יאהו! מקבלת חיזוק מגוגל בדמותה של מריסה מאייר

מריסה היקרה,

בשמה של יאהו! אני שמח להציע לך את תפקיד הנשיא ומנכ”ל החברה.

כך פתח אלפרד אמורוסו, יו”ר דירקטוריון יאהו! את מכתבו למנכ”לית החדשה מריסה מאייר. המכתב, אשר הוגש עפ”י חוק לרשות ניירות-ערך בארה”ב (ה-SEC) מפרט את מחוייבותיה של מאייר כלפי החברה כמו גם את שכרה וההטבות שתקבל.

ביוני 1999, הצטרפה מריסה אן מאייר בת ה-24 לשורותיה של חברת הסטארטאפ גוגל שהוקמה כחברה רשמית כ-9 חודשים קודם לכן. במהלך 13 שנות שירותה בגוגל הספיקה מאייר לקחת חלק ברבים מהשירותים אותם מציעה החברה, החל ממנוע החיפוש, דרך עיצוב דף הבית ועד לשירותי המייל והמפות של החברה כמו גם רבים אחרים. היום, מריסה כבר בת 37, נשואה ועם תינוק בדרך, משמשת כחברת דירקטוריון בוול-מארט ונכון ל-17 ביולי 2012 החלה לתפקד גם כמנכ”לית חברת החיפוש יאהו!.

חברת החיפוש יאהו! חוותה קשיים רבים בשנים האחרונות ולא הצליחה לספק את רצון משקיעיה להצפת ערך במניות החברה, בעוד מתחרות כמו גוגל ומיקרוסופט (עם מנוע החיפוש בינג) הספיקו פחות או יותר להכפיל את שוויין מאז תום משבר המשכנתאות של 2008 שהפיל את שוקי המניות ברחבי העולם בעוד מנייתה של יאהו! עדיין מדשדשת מאז תום המשבר ובסה”כ הניבה כ-30% ב-4 השנים האחרונות.

שנויה במחלוקת. קרול בארטס

במאמצים לשמר את מעמדה של חברת הענק, גייס חבר הדירקטוריון החל משנת 2007 שורה ארוכה של מנכ”לים שתפסו זה את מקומו של זה בקצב שלא יבייש את ספידי גונזלס. כך, ג’רי יאנג, ממקימי יאהו! ישב על כיסא המנכ”ל כשנה וחצי בין 2007 ל-2009 ואותו החליפה קרול בארטס השנויה במחלוקת שתפסה את כיסא המנכ”ל מינואר 2009 ועד שפוטרה באופן די מביש ע”י שיחת טלפון שפורסמה בריש גלי ברחבי האינטרנט. לזכותה ייאמר כי כעת ברור שהמיקוד שהביאה בארטס למוצרי החברה המניבים יותר על-פני מוצרים שבשוליים הצליח לייצב את החברה באופן די מרשים. בתקופת ביניים של 4 חודשים לאחר פיטורה של בארטס ישב בכיסא המנכ”ל טים מורס עד שהחליפו הרכש סקוט תומפסון שכיהן עד אז באיביי ופייפאל. תומפסון הועזב מיאהו! לאחר שהתגלה כי הצהיר בביוגרפיה שלו על תואר שמעולם לא קיבל, זאת 4 חודשים בלבד לאחר שהתקבל לתפקיד. את מקומו תפס רוס לוינסון שהגיע מניוז-קורפ ולפני הפתעת הצטרפותה של מאייר לתפקיד מנכ”ל יאהו! ציפו כולם כי לוינסון יהיה זה שיאחוז במושכות בתור ראש החברה.

חבר הדריקטוריון של יאהו! ניסה להביא שמות די גדולים כמובילי החברה ועד כה לא הצליח. מאייר, אף היא שם גדול בתחום החיפוש ומוצרי האינטרנט מביאה משהו חדש ליאהו! והוא הסתכלות על מוצר. בתור מהנדסת ומובילת מוצרים, מצפים כעת ממאייר שתביא מנסיונה השופע כדי לקדם את מוצריה של החברה ולהביא אותה חזרה לשנות האלפיים להתמודד עם גוגל ומיקרוסופט בתחום אותו הובילה יאהו! אי שם בעבר הרחוק של שנות ה-90 והאלפיים המוקדמות.

שכרה של מאייר צפוי לעמוד על כמיליון דולר לשנה, כאשר עם תכניות בונוסים המציעה יאהו! למנהליה תוכל לקבל עד 4 מיליון דולר בשנת 2012 (שנה פיסקלית המסתיימת במרץ-אפריל 2013) ובנוסף תקבל כ-14 מיליון דולר בגין ויתור על פיצויים מגוגל, אותה עזבה בפתאומיות, אך המשמעותיות ביותר הן האופציות בסדר גודל של כ-12 מיליון דולר בשנה ועוד מענק חד פעמי בגובה 30 מיליון דולר שיינתן באופציות למניות החברה אף הוא. באם תוביל מאייר את החברה חזרה לגדולה, תגזור קופון עצום ותניב סכומי עתק לשוויה הנוכחי המוערך בכ-300 מיליון דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים