האם נזכה לראות אייפון ואייפד עם 128GB זיכרון?

128gbIPAD

אם יש משהו אחד שאנחנו יכולים להיות בטוחים לגביו הרי זוהי העובדה כי אי אפשר לדעת אילו מוצרים תשיק אפל, איך הם יראו או ממה הם יורכבו. אולי נדוש מעט לומר זאת, אבל החוק הראשון במחלקות המוצרים של אפל הוא שלא מדברים על המוצרים של אפל, לפחות לא עד שהם יוצאים לאוויר העולם באירוע מיוחד המוקדש לאותו מוצר מיוחד ולא משודר בוידאו, פשוט כי זה יוצר יותר באזז.

לכן, קשה מאוד שלא לקחת בעירבון מוגבל שמועות הנוגעות למוצריה של החברה, אם כי לעיתים (אייפד מיני) השמועות שנמתחות לאורך זמן עשויות להתברר כנכונות. השמועות האחרונות שעלו לאוויר בנוגע למוצריה של אפל דיברו על מכשירי אייפון זולים, מכשירי אייפון עם מסך ממש גדול, אייפד במרץ, אייפד באוקטובר, אייפון 5S ואולי בעצם 6, אבל מה שהצליח לתפוס את תשומת ליבנו הייתה דווקא שמועה מעט יותר סולידית.

בימים האחרונים עלו לרשת תמונות שהתקבלו כביכול ע”י מפתחים שהתקינו את גרסת הבטא האחרונה של מערכת ההפעלה iOS 6.1, ששוחררה רק אתמול בערב. בתמונות ניתן לראות כי בנוסף לדגמים הרגילים של האייפון, זמין קטע קוד קטן המצביע על כך שאנו עתידים לראות מכשיר אייפון בעל נפח אחסון של 128GB, זאת בנוסף לקו המכשירים הקיים המגיע עם 16GB\32GB\64GB. בבלוג iDownloadBlog פרסמו תמונות השוואה של הנתון כפי שהוצג בגרסא 6 של iOS אל מול הנתון החדש כפי שמופיע בגרסאת הבטא של iOS 6.1, להלן התמונות:

ios-6-1-beta-5-128-jpg

במידה וחשיפת הנתון מעלה אכן מעידה על מכשיר אייפון בעל נפח זיכרון של 128GB, הרי שאפשר להדביק על המכשיר גם תווית מחיר. מכשיר האייפון בעל נפח 64GB נמכר בארה”ב ב-849$, כך שניתן להעריך שמכשיר בעל נפח של 64GB נוספים יגיע במחיר 949$. אז מדוע הנושא של דגם בעל נפח אחסון גדול יותר נדמה כאפשרי יותר אל מול שמועות אחרות?

ההגיון בשורה התחתונה

אפל עובדת ועובדת טוב על נושא הרווחיות שהחברה מקבלת עבור כל מכשיר. ממש כמו שחקניות אחרות בשוק, התמחור של מכשירים שכל ההבדל ביניהם הוא נפח האחסון נעשה באופן שמגדיל משמעותית את הרווחיות על כל מכשיר ברגע שהלקוחות בוחרים לרכוש גרסא בעלת נפח זיכרון גדול יותר. כפי שניתן לראות בטבלה למטה, שדרוג מרכיב זיכרון של 16GB לרכיב זיכרון של 32GB מוסיף עוד כ-10$ בעוד אפל מתמחרת את השדרוג ב-100$ ובאופן דומה, שדרוג של רכיב הזיכרון לרמה הבאה (64GB) תוסיף כ-20$ וגם פה אפל מוסיפה למחיר הצרכן 100$. יהא המחיר אשר יהיה, התוספת של 100$ עבור השדרוג תהיה גבוהה באופן משמעותי אל מול עלות החלקים של אפל וזו סיבה מספקת לייצור של דגם נוסף בסדרת האייפון.

iPhone5parts

אם נשאיר רגע את ההגיון בצד, צריך לחשוב גם על הצד הפרקטי – האם באמת יש צורך בנפח אחסון כה רב בטלפון? יש מי שהתשובה עבורו תמיד תהא כן. ככלות הכל, אין שום רע בלאחסן את כל ספריית המוסיקה במכשיר, יחד עם עוד משחקים רבים בעלי נפח מהותי ואולי אף קטעי וידאו ותמונות לרוב, אך עם שירותי הענן הזמינים כיום לגיבוי תמונות, אפליקציות, אנשי קשר ועוד ושירות ה-iTunes Match המאפשר לסנכרן את המוסיקה מהענן (לא זמין לתושבי ישראל), האם באמת יש צורך בנפח אחסון כה גדול?

האייפד 4 מקבל אח חדש

השמועה הנוגעת לנפח האחסון המורחב קיבלה שדרוג אף יותר סביר זמן קצר לאחר שעלתה לראשונה לאוויר. הבלוג 9to5mac פרסם כי נפלו לידיו תמונות שהגיעו מחנות המוכרת את מוצריה של אפל בארה”ב. לפי המידע החדש, השדרוג ל-128GB אותו זיהו מפתחים עתיד דווקא להגיע עם מכשיר חדש בסדרת האייפד 4 ולא דגם חדש לחלוטין. המכשיר צפוי להיות זהה בכל דבר למכשירי האייפד 4 האחרים, פרט לנפח האחסון בו.

128gbiPad4

המחירים: 799$ עבור דגם ה-WiFi בלבד ו-929$ עבור הדגם בעל WiFi+3G. התיוג של המוצרים המופיעים מעלה כ-Ultimate תואמים את ההגדרות עבור הדגמים הקיימים של האייפד כפי שמסומנים ע”י אפל והופיעו בעבר בתמונות SKU (קוד זיהוי מוצר) של חנויות שונות, כאשר דגם ה-16GB נושא את השם Good, דגם ה-32GB נושא את השם Better ודגם ה-64GB נושא את השם Best. הקידודים מהווים מעין מנגון פנימי למדידת רווחיות מוצרים – הדבר נעשה בחנויות רבות המסמנות מוצרים מסויימים כמועדפים למכירה אל מול העובדים שלהן, כדי שאלו ישימו דגש רב יותר למכירות המוצרים הרווחיים יותר.

ניתן אם כן לראות כי הנקודה עומדת בעינה. בעוד ששדרוג לנפח האחסון של האייפון הגיוני מנקודת מבטה של אפל, עושה רושם כי דווקא ההצבעה אל עבר הוספת דגם נוסף לצד דגמי ה-16GB/32GB/64GB של האייפד 4 היא בעלת הגיון בריא יותר גם מבחינת משתמש הקצה. כמו תמיד, אנו לוקחים את העניין בערבון מוגבל, אבל נחמד לראות מעט שמועות שקל יותר לדמיין כנכונות ולא לחיות רק על תקווה ונתונים עמומים יותר.

נזכיר לסיום כי דגמי האייפד שודרגו פעמיים בשנת 2012, פעם אחת במרץ, כאשר הוכרז האייפד 3 שמאז נעלם מרשומותיה של אפל ובפעם השניה בנובמבר, כאשר הושק דגם האייפד 4 ולצדו האייפד מיני. האייפון 5 הושק בספטמבר 2012.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים