הדבר הגדול הבא: אוטומציה ביתית באמצעות הסמארטפון

nest-2nd-generation

כל חובב טכנולוגיה מחכה לדבר הגדול הבא בקטגוריית הסמארטפונים, משהו שילהיב אותנו מחדש, משהו בעל ערך מוסף – הרבה יותר מעוד ליבה או ג’גיה זיכרון, משהו קצת יותר גדול ממסך 5 אינץ’ או צפיפות הפיקסלים לאינץ’, משהו אחר… לא רק אנחנו צמאים לדבר הבא, אלא גם החברות הגדולות, אפל, מיקרוסופט וגוגל, מחפשות את הריגוש המיוחד בעבורנו וכמו בטבע, הן חגות סביב הטרף העסיסי הבא. על פי ה-Wall Street Joirnal, הפעם החליטו הכרישים לחוג סביב הסטארט-אפ id8, מקבוצת R2 Studios Inc, אשר מתמחה באוטומציה ביתית.

אוטומציה ביתית הינה תפיסה המאפשרת לנהל את כל הבית תוך שליטה ובקרה מרחוק. לצורך המחשה – חשבו על מצב שבעודנו תקועים בתחנת האוטובוס, שמרשה לעצמו להתעכב בגלל תנאי מזג האוויר, נוכל לבצע לחיצה ארוכה על כפתור הבית של הסמארטפון ולבקש מהעוזרת האישית לבצע הדלקה של המזגן בבית.

הפרויקט הראשון של החברה היה R2, אפליקציית אנדרואיד שמאפשרת למשתמשים לשלוט במערכות התאורה והחימום בבית ישירות מהסמארטפון. החברה שיוסדה על-ידי בלייק קריקוריאן (Blake Krikorian) מחזיקה בכמה פטנטים בתחום השליטה, פיקוד וממשק משתמש של מוצרים אלקטרונים. החיזור של הענקיות נובע מהמוטיבציה ליצור חיבור חזק בין הסמארטפון למערכות אלקטרוניות ביתיות. דוגמא לכך היא קטגוריית הבידור הביתי בה אנו עדים להתפתחות במהלך השנים האחרונות (Apple AirPlay, Google’s TV ועוד).

זאת שתקנה את הסטראט-אפ, תקנה לעצמה יכולת מוכחת המאפשרת התממשקות למערכות ביתיות דרך הסמארטפון. היתרון המובהק הוא כדוגמת ה-AirPlay של אפל, החברה בונה את את כל המערכת מא’ עד ת’ ובכך יוצרת את הממשק כראות עיניה, וחשוב יותר, מפתחת מוצר שעובד באופן מיטבי עם כל מוצריה האחרים. בנוסף, על החברות המתממשקות להתיישר לפי מכתיבת הדרך.

החיבור בין החברות השונות ל-R2 עדיין בחיתולים. אך גוגל ואפל לא מרשות לעצמן לנוח וכבר מכינות את הקרקע. לדוגמא, העוזר האישי משתפר כל הזמן, יכולותיו גדלות ונוספות לו תכונות חדשות. אך למה להסתפק בקביעת פגישה, קבלת תוצאות ספורט או הזמנת מקום במסעדה? עם ראש כמו שלך, Siri, וגוף כמו של id8, נוכל להגיע רחוק.

(מקור – TechCrunch)

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים