שמועה: תקן התקשורת האופטית Light Peak יגיע למחשבים ב-2011; סופו של ה-USB?

מתי בפעם האחרונה קניתם דיסק קשיח חיצוני והופתעתם ממהירותו לעומת הדיסק החיצוני הקודם? סביר להניח שלא בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא שתקן ה-USB 2.0, שהוצג לראשונה ב-2000 והגיע למחשבים הראשונים ב-2002, עדיין “תוקע” את הציוד ההיקפי שלנו עם מהירויות העברה “פושרות” של עד 480Mbps.

תקן USB 3.0, שהיה אמור להחליף אותו ולאפשר לנו מהירויות העברה של עד 5Gbps, מעוכב מזה כשנתיים ע”י אינטל. הסיבה: החברה שחומרת המחשבים שלנו תלויה בה דוחה את הוספת התמיכה ב-USB 3.0 ללוחות השבבים שלה כדי לקדם את התקן המתחרה שהיא מפתחת מזה תקופה דומה – תקן הסיבים האופטיים Light Peak.

אבל עתה נראה שכל זה הולך להיגמר בקרוב – בניצחון הענק על הגמדים. מקור בתעשייה אמר אתמול לכתב CNET ברוק קרות’רס כי פיתוח ה-Light Peak קרוב לסיומו, וכי הוא צפוי להופיע במחשבים כבר במחצית הראשונה של 2011 – ולאו דווקא לקראת סיומה.

מאחר והטכנולוגיה הזו מאפשרת קצבי העברה של 10Gbps – פי שניים מ-USB 3.0 – בשני הכיוונים במקביל, סביר שאף חברה לא תרצה להשקיע גם ב-USB 3 ברגע שהיא תהיה זמינה. כך, בגיבוי של אפל (שטענה בעבר כי הטכנולוגיה היא רעיון שלה), מתכוונת אינטל להכחיד את ה-USB.

בתוך כך, אגב, נודע למגזין DigiTimes כי אינטל מתכוונת להצהיר בתערוכת CES הקרובה על הוספת תמיכה ב-USB 3.0 בלוחות השבבים שלה – ב-2012, שנה לאחר שהתקן המהיר הרבה יותר כבר יהיה בכל מחשב חדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים