נוקיה תומכת באפל: מבקשת לאסור מכירתם של מכשירי סמסונג

nokia-hands-appleבעוד אפל וסמסונג ממשיכות לריב בזירת הפטנטים העקובה מדם כשביניהן ניצבת השופטת המחוזית לוסי קו שמדי פעם מטילה עונשים ואף מקלה בהם מספר חודשים לאחר מכן, בוחרת חברת נוקיה להצטרף גם היא לתמונה. בתצהיר שהגישה היצרנית הפינית לבית המשפט לערעורים בוושינגטון הבירה, מתוארת בקשה לתמוך בטענותיה החוזרות ונשנות של חברת אפל, בנוסף לדרישה לגרש מאדמת ארה”ב 26 מכשירי סמסונג אשר מפרים את הפטנטים הרשומים של יצרנית מכשירי האייפון והאייפד.

כאשר בית המשפט דחה את בקשתה של אפל לאסור מכירתם של מגוון מכשירי Galaxy תוצרת סמסונג בתום הליך משפטי בן שנה וחצי, הוא הסביר זאת בטענה כי לא ניתן להוכיח באופן גורף שהפרת הפטנטים מצדה של סמסונג היא זו שגרמה לאפל לאבד לקוחות ובהתאם – לרשום ירידה ברווחים. בתגובה בחרה אפל לערער על החלטה זו ופנתה לבית המשפט לערעורים, אשר קבע כי הדיון הבא בנושא ייפתח בעוד כמה שבועות ויתנהל בהרכב של שלושה שופטים הנהוג בעיקר בדיונים על פשעים חמורים. בצעד לגמרי לא צפוי, החליטה נוקיה לעשות מעשה ולהפציר בפני בית המשפט לערעורים כי היא תומכת באפל, תוך שהיא מסבירה כי בהליך המדובר נוצר תקדים משפטי מסוכן שעשוי יהיה להוביל לפגיעה ברצון לחדש ולאילוץ של יצרניות החומרה והתוכנה להעניק לכל דורש רישיון שימוש בפטנטים היחודיים שלהן.

מומחי פטנטים בארה”ב טוענים שלנוקיה ישנן לא מעט סיבות להצדיק את אפל, במטרה שזו תזכה בערעור ותצליח לאסור את מכירתם של 26 מכשירי Galaxy בארה”ב. ראשית כל, נוקיה עצמה מנהלת מאבק פטנטים כנגד אפל, קטן יותר מזה שהתנהל בין השתיים ב-2009, אולם נידונים בו נושאים די דומים הנוגעים להפרת פטנטים ואם זה יוכרע לטובתה של נוקיה – עשוי בית המשפט להורות על הפסקת מכירת מוצריה של חברת התפוח בארה”ב. באמצעות תמיכתה של נוקיה באפל בהליך שמתנהל כנגד סמסונג, היצרנית הפינית מנסה ככל הנראה להשיג תקדים משפטי שיסייע לה בהליך שלה עצמה כנגד אפל. שנית, לנוקיה קיים מאגר עצום הכולל למעלה מ-10 אלף פטנטים רשומים ואם בית המשפט יחליט שלא לקבל את טענותיה של אפל בהליך נגד סמסונג, הרי שאין להם ערך משמעותי שיוכל להעניק לחברה הפינית את הגב עליו היא תוכל להשען באין מפריע כנגד כל יצרנית אחרת שתאיים על קניינה הרוחני.

(מקור – GSMArena)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים