה הוא ה-MiiVerse בו נוכל לראות בועיות עם כל ה-Mii’s של חברינו. בנוסף נוכל לכתוב הודעות שיופיעו כמו שלטי חוצות על המסך לצד האדם שכתב אותן. נוכל לעשות זאת בעזרת טקסט פשוט או אפילו לכתוב ולצייר בעזרת הסטיילוס בסגנון ה-PictoChap ב-DS. חשוב לציין שכל התגובות שייכתבו יצטרכו לעבור אישור של נינטנדו לפני שיוצגו על המסך, מה שמוריד משמעותית מהפוטנציאל של שירות זה להיות יעיל או אפילו שמיש בזמן אמת. נוכל לשנות את הבעת הפנים של ה-Mii שלנו בתוך הבועיות על מנת שייצג את ההרגשה שלנו בכל רגע נתון. MiiVerse עתיד להגיע בעתיד גם לקונסולת ה-3DS.

Wii Fit U

למי שלא שמע על Wii Fit, מדובר במאזני קרש מיוחדים שעובדים ביחד עם ה-Wii ועזרת משחק ה-Wii Fit עוזרים לנו לרדת במשקל ולשפר את האיזון בעזרת תרגילים ומשחקונים שונים. הגרסה החדשה של המשחק, מראה כיצד ניתן לשפר את חויית המשחק גם כאשר אין באפשרותנו לשחק על המסך הגדול ובמקום, להעביר את המשחק לשלט ה-GamePad. בנוסף, נינטנדו מספקת הצצה לשעון צעדים מיוחד שבעזרתו ניתן להעביר מידע על ריצות שנבצע ובכך לשכלל אותן לתוצאה של כמות הקלוריות ששרפנו באותו היום.

E3 השנה חידשה במעט את תעשיית שיפורי תוכנה ואביזרים חדשים אך ככלל, הייתה מאכזבת בתחום זה. שלושת הגדולות העדיפו דווקא להתמקד כמה שיותר במשחקים, כאשר נינטנדו שומרת על שפתיים חתומות הרמטית בכל הנוגע לחומרה בקונסולה החדשה שלה על אף שעתידה להגיע אלינו כבר בדצמבר, בעוד מיקרוסופט וסוני ממשיכות לעבוד בשקט על קונסולות הדור הבא שלהן העתידות להיחשף בשנה הבאה. בתחום המשחקים, רוב החברות לא אכזבו והציעו כמה משחקים מעניינים לשנה הקרובה עליהם נרחיב בכתבה הבאה שתתעסק ספציפית במשחקים אותן עתידות החברות להשיק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים