סמסונג תשיק סמארטפון Tizen לשוק הגבוה באוגוסט או ספטמבר

tizen-dev-phone-623x4152ציפינו לראות את Tizen, מערכת ההפעלה העצמאית של סמסונג כבר בתערוכת MWC 2013 על סמארטפון ראשון, במיוחד לאחר שהודיעה סופית כי Bada (המערכת העצמאית הקודמת) נבלעת בתוכה. כעת סגן נשיא בסמסונג לתחום המובייל מאשר רשמית כי נראה סמארטפון מבוסס Tizen עוד השנה, שיצויד במפרט מתקדם מאוד. עוד הוסיף כי “טלפון ה-Tizen יושק באוגוסט או ספטמבר והוא יהיה מכשיר שוק גבוה. המוצר יהיה הטוב ביותר עם הנתונים הטובים ביותר”. הצהרה שמתאימה לשמועות מתחילת השנה.

פרטים טכניים אודות המכשיר לא נמסרו, אבל אנחנו כן יכולים להבין את משמעות הדברים. טייזן לא תהיה מערכת הפעלה לשוק הנמוך, מה שאומר שסמסונג הולכת לסוג של קניבליזם פנימי שאולי בטווח הרחוק יעזור לה לצמצם את התלות באנדרואיד. אנחנו שומעים כבר זמן רב על הגעתו של סמארטפון Tizen ראשון, כך שאנחנו יכולים להניח שבחברה יש ציפיות ממערכת ההפעלה החדש.

למרות זאת, נראה שכרגע Tizen היא סוג של תכנית גיבוי לסמסונג ואולי קלף קטן נגד גוגל. אחרי הכול סמסונג היא יצרנית מכשירי האדנרואיד המובילה בעולם ואם גוגל תחליט לתת עדיפות לחברה ספציפית (במקרה הזה מוטורולה שברשותה) או לסגור במעט את אנדרואיד יהיה לה לאן ללכת ולתת פייט. מצד שני, נראה כי אנדרואיד בדרך להיות ה-Windows של עולם הסלולר, מה שכנראה יאלץ את סמסונג להישאר איתה.

(מקור – Bloomberg)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים