בזק מודיעה: רשת ה-Fiber NGN עושה את דרכה לבתי הלקוחות; תבטיח מהירות גלישה עד 1 גיגה-ביט

זוכרים שסיפרנו לכם על פרויקט Google Fiber המבטיח לתושבי ארה”ב תשתית אינטרנט בסיב אופטי המאפשרת גלישה במהירויות של עד 1 גיגה-ביט לשניה? ובכן, בטווח השנים הקרובות גוגל לא צפויה לחצות יבשות עם הפרויקט ולכן גם תלינו את רוב תקוותינו לאינטרנט מהיר שכזה בחברת החשמל, שהבטיחה להקים ב-2013 תשתית דומה בדגש על שיפור משמעותי במהירות ההעלאה (Upload). אולם אנליסטים בשוק לא מצליחים לראות את חברת החשמל מקימה את הפרויקט במועד המתוכנן. בעוד כולנו היינו עסוקים אתמול בדיווחים מתערוכת IFA בברלין, הכריזה חברת בזק על פרויקט ה-Fiber NGN שיביא לביתכם אינטרנט מהיר במיוחד.

את ההכנות להקמת התשתית ואת הניסויים הדרושים לתפעולה, החלה בזק לבצע כבר בתחילת השנה הנוכחית בעיר פתח תקווה. במסגרת הניסוי חיברה בזק כמה מאות מלקוחותיה לרשת החדשה שאיפשרה להם לגלוש במהירויות גבוהות של עד 1 גיגה-ביט לשניה. הניסוי הוגדר כהצלחה וכעת, לאחר שדירקטוריון החברה אישר את הרחבת התשתית הקיימת, בזק תחל בפריסה רחבה של תשתית הסיב האופטי ותרכוש את כל הציוד הנדרש להפעלתה.

הנחת סיבים אופטיים בפתח תקווה

בזק, שכבר הספיקה להניח כמה עשרות קילומטרים של סיבים אופטיים ברחבי הארץ, בעיקר בעבור עסקים וגופים גדולים, תחל עתה לחבר אותם גם לבניינים ובתים בישראל בשיטות ה-FTTH בה הסיב האופטי מחובר ישירות לבית הלקוח וה-FTTB בה הסיב האופטי מגיע לנקודה מסוימת בקרבת בניין מגורים ומחובר לכל דירה בדרך עקיפה כגון כבלי הנחושת הקיימים. בזק מציינת כי פרויקט הקמת התשתית יבוצע בהדרגה ובאופן מודולרי וכי ב-2013 הוא יואץ במטרה להגיע למאות אלפי בתים בישראל.

מאחר ותחום התקשורת האופטית לציבור הרחב נמצא עוד בחיתוליו, עדיין לא ברור איזו טכנולוגיית פריסה היא האופטימאלית שתהפוך בסופו של דבר לסטנדרט עולמי. לכן, בשלב זה, בזק מניחה את התשתית בצורה כזו שתאפשר לה גמישות רבה בשינוי ובתכנון מחודש של הרשת. בסופו של דבר, כך אומרים בבזק, פרויקט ה-Fiber NGN ישולב ברשת הקיימת של NGN (המאפשרת גלישה במהירויות של עד 100 מגה-ביט) שפריסתה תסתיים עד לסוף השנה, 4 שנים לאחר תחילת הקמתה.

מהלך זה של בזק מגיע בתגובה לשינוי הצפוי בשוק ב-2013, אז צפויה חברת החשמל להביא לסיומו של הדואופול של בזק ו-HOT ולהוציא לפועל את “מיזם הסיבים האופטיים” שמבטיח מהירות הורדה והעלאה בפועל בקצב קבוע של עד 128 מגה-בייט לשניה. HOT לעומת זאת, צפויה להיות הראשונה שמסיימת את הנחת תשתית הסיבים האופטיים, אולם בדומה לבזק, היא לא מביאה עמה בשורה משמעותית למהירויות ההעלאה שמסתכמות בדרך כלל ב-3.5 מגה-בייט לכל היותר. מהירויות ההורדה בפועל של בזק והוט יהיו גם כן 128 מגה-בייט לשניה.

“מדובר בהחלטה אסטרטגית של בזק לפריסת סיבים אופטיים קרוב ככל הניתן לבתים. התחלנו במסע שסופו אספקת שירותי תקשורת מתקדמים ביותר על בסיס רוחב פס כמעט בלתי מוגבל”, ציין מנכ”ל בזק אבי גבאי. “לבזק יתרון טכנולוגי מובהק, ואנו מחוייבים לשמר אותו גם בעתיד. פרוייקט ה-Fiber NGN, יבטיח את המובילות שלנו בטווח הנראה לעין”, הוא סיכם.

שתפו אותנו בתגובות – באיזו מהירות אתם גולשים, ומי זו שמספקת לכם את התשתית – HOT או בזק?

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים