תמונות ראשונות: מתכוננים לגרסא חדשה של המתחרה הפיראטית ל-AppStore

MuscleNerd, מי שנחשב לדובר צוות ההאקרים iPhone DevTeam, מדווח שגרסה חדשה לחנות ה-Cydia בבנייה. בציוץ מיום חמישי הוא סיפר כי Saurik (ג’יי פרימן) והמפתח chpwn עובדים במרץ על סידיה, כדי שתהיה הכי טובה שאפשר.

סידיה, למי שעדיין לא מכיר, היא חנות אפליקציות פיראטית לאייפון, אייפוד טאצ’ ואייפד, אשר זמינה עבור מכשירים פרוצים (JailBreak). עד לפני כמה חודשים, לחנות הייתה מתחרה בשם Rock Your Phone, אך לאחר שפריצה הפכה לעניין חוקי, ניצל פרימן את ההזדמנות ורכש אותה לצורך שילובה בחנות שלו. הסידיה, לעומת האפ-סטור (App-store), מספקת יישומים אשר לא אושרו ע”י אפל, או יישומים שמפרים זכויות יוצרים כגון Installous, אשר מספק אפליקציות פרוצות מהאפ-סטור חינם. בסידיה ישנם גם “tweaks” שעולים כסף, אך גם להם, בחנות עצמה, יש פריצה.

ידיעה זאת מעודדת את האנשים הרוצים לפרוץ, מאחר שלפני זמן לא רב פרסם COMEX (מפתח SPIRIT ו-JailBreakME) שהפריצה לגירסא 4.2 מוכנה, אך אינה נתמכת עדיין ע”י סידיה. ככל הנראה, סאוריק רוצה להספיק לשדרג את סידיה לפני יציאת הגרסה החדשה ביום שלישי הזה (3.11). כמו כן, Unlock למודם 05.14.02 (הפותח את מכשירי iPhone 3G/3Gs לכרטיסי SIM “זרים”) ייצא יום או יומיים אחרי יציאתה של מערכת ההפעלה החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים