300 אלף אפליקציות ל-AppStore – טוב, בעצם רק כמעט

על פי דיווח שפורסם הבוקר באתר mobclix (חברה המתמחה בפרסומות על גבי מכשירים ניידים), הצליחה אפל לצלוח את רף ה-300 אלף אפליקציות! לפניכם גרף המציג את נתוני חלוקי האפליקציות לקטגוריות על-פי החברה:

כפי שאפשר לראות, ב-AppStore נמצאות נכון להיום 206,828 אפליקציות בתשלום ועוד 94,149 אפליקציות חינמיות. הקטגוריות המובילות הן ספרים ו – כמובן – משחקים, שלפי הגרף ממוספרים בערך בסביבות ה-50 אלף; מייד אחר כך מגיעה קטגורייות הבידור (entertainment) עם לא פחות מ-35 אלף אפליקציות; הבאות בתור הן כ-20 אלף אפליקציות בנושא חינוך; כמעט 20 אלף בנושא “סגנון חיים”; כ-18 אלף בקטגוריות הכלים והנסיעות; קצת יותר מ-10,000 אפליקציות בנושא מוזיקה; ועוד ועוד…

האתר 148Apps ערך גם הוא ספירה, ולפיה הסתבר שבאפסטור קיימות לא פחות מ- 334,498 אפליקציות! לאחר עדכון קטן מצד האתר התברר שמדובר באפליקציות שהגיעו לאפסטור בכלל, וביניהן מספר מכובד של אפליקציות שהושעו מהחנות או הוסרו ע”י המפתחים לאחר קבלתן, מה שמביא אותנו למספר של “רק” 278,691 אפליקציות הזמינות ב-AppStore. מה שבטוח – אם ירצה, יוכל ג’ובס להגיד בכנס שייערך בעוד 3 ימים שבחנות האפליקציות כבר מעל 275 אלף אפליקציות, ואולי עד אז באמת תהיינה 300 אלף…

בנוסף, אשמח לספר לכם כי גם שוק האפליקציות לאנדרואיד הולך וצובר כוח, עם לא פחות מ-140,000 אפליקציות – יעד אליו לקח לאפל קצת יותר זמן להגיע, אך בואו לא נשכח את העובדה שה-AppStore היא החנות הראשונה בעולם מסוגה, ואת העובדה שהחנות של אפל מיועדת ל-3 סוגי מכשירים (ורק 2 בשנתיים הקודמות), בעוד זו של גוגל נגישה מעשרות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים