הרשת גועשת: נוקיה זייפה את קטעי הוידאו והתמונות של PureView

לא מעט קטעי וידאו ותמונות קדמו לאירוע ההכרזה שערכה אתמול נוקיה בניו-יורק, בו הכריזה על דור ההמשך של מכשירי ה-Lumia מבוססי Windows Phone 8 מבית מיקרוסופט. אחד המכשירים, Lumia 920, הוכרז גם כבעל מצלמת PureView שהוצגה לראשונה על Nokia 808 במהלך תערוכת MWC בחודש פברואר האחרון. בניגוד ל-Nokia 808, מצלמת ה-PureView של Lumia 920 מצויידת בחיישן 8.7 מגה-פיקסל ומתמקדת בייצוב התמונה ובהפקת תמונות באיכות טובה בתנאי תאורה בעיתיים, גם ללא שימוש במבזק פלאש.

גם בזמן ולאחר האירוע, הציגה נוקיה שלל קטעי וידאו ותמונות המשוות את מצלמת ה-PureView של Lumia 920 למצלמות של מכשירי סמארטפון אחרים ובואפן לא מפתיע – התוצאות של נוקיה היו טובות וחדות הרבה יותר מכל היתר. אולם, מה שנוקיה בחרה לא לספר לנו הוא שבניגוד למה שחשבנו, התמונות וקטעי הוידאו צולמו באמצעות מצלמות מקצועיות ולא באמצעות מכשירי ה-Lumia. כך חשפו האתרים Pocketnow ו-The Verge, דקות אחרי האירוע.

לא צריך להיות מבין גדול בשביל לחשוף את התרמית: לשם כך מספיקה רק צפיה בוידאו המקורי המשווה כביכול בין מצלמת ה-PureView הכוללת מייצב תמונה אופטי ובין מכשיר סמארטפון אחר שמצלמתו לא כוללת את תכונה זו. במהלך הצילום, חלפו רוכבי האופניים על פני קרוואן שאחד החלונות שלו מחזיר את קרני האור – או במילים פשוטות יותר – עשוי מזכוכית מראה, מה שחשף כי הצילום בוצע על ידי צלם הממוקם ברכב שעוקב אחרי המצולמים, ומה שהוא מחזיק בידו – זה בהחלט לא Lumia 920:

נוקיה לא הסירה את קטע הוידאו המביך מאתר YouTube, אך חסמה את הגישה אליו דרך הערוץ הציבורי שלה וכתבה בתיאור הוידאו כי אין מדובר בצילום של Lumia 920. באותה נשימה מיהרה נוקיה למסור את תגובתה לדברים ופרסמה בבלוג שלה הודעה מפי היידי למיטיינן, דוברת החברה:

אנו מאד מתרגשים מהכרזתו של Lumia 920 ומיכולות הצילום פורצות הדרך של טכנולוגיית ה-PureView אותן הצגנו אתמול. במאמץ להציג ולהדגיש ככל שניתן את יתרונותיו של המייצב האופטי (אשר מונע תמונות מטושטשות ומשפר את התמונות שצולמו בתנאי תאורה בעיתיים), הפקנו קטע וידאו המדמה את מה שאנו מסוגלים לספק באמצעות מצלמת ה-PureView.

אין ספק שהיינו צריכים להזהיר כי מדובר בהדגמה של צילום עם ובלי מייצב תמונה אופטי. קטע הוידאו לא צולם באמצעות Lumia 920 ואנו מתנצלים על הבלבול שיצרנו. כעת אנו מתכוננים להשקת מכשיר ה-Lumia 920 בשווקים נבחרים מאוחר יותר השנה.

בסיום, צירפה נוקיה להודעה קטע וידאו (אמיתי, לטענתה) בו מוצגת השוואה של צילום באמצעות Lumia 920 (מימין) ובין צילום באמצעות מכשיר סמארטפון אחר (משמאל):

מאוחר יותר התפרסמו טענות נוספות לפיהן החברה זייפה גם את תמונות הסטילס שצולמו בפינלנד, בהן נראים גופים חשוכים שהופכים חיים ומלאי אור דרך עדשת מכשיר ה-Lumia 920, אולם לגבי נושא זה טרם נמסרה תגובה רשמית מנוקיה, כמו שגם לא קיימת הוכחה משמעותית וחותכת כי אכן מדובר בזיוף. ייתכן מאד ומייצב התמונה של Nokia Lumia 920 אכן מסוגל להפיק תוצאות מרשימות, אולם כעת אנו מעדיפים לחכות לביקורות ומבחנים שמקורם אינו בנוקיה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים