אינטל חושפת ב-CES 2013 את המעבדים החדשים שלה למובייל

intel-bay-trail-jpg

בניסיון נוסף להיכנס לשוק המובייל חשפה אינטל במהלך תערוכת CES 2013 בלאס-ווגאס את סדרת המעבדים החדשים שלה לסמארטפונים וטאבלטים, ומקווה לשחזר את ההצלחה מעולם המחשוב הביתי. המעבד ראשון שחשפה הוא מעבד ה-“Bay Trail“, לטאבלטים המיוצר בליתוגרפיה של 22 נ”מ במקום 32 נ”מ בדור הקודם, מה שמעניק לו שיפור ביצועים עד לפי 2. חשוב להדגיש כי הפעם מדובר במעבד מרובע ליבות כאשר תדירות השעון של ה-Bay Trail מגיעה לעד 2.4Ghz. למרבה הצער הרזולוציה הגבוהה ביותר בה תומך המעבד היא 2560X1600 – הרבה פחות מהסטנדרט החדש שראינו מהמעבדים החדשים למובייל שעומד על 4K. אינטל מדגישה כי היא נפתרה מבעיות צריכת החשמל שאפיינו אותה וציינה כי בעזרת המעבדים שלה נוכל להשתמש יום שלם בטאבלטים שלנו מבלי שנצטרך להטעינם.

intelces2013-0034-1357607611

המעבד הנוסף שהציגה אינטל לשוק המובייל הוא מעבד ה-+Clover Trail שמיועד לשוק הגבוה של עולם הסמארטפונים. ה-+Clover Trail הוא מעבד כפול ליבה בתדירות של 2.0Ghz אשר מגיע עם מאיץ גרפי מסוג PowerVR SGX545 העצמתי ועתיד להציג ביצועים כפולים מזה של הדור הקודם. מעבד נוסף שהושק בתערוכת CES הוא מעבד Lexington שמגיע עם ליבה אחת בתדירות שעון של 1.2Ghz ומאיץ גרפי מסוג PowerVR SGX540. אינטל מייעדת את המעבד Lexington למכשירי שוק נמוך ולכן המפרט איננו מרשים כמו המעבדים האחרים.

לצערנו ישנם עוד פרטים שחסרים על מנת להשלים את התמונה המלאה אודות המעבדים החדשים של אינטל. אך נראה כי הפעם אינטל באה מוכנה יותר לעולם המובייל ומציעה פלטפורמות רציניות שיוכלו להתמודד בכבוד אל מול המתחרות הגדולות בשוק המובייל.

(תמונות – Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים