שמועות חדשות על PlayStation דור 4: מעבד עוצמתי ו-16GB RAM

הדיווח הבא מוגדר אמנם כשמועה, אך זו לא נראית רחוקה כל-כך מן המציאות. הדור הנוכחי של קונסולות המשחק PlayStation, Xbox 360 ו-Wii הולך ומתיישן כדרך הטבע ומהצד השני, ה-PC רק הולך ומתעצם בחומרתו מיום ליום. אתר VG24/7 מדווח כי הקונסולה החדשה של סוני, ה-PlayStation 4 (המכונה גם “אורביס”) הגיעה לידיהם של מפתחי חומרה ומשחקים, בכדי שיוכלו להתנסות בה ולהבין אם דרושים שיפורים מסוימים לחומרה. השמועה מוסיפה וטוענת כי הקונסולה תגיע עם מעבד חדש ועוצמתי – AMD A10 APU מהליין האחרון של יצרנית המעבדים השניה בגודלה בעולם.

APU, נסביר בעבור מי שאינו מתמצא בענייני חומרה, הינו שבב עיבוד המכיל בנוסף לארכיטקטורות המעבד עצמו, גם שבב גרפי עוצמתי. מהירות השעון הכוללת של המעבד עומדת על לא פחות מ-3.9GHz, נתון מרשים עד מאוד בעבור קונסולת משחק. לשם השוואה, המעבדים של PlayStation 3 ו-Xbox 360 עובדים במהירות שעון של 3.2GHz. עוד מוסיף הדיווח כי יתר מרכיביה של הקונסולה יהיו מאיץ גרפי המסוגל להריץ משחקים ברזולוציית 1080p במסגרות של 60 פריימים לשניה ולנגן תכני וידאו ברזולוציית 4K (או Ultra High-Definition), זיכרון RAM בנפח בין 8 ל-16GB, כונן אחסון מסוג SSD בנפח של 256GB, קישוריות WiFi, מחבר Ethernet, יציאת HDMI וכמובן כונן BluRay.

כמו כן צויין שממשק המשתמש ישתנה מקצה לקצה ויאפשר ניווט קל, קפיצה בין משחק ליישום אחר ואפשרות התקנת יישום ברקע תוך כדי משחק. קונסולת ה-Playstation 4 צפויה לראות אור לפני תערוכת המשחקים E3 2013 שצפויה להתקיים בחודש יוני בשנה הבאה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים