גוגל: 1.3 מיליון מכשירי אנדרואיד מופעלים מדי יום, Gingerbread עדיין שולטת

את אירוע ההכרזה של מוטורולה מוקדם יותר השבוע פתח יו”ר גוגל, אריק שמידט, שניצל את הבמה בכדי להעביר את חוות דעתו האישית והמקצועית על הידידות המופלאה שנרקמה שתי החברות השייכות כעת לאותה משפחה. בין דבריו, ציין שמידט כי 1.3 מיליון מכשירי אנדרואיד מופעלים מדי יום, זאת אומרת – מדי יום מבוצעות 1.3 מיליון אקטיבציות של מכשירים אל מול שרתי גוגל – זאת לאחר שבחודש יוני האחרון דווח על כמליון אקטיבציות מדי יום. עוד ציין שמידט כי מתוך אותם 1.3 מיליון, רק 70 אלף הם טאבלטים. בסך הכולל, פועלים ברחבי הגלובוס כ-480 מיליון מכשירי אנדרואיד (טלפונים וטאבלטים).

קצת לאחר האירוע וכמו בכל חודש, גוגל משתפת אותנו בנתוני התפוצה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, החושפים את אחוזי השימוש בכל גרסה של מערכת ההפעלה. הציפיות לקפיצה באחוזי השימוש בגרסת Jelly Bean 4.1 אינן ריאליות, בהתאם למצב הנוכחי בו קיים מספר מצומצם של מכשירים החולקים את העדכון, אולם בהשוואה לחודש שעבר, עומד המספר על 1.2 אחוזים לעומת 0.8 אחוזים.

קפיצה רצינית יותר התרחשה החודש באחוזי השימוש של גרסת Ice-Cream Sandwich 4.0 שמזנקת ב-5% לסכום כולל של 20.9 אחוזים. ניתן לשער שקפיצה זו התרחשה בעקבות הצלחתו של Galaxy S III שנמכר כבר בלמעלה מ-20 מיליון יחידות מאז השקתו בחודש מאי.

למרות השקעתה האין סופית של גוגל במערך העדכונים, היא עדיין לא מצליחה לגשר על הפער הענק העומד בין שתי הגרסאות החדשות אשר אוחזות בנתונים נמוכים אל מול גרסת Gingerbread 2.3 שירדה בחודש האחרון ב-3% אך נמצאת על 57.5% מכלל מכשירי האנדרואיד. כל שנותר הוא רק לציין את 18.3% מהמכשירים שעדיין עושים שימוש בקינוחים הראשונים שגוגל הגישה, מדובר בחלק שלא זכה ברובו לעדכון ולצערנו המצב ישאר ככל הנראה ללא שינוי עד להחלפת המכשיר.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים