אחרי כניסתה לתחום החומרה: גוגל רוצה להיות מפעילה סלולרית

במהלך השנים האחרונות ביססה גוגל מעמד חזק בתחום האינטרנט והתוכנה, כשבאחרונה אנחנו עדים גם לכניסתה לתחום החומרה עם השקתו של סטרימר ה-Nexus Q והכרזתה על Project Glass למציאות רבודה. כעת מסתמן שגוגל מתכוונת להפוך גם לספקית סלולר, כמה שבועות בלבד לאחר שהפכה לספקית אינטרנט מהיר באמצעות פריסת סיבים אופטיים ברחובות קנזס סיטי שבארה”ב.

ביום חמישי דיווח עיתון הוול סטריט ג’ורנל כי ענקית האינטרנט מנהלת שיחות עם ספקיות אינטרנט וטלוויזיה לגבי אפשרות להקמת מיזם שיניב לגוגל שליטה על רשת סלולרית משלה, כך היא תוכל להתחרות מול ענקיות הסלולר הנוכחיות כגון Verizon ו-AT&T. לעת עתה שום דבר עוד לא נחתם או הוכרז, השיחות שגוגל מנהלת נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים ויש גם לקחת בחשבון שהן יכולות גם שלא להוביל לדבר.

Dish Network, החברה שאיתה דנה גוגל בנושא, מוסרת שכבר מ-2008 היא מחפשת שותפות לבניית רשת מתקדמת. מנכ”ל החברה צ’ארלי ארגן סרב לדבר על גוגל באופן ספציפי, אבל טוען שישנן כמה חברות שעולות על הפרק – כשהעדיפות היא כמובן כניסה לשותפות עם חברה שכבר מחזיקה בתשתיות להעברת נתונים ובעלת נסיון בתחום.

כיום מספקת גוגל אינטרנט מהיר על תשתית משלה – Google Fiber, מיזם המאפשר ללקוחות נבחרים בקנזס סיטי מהירות גלישה של עד 1 ג’יגה-ביט לשניה באמצעות סיבים אופטיים. “בגוגל רוצים ומצפים שהגולשים יצפו ביוטיוב על גבי הסמארטפון לא פחות מ-10 שעות ביום, אולם חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית מגבילות את הלקוחות”, כך טוען האנליסט וולטר פייסיק מתחום תעשיית הרשתות.

למרות שגוגל עצמה אינה מתמחה ברשתות סלולריות, עומדים לרשותה לא פחות מ-45 מיליארד דולרים שישמשו אותה לבניית רשת חדשה ומהירה בתהליך שייקח בין 3 ל-5 שנים. כמו שזה נראה כרגע, גוגל מבצעת צעדים חיוביים לקידומה בכל שוק אפשרי. על ידי כך, היאא תוכל להכניס שירותים כמו Google Wallet לשימוש היום-יומי שלנו ולהציב רף חדש ל-AT&T, T-Mobile ו-Verizon.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים