גאדג’טי בלילה: בקרוב בבארים, אלכוהול מרחף

מדענים ממעבדת אורגון שבשיקגו מצאו דרך להשתמש בגלי קול כדי לגרום לטיפות מים או נוזלים אחרים לרחף. הטכנולוגיה פותחה על מנת לאפשר צריכת אלכוהול ללא צורך בכלי קיבול מסויים (צ’ייסר למשל). טוב האמת שלא לשם כך פותחה הטכנולוגיה אבל אם תשאלו אותנו כך ניתן להפיק ממנה תועלת אמתית, לעומת המטרה המקורית שהיא פיתוח תרופות יעילות יותר. הקשר בין פיתוח תרופה וקסם זה אינם ברורים לרובינו אך מסתבר שיש חיבור מיוחד ברמה המולקולרית.

ישנן שני סוגים של תרופות, גבישיות ואמורפיות (חסרות צורה). התרופות הגבישיות הינן פחות יעילות מכיוון שצורתן אינה מאפשרת להן להספג בגוף בצורה מלאה. תרופות אמורפיות יעילות יותר אך עם זאת קשות לייצור עקב תהליך מאוד מורכב ולכן אינן נפוצות כמו המתחרה הגבישי. הדרך הטובה ביותר לייצר אותן היא לדאוג שבתהליך הייצור הנוזל לא ייגע כלל בדפנות כלי הקיבול, בעיה בלתי אפשרית אם ניקח בחשבון את העובדה כי חומר נוזלי תמיד ילבש את צורת כלי הקיבול בו הוא נמצא. כאן נכנס החלק המגניב בכתבה.

המדענים עשו שימוש בכלי שפותח על ידי נאס”א ונקרא “רחף אקוסטי”. כלי זה מורכב משני רמקולים זעירים המייצרים גלי קול בתדר מעט יותר גבוה מטווח השמיעה האנושי – כ-22Khz. כאשר שני הגלים הנוצרים מכל רמקול הינם בעלי אותו אורך גל ואמפליטודות ומפריעים אחד לשני בצורה מושלמת, נוצרת תופעה הנקראת גל עומד. בנקודות מיוחדות לאורך הגל הנקראות נקודות צומת, לא מתבצעת כלל העברת אנרגיה ומכיוון שהלחץ האקוסטי מגלי הקול מסוגל לבטל את כוח המשיכה, עצמים קלי משקל יכולים לרחף כאשר הם מונחים בנקודות צומת אלו.

ייצור תעשייתי של תרופות לא מתאפשר כרגע עקב מגבלות המכשיר, אך הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה חסר גבולות, גם בפן המדעי וגם עבור אלה הרוצים להגשים כמה פנטזיות מסרטי מדע בדיוני. מצורף סרטון המראה את התהליך אבל אם אתם עדיין לא מאמינים לנו, זה בסדר. גם עבדיכם הנאמן חשב כי כל העניין הוא עבודה בעיניים, סך הכל מה כבר אפשר לעשות עם שני רמקולים קטנים וכוס מים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים