הצצה ראשונה: Xperia Tablet Z – הטאבלט הדק והקל בעולם מבית סוני

חברת סוני הציגה בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה את הטאבלט הדק בעולם, ה-Xperia Tablet Z לצד אחיו הקטן יותר – Xperia Z שהושק ב-CES בלאס וגאס בחודש ינואר. הצטרפנו לנציג סוני מישראל, אבי לוי, אשר הדגים לנו את יכולותיו של הטאבלט והסמארטפון מסדרה Z כמו גם מוצרים נוספים שהציגה החברה בתערוכה.

סוני הצליחה לשבור שני שיאים עם ה-Xperia Tablet Z והוא לא רק הדק ביותר מהטאבלטים עם עובי של 6.9 מ”מ בלבד, הוא גם דק יותר מה-Xperia Z בגרסת הסמארטפון אשר מתגאה בעובי של 7.9 מ”מ. גם בקטגוריית המשקל מצליחה סוני להגיע לשיא והטאבלט החדש ישקול 495 גרם בלבד וכהשוואה, ניתן לקחת את המתחרים העיקריים בשוק, האייפד 4 שמגיע במשקל מינימלי של 652 גרם והנקסוס 10 אשר מגיע במשקל 603 גרם. בתור מי שסולד מהטאבלטים בעלי מסך ה-10 אינץ’ בשל המשקל, ייחלתי להפחתה משמעותית שתגיע ותאפשר לי, כמו לרבים כמוני, להינות ממכשיר טאבלט בעל מסך גדול ללא צורך להניח אותו מהיד בכל פעם שהוא מרגיש כבד מידי. ה-Sony Xperia Tablet Z בהחלט עומד בקטגוריה הזו ומאוד נעים לאחוז בו בשל משקלו הנמוך. כן יירבו.

ממש כמו הסמרטפון בסדרה Z, גם טאבלט ה-Xperia Tablet Z עמיד במים בתקן ה-IP57 ועד 30 דקות וכן עמיד במיוחד בפני אבק.

IMG_0513

תצוגת ה-Xperia Tablet Z הינה מרשימה למדי והרזולוציה עומדת על 1200×1920 ובעלת צפיפות פיקסלים של 224PPI, רחוק מהנתונים אליהם הגיעו האייפד 4 והנקסוס 10, אך עדיין נראה טוב. מערכת ההפעלה שתרוץ על הטאבלט תהיה מגרסת Jelly Bean 4.1.2 של אנדרואיד עם מעבד ה-Snapdragon S4 בעל ארבע ליבות במהירות שעון של 1.5GHz, זיכרון 2G RAM ונפח אחסון פנימי של 16GB עם אפשרות הרחבה דרך כרטיס זיכרון microSD עד 64GB. הסוללה שמגיעה עם הטאבלט היא בעלת קיבלות של 6000mAh הקטנה משמעותית מאלו המוצגות באייפד 4 או בנקסוס 10, אך לפי סוני תחזיק הסוללה מעמד לפחות כמו המתחרות.

לטאבלט ה-Xperia Tablet Z שתי מצלמות, הראשית הינה בעלת חיישן 8MP ומאפשרת צילום וידאו ב-1080P והמצלמה הקדמית המשנית מאפשרת צילום תמונות ב-2.2MP ווידאו ב-1080P.

השקתו של הטאבלט בישראל עדיין לא ידועה וגם לא מחירו, אך הובטח לנו כי המכשיר יגיע לארץ שבועות ספורים לאחר השקתו בשאר העולם אשר צפויה לרבעון השני של השנה. את סמרטפון ה-Xperia Z תשיק סוני בישראל ב-20 במרץ במחיר לא ידוע, אך הצפי עומד על רמות ה-3000 ש”ח ומעלה, אם כי נרמז לנו שהמחיר לא יעלה על 4000 ש”ח.

בנוסף לטאבלט ה-Xperia Tablet Z שזה עתה הושק הודגמו בפנינו מספר מוצרים אחרים של סוני, ביניהם סמרטפון ה-Xperia Z דרכו הודגמה לנו המצלמה האיכותית אשר מאפשרת צילום בצבעים חדים, ממש כמו במסכיה של סוני, כמו גם צילום בתאורה נמוכה ואף בחושך וגם צילום אל מול תאורה חזקה במיוחד.

שני מוצרים הצליחו לתפוס את מירב תשומת ליבנו יותר מכל האחרים. האחד, אוזניות אלחוטיות מדגם DR-BTN200M אשר מספקות איכות שמע גבוהה מאוד ועמידות בפני רעשים. היכולות האלחוטיות של האוזניות יאפשרו להתחבר אליהן באמצעות מכשירים תומכי Bluetooth או NFC והתהליך נעשה כמעט באופן מיידי. האוזניות אמנם לא צפויות להגיע לישראל, אך נאמר לנו כי הנציגות בישראל מקווה שתצליח להביא אותן בעתיד.

חלק נוסף עליו שמה סוני דגש בדוכן שלה בתערוכת MWC 2013 הינו המעבר הפשוט למכשיריה מאלו של אפל. רבים ממשתמשי האייפון אייפד וודאי הציגו לאורך הזמן את הבעייתיות של העברת המידע (אנשי קשר, תמונות, סרטונים, מוסיקה) למכשירי האנדרואיד ככלל ולמכשיריה של סוני בפרט ועל כן הוציאה סוני תוכנה שתאפשר העברת כל הנתונים החשובים, פרט לאפליקציות כמובן, בין המכשירים דרך הגיבוי הרגיל שנעשה על המחשב דרך האייטיונס. לא ברור אם הדבר ישכנע את משתמשי האייפון לשקול את המעבר, אך התוכנה בהחלט תעזור למי שבכל זאת יבקש להמיר את האייפון לזה של סוני.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק

*הכתבה בחסות ארליך – מרכז הצילום בישראל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים