גאדג’טי מסקר: HTC One – האחד שלא רק אנחנו חיכינו לו

IMG_9065שנה לא פשוטה בכלל עברה על יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC מאז ואפילו קצת לפני שהשיקה את סמארטפון ה-One X במאי 2012. בכל רבעון ורבעון, הציגה החברה ירידות חדות בהכנסות וברווחים ונדמה היה שסופה של מי שהביאה לשוק את מכשיר האנדרואיד הראשון – קרוב מתמיד. ב-HTC ידעו שהפעם אסור לאכזב. הפעם, בנוסף למכשיר טוב, יהיה צורך לבצע השקה מהירה בכל השווקים, להקל על המפתחים ועל הלקוחות הפוטנציאליים והכי חשוב – להשקיע כספים גם בשיווק רחב היקף.

ב-19 בפברואר, שבוע לפני פתיחתה של תערוכת MWC בברצלונה, הכריזה HTC על זה מכשיר הדגל החדש שלה – HTC One, שעד לאותו רגע הכרנו לפי השמועות כ-HTC M7. את אירוע ההכרזה ערכה HTC במקביל בארה”ב ובאירופה ובכך הצהירה על כוונתה להיות שחקנית חשובה וחזקה בכל הזירות. את מכשיר הסמארטפון החדש פגשנו אנחנו לראשונה בברצלונה בסוף חודש פברואר, שם ערכנו לו סקירה מהירה וכבר סימנו אותו כאחד מהמכשירים הבולטים והחשובים של 2013. האם הוא באמת כזה? והאם בזכותו תוכל HTC לחזור לימיה הזוהרים יותר?

ניווט מהיר בסקירה
מפרטמה באריזה?עיצוב ואיכות בניהחומרה וביצועיםמסך ותצוגה
מערכת ההפעלה וממשק משתמשמולטימדיהסוללה ▪ מצלמהסיכום

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 4.7 אינץ’ מסוג Super LCD 3 מצופה Gorilla Glass 2
רזולוציית תצוגה HD 1080p (זאת אומרת 1080×1920 פיקסלים), 468ppi
מעבד Krait 300 מרובע ליבות בתדר 1.7GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 600
מאיץ גראפי Adreno 320
זיכרון פנימי 2GB RAM
נפח אחסון 32GB או 64GB, ללא אפשרות הרחבה
מערכת הפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.1.2 (שודרג ביולי 2013 לגרסה 4.2.2) עם ממשק המשתמש Sense 5.0
מצלמה ראשית 4.0 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED, טכנולוגיית UltraPixel לסטילס, מייצב תמונה אופטי, צילום וידאו 1080p
מצלמה משנית 2.1 מגה-פיקסל בעלת זווית רחבה, צילום וידאו 1080p, צילום HDR
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, IR LED, microUSB v2.0 (MHL), A-GPS
סוללה Li-Po 2,300mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 137.4 מ”מ, רוחב – 68.2 מ”מ, עובי – 9.3 מ”מ. משקל – 143 גרם
שונות Micro-SIM בלבד
עוצמת רמקולים 93db
גוף אלומיניום
HTC BlinkFeed
HTC Zoe

מה באריזה?

htc-one-retailבשונה מאריזתו המלבנית המוגבהת של מכשיר הדגל הקודם, One X, אריזתו נמוכת הקומה של HTC One צבעונית, מושכת וקשיחה יותר. בחלקה העליון של האריזה ניצבת בגאון תמונתו של המכשיר בצבע תואם לזה הנמצא בפנים – כסוף או שחור, כמו גם שמו של המכשיר בסמוך לעיטור המגדיר אותו כסמארטפון הרשמי של משחקי ליגת האלופות מעצם היותה של יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית נותנת חסות רשמית של משחקי אופ”א מאז ינואר 2013.

כמקובל, בחלקה התחתון של האריזה מופיע מפרטו המלא של המכשיר תוך ציון מוגדל של הדגם הספציפי – 32GB או 64GB. מעל המפרט מופיעים כהרגלה של HTC הסימנים המסחריים של מוצרי החומרה והתוכנה הכלולים במכשיר – beats audio ומקודדי aptX של csr. גם הפעם, מדגישה חברת HTC כבר על האריזה את תרומתה לסביבה בכך שייצרה אותה וגם כמה מהפריטים שבתוכה מחומרים ידידותיים לסביבה. אם לדייק, 98% מפריטי הנייר, הניילון והגומי של האריזה ותכולתה נוצרו מחומרים ממוחזרים – 76% מהם, אגב, ניתנים למחזור בשנית. עוד מצוין כי ההדפסים על האריזה בוצעו באמצעות דיו סויה ולא באמצעות דיו מבוסס נפט.

עם פתיחת הקופסה יוצג בפנינו מיד המכשיר, שוכב בתוך עריסת קרטון כשהוא עטוף ניילון אנטי-סטטי. לאחר שליפת המכשיר מהעריסה נוכל גם להרים את חוצץ הקרטון המסתיר מתחתיו את יתר הפריטים:

  • מטען חשמלי תואם למדינה ממנה נרכש המכשיר;
  • כבל העברת נתונים USB-microUSB, שניהם זכרים;
  • אוזניות סטנדרטיות של HTC הכוללות מיקרופון ובקר שליטה להפעלת או השהיית נגן המוזיקה;
  • ראשי גומי בגדלים שונים להלבשה על האוזניות;
  • כלי מתכתי זעיר שיאפשר את פתיחת מגירת כרטיס ה-MicroSIM;
  • שתי מדבקות HTC (לא, אלו לא מדבקות NFC);
  • הניירת, שעשויה גם היא מחומרים ממוחזרים: מדריך קצר להפעלה ראשונית של המכשיר, הסכם השימוש במוצרי HTC, הצהרת האחריות של HTC ומדבקה המאמתת את המזהים הדיגיטליים של המכשיר, הוראות לשימוש בטוח במוצר, קטלוג מוצרי העזר של HTC.

עיצוב ואיכות בניה

IMG_8995מדהים. מדהים איך בכל שנה מצליחה HTC להתעלות על עצמה ולהציג מכשיר בעל עיצוב אופנתי ומרהיב הרבה יותר מקודמו. אין כאן קווי דמיון ל-One X או למי ממכשיריה הקודמים של החברה ולמרות זאת, ייתכן שגם ללא הלוגו, הייתי מצליח כבר בהימור הראשון לגלות שמדובר במכשיר שיצא מבית היוצר של HTC. אם היינו בטוחים שמראהו של One X אלגנטי ויוקרתי, הרי ש-HTC One מציב רף גבוה מאד תוך שהוא מגדיר מחדש מהו מראה אלגנטי ומסביר לכל היתר תחושה יוקרתית מהי.

לראשונה מאז השקתו של Desire HD אי שם בשנת 2010, עשתה HTC שימוש באלומיניום לשם הרכבת גופו של מכשיר הדגל שלה. בפרסומיה השונים של החברה בתקשורת, צויין כי המכשיר עשוי כולו מפיסה אחת (Unibody) של אלומיניום, אולם מעט קשה לנו להסכים עם הגדרתה של HTC כי מדובר בגוף שכזה. נכון, המתכת הקלילה אולי מחפה על כל רכיביו הפנימיים של המכשיר, אך לאחר יציקתה הורכבו והודבקו עליה תוספות – כגון הגרילים של הרמקולים והפלסטיק המפריד בין חלקו הקדמי והאחורי של המכשיר. למרות זאת, אין ספק שנעשה כאן שימוש בחומרים איכותיים עד מאד שבשילוב רמת הגימור כמו ש-HTC יודעת טוב מאד לעשות, מעניקים אחיזה נוחה ונעימה על אף “המשקל הכבד” – 143 גרם, לעומת קודמו בסדרה שהיה עשוי פוליקרבונט ושקל 130 גרם.

רוב חלקו הקדמי של המכשיר מוקדש כמובן למסך ה-Super LCD 3 בגודל 4.7 אינץ’ אשר מסביבו מסגרת שחורה שבבסיסה שני לחצנים קפסטיביים (בית וחזרה) וכן לוגו החברה הממוקם ביניהם. על כל האיזור הזה הונחה שכבת Gorilla Glass 2 מבית Corning המבטיחה הגנה מפני שריטות. מעל ומתחת למסך נמצאים שני גרילים עשויים מתכת המחפים על שני רמקולים סטריאופוניים – שניהם מודבקים לגוף המכשיר ואינם מהווים חלק מיציקת ה-Unibody. בעוד הגריל התחתון לא כולל חריצים נוספים מלבד אלו מהם בוקעים הצלילים, הגריל העליון מחפה בנוסף על מצלמה קדמית 2.1 מגה-פיקסל, על חיישני הקרבה והתאורה וכן על נורית LED.

IMG_9003

גבו של המכשיר עשוי כולו מאלומיניום ומעוצב בצורה קמורה, אולם באופן כזה המאפשר את הנחתו על מישור מבלי לחוות תנודות מיותרות לצדדים. על הגב ממוקמת מצלמת 4.0 מגה-פיקסל שקועה במעט, במטרה שלא תישרט בעת הנחת המכשיר על גבו ולצידה מבזק LED עוצמתי – גם הוא שקוע. מתחת למצלמה, ממש במרכז גבו של המכשיר ממוקם לוגו גדול ומבריק למחצה של HTC, כשבתחתית נמצא הלוגו הצבעוני של beats audio שמסמל את הימצאות טכנולוגיות השמע של החברה במכשיר. מאד התרשמנו מכך ש-HTC הצליחה לשלב שבב NFC במכשיר עשוי אלומיניום, אך בדומה למה שעשתה ASUS עם מכשיר ה-PadFone Infinity, ישנו חומר אחר על הגב שמאפשר את השימוש בקישוריות זו – מדובר בפס האנכי המחבר את המצלמה לפס האופקי שמעליה, עליו גם נמצא מסנן הרעשים אותו מכנה החברה Sense Voice.

בין חלקו הקדמי לגבו של המכשיר הורכבה רצועת פלסטיק. בחלקה העליון של הרצועה ממוקם לחצן ההדלקה והכיבוי של המכשיר המשמש גם כ-IR Blaster, או – עינית אינפרא-אדום כמו זו הנמצאת על שלט הטלוויזיה שלנו ולצידו מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות ודיבורית. בחלקה הימני נמצא מקש ויסות הווליום, עשוי גם הוא ממתכת בעלת מרקם מחוספס. בחלק התחתון נמצאים מחבר ה-microUSB והמיקרופון ובחלק השמאלי נמצאת מגירת ה-microSIM הנפתחת באמצעות כלי המתכת הזעיר המצורף לאריזה או על ידי כל אביזר דקיק אחר. כל זה, בפרופיל של 9.3 מ”מ – לא מהדקים שיצא לנו לפגוש, אולם אשליית הדקיקות שיוצרים שני קצוותיו של המכשיר, שם הפרופיל דק הרבה יותר (רק 7.1 מ”מ), היא זו שהופכת את הנתון הזה לכל-כך לא רלוונטי.

IMG_8988

גם הפעם בחרה HTC שלא לאפשר את שליפת הסוללה או את הרחבת הזיכרון באמצעות חריץ microSD. לא ברור איזה אינטרס יש לחברה בביצוע מהלך שכזה, הרי שבגרסה הסינית של המכשיר הגב מתפרק ומאפשר את ביצוע הפעולות הללו.

חומרה וביצועים

htc-one-screen-13לאחר שהתנסתה בשנה שעברה עם מעבד ה-Tegra 3 של Nvidia, בחרה HTC לחזור לשותפות עם יצרנית השבבים Qualcomm ולהטמיע במכשיר ה-HTC One את פלטפורמת Snapdragon 600 החדשה שלה. שבב העיבוד המרכזי של מכשיר הדגל החדש כולל בתוכו מעבד Krait 300 מרובע ליבה בתדר שעון 1.7GHz, זיכרון RAM בנפח 2GB וכן את המאיץ הגרפי Adreno 320. כל הרכיבים הללו יחד עם נתוני התוכנה והתצוגה של המכשיר מעניקים לו ציון של 12,260 במבחן הביצועים Quadrant, תוצאה גבוהה פי 2 (ויותר) מאלו שהשיגו מכשירי הדגל של 2012, אך מעט מתחת לגרסת ה-Exynos של Galaxy S4 המשיגה לפי GSMArena תוצאה של 12,726. לא רק על פי תוצאה זו ניתן לקבוע כי מדובר בחומרה חזקה מאד, גם ההתנסות עצמה תוכיח לכם עד מהרה כי מדובר במכשיר חזק ועצמתי שיצליח להתמודד בגבורה מול כל אתגר שיוצב בפניו.

אני בהחלט לא יודע מה חשבתי לעצמי כשרכשתי את המשחק Asphalt 7: Heat עוד בימי ה-Desire HD שלי, אבל עכשיו הצלחתי לפצות על זה – HTC One לא הניד עפעף בהרצת משחק המירוצים התובעני ובשילוב הרמקולים הסטריאופוניים בקדמת המכשיר – הפך המשחק לחוויה של ממש. גם במשחק המולטיפלייר SHADOWGUN: DeadZone הוצגו ביצועים מרשימים למדי, הטקסטורות היו מאד מדויקות, הסאונד היה מסונכרן באופן מדויק לתמונות ולאפקטים הויזואליים השונים, גם למהירים שבהם. צר לי לאכזב, אבל הפיצוצים והאש החיה הם לא אלו שגורמים לגבו של המכשיר להתחמם לאחר שתי דקות משחק, אלא החומרה שמופעלת בכל כוחה בכדי לאפשר חוויה כה זורמת ואיכותית. זה לא יקרה רק במשחקים, אלא גם בפעולות פשוטות יותר כגון עריכת תמונות וגלישה מאסיבית באינטרנט. מה שדי מנחם הוא שבניגוד לגופי הפלסטיק והזכוכית של מכשירים אחרים – החום שפולטת החומרה של HTC One אינו מתרכז בנקודה אחת רותחת, אלא מתפזר לאורך כל גבו וזה בהחלט מקל על המגרעת.

htc-one-screen-14

HTC One כאמור, כולל רכיב זיכרון RAM בנפח 2GB המאפשר לו להריץ מספר רב של תוכניות במקביל ואף לעבור ביניהן מבלי עיכובי טעינה למיניהם. בכל זמן נתון, מערכת ההפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.1.2 וממשק המשתמש Sense 5.0 גוזלים 482MB של זיכרון ומותירים למשתמש קצת יותר מ-1.5GB של זיכרון RAM חופשי לשימוש – הרבה מעבר למספיק. ניסיתי להגיע למצב בו מתריע המכשיר על זיכרון נמוך ומבקש לסגור אפליקציות פתוחות, אולם לא הצלחתי להכניע אותו או אפילו לגרום לו להאט את קצב הפעולה. יהיה מעניין לראות את זה קורה, מאחר ובמכשיר לא קיים מנהל משימות רב תכליתי כמו זה הקיים ב-One X, עוד נגיע לנקודה הזו בהמשך.

עוד מאפיינים את חומרתו של HTC One שלל חיישנים ורכיבים כגון WiFi בתקנים המוכרים ואף בתקן ac החדש יחסית, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC וכן תקן MHL המאפשר ליציאת ה-microUSB v2.0 להתממשק מול התקני USB ו-HDMI שונים. הרכיב המעניין באמת הוא ה-IR Blaster המוטמע בתוך לחצן ההדלקה והכיבוי של המכשיר, באמצעותו נוכל לשלוט במכשירים אלקטרוניים כגון טלוויזיות, ממירים ומפענחים דיגיטליים, מערכות קולנוע ביתיות ועוד. HTC הגדילה לעשות ושיחררה ערכת פיתוח מלאה לעינית, כך שמפתחים יוכלו להביא את HTC One לשמש כשלט אוניברסלי למגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים תומכים כגון מזגנים, מקרנים ועוד.

מסך ותצוגה

באופן די מפתיע, השנה בחרה HTC ללכת נגד הרוח ולא הגדילה את מסך מכשיר הדגל שלה, זאת בניגוד לסוני וסמסונג שאיבזרו את התותחים הכבדים שלהן – Xperia Z ו-Galaxy S4 – במסך בגודל 5 אינץ’. מסך ה-4.7 אינץ’ של HTC One הוא מסוג Super LCD 3 שיצא ממפעליה של S-LCD, חברת הבת המשותפת של סמסונג וסוני. בסוג זה של מסכי LCD, אין כל מרווח בין הזכוכית החיצונית לרכיב עצמו, מה שמבטל כל אופציה למריחת צבעים ואף יוצר אצל המשתמש תחושה כי הוא ממש קרוב אל התצוגה.

IMG_9010

כמאפיין כללי של מסכי LCD, מסך ה-Super LCD 3 של HTC One מצטיין בעיקר בהצגת צבעים בהירים אך מדייק מאד גם בכל היתר – בעיקר בזכות מטריצת ה-RGB בה לכל פיקסל ישנם שלושה תתי פיקסלים משלו – אדום, ירוק וכחול (בניגוד למטריצת PenTile של המסכים במכשירי סמסונג). את מסכו של HTC One מאפיינת בנוסף גם רזולוציית תצוגה Full HD 1080p, שבשילוב גודלו הקטן יחסית של המסך מעניקה למכשיר את תואר הסמארטפון בעל צפיפות הפיקסלים לאינץ’ הגבוהה ביותר – לא פחות מ-468ppi. משמעות הדבר היא שהתמונה המוצגת על מסך ה-HTC One היא החדה והמדויקת ביותר מבין כל אלו שיציגו מכשירים אחרים בשוק.

בראשו של HTC One ממוקם חיישן תאורה שמטרתו העיקרית לווסת את רמת הבהירות של המסך בהתאם לתנאי הסביבה. עבודתו של החיישן הזעיר ראויה לשבח – הוא מספק למכשיר מידע מדויק וזה בוחר את רמת התאורה הנחוצה. עם זאת, נראה שהחיישן לא מייחס לאור שמש ישיר חשיבות כלשהי מאחר וברמות בהירות גבוהות מ-60%, ניתן להבחין בתכנים גם במצב זה. אם רמת הבהירות לא תספק אתכם, ניתן לגשת להגדרות התצוגה בכדי להגביר את רמת הבהירות, אך כמובן שזה יעלה בחיי סוללה. עוד בנוגע להיבט הצפיה במסך ניתן לציין את זוויות הצפיה הרחבות – לא כמו אלו של One X בו המסך מוגבה מעל הגוף, אך מספיק רחבות בכדי שנוכל להבין מה מתרחש על מסך המכשיר גם כשזה רחוק מאיתנו.

על מסך המכשיר מונחת שכבת ההגנה Gorilla Glass 2 עמה כבר נפגשנו מספר לא מבוטל של פעמים. בדומה למבחנים קודמים שביצענו, גם זכוכית זו שמונחת על מסכו של HTC One שרדה מעבר של חפצים חדים עליה, אם כי הדבר נעשה באופן מבוקר. אנחנו לא בטוחים שהגרילים הממוקמים מעליה ומתחתיה היו שורדים זאת ללא פגע.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

עדכון (יולי 2013): HTC החלה להפיץ בעבור המכשיר את גרסה 4.2.2 של מערכת ההפעלה אנדרואיד ולפיכך, חלקים מסוימים מהפסקאות מטה כבר אינם רלוונטיים – אלו יסומנו באמצעות קו חוצה.

IMG_9043

מעט מאכזב, אך מכשיר ה-HTC One יצא מפס הייצור כשעליו מערכת ההפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.1.2 המיושנת במקצת ולא Jelly Bean 4.2.2 העדכנית ביותר נכון למועד השקתו. אם מכשיר זה היה מיועד להיות בעל ממשק הונילה של אנדרואיד, אזי נקודה זו היתה פוגעת בו קשות, אך מאחר ו-HTC בוחרת לבדל עצמה מכל יתר יצרניות מכשירי האנדרואיד בעזרת ממשק המשתמש המוכר שלה, HTC Sense, המצב קצת פחות חמור. כבכל שנה, יחד עם מכשיר הדגל החדש משיקה החברה גרסה חדשה לממשק המשתמש המוכר והמוערך שלה – עם HTC Sensation היתה זו גרסה 3.0, עם HTC One X גרסה 4.0 ואילו עם HTC One הוצגה גרסה 5.0.

ביקורת רבה הופנתה כלפי HTC עם השקת הגרסאות האחרונות של ממשק Sense, בטענה שעם הזמן הוא רק הולך וגורע תוך שהוא מתרחק מממשק הונילה. זה זמן רב שב-HTC מבטיחים לצמצם ולשפר את HTC Sense בכך שיכיל פחות אפקטים תלת-ממדיים ויותר קשרים ויזואליים לממשק הונילה של אנדרואיד. הצעדים הראשונים בשינוי המיוחל נעשו כבר בגרסה 4.0, אולם בגרסה 5.0 נראה שהחברה השלימה מבחינתה את המלאכה, אך שוב מצאה את הדרך לבדל עצמה מכל היתר.

BlinkFeed

IMG_9018

המאפיין הבולט ביותר של ממשק המשתמש Sense 5.0 הוא מסך ה-BlinkFeed המהווה מסך בית שלא ניתן להסיר או לשנות את אופן תצורתו בכל דרך. ממשק זה מאגד את כל התכנים שמעניינים אותנו מתוך מגוון אתרי אינטרנט ושירותים לפי בחירה קטגורית – אתרי טכנולוגיה, פוליטיקה, גיימינג, מוזיקה, עסקים ונושאים נוספים וכמובן גם תכנים מתוך רשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר, מתוך אפליקציות המובנות במכשיר כגון לוח השנה, מדריך התכניות של HTC TV ועוד. מדובר ברשימת אריחים אין-סופית (בהנחה ונרשמנו לנושאים) שאת גודלם קובע המכשיר לפי הרמה הויזואלית שלהם, כך למשל סטטוס של חבר בפייסבוק המלווה גם בתמונה יקבל אריח גדול יותר מסטטוס שאינו כולל תמונה. לחיצה על אריח מסוים תפתח באופן מידי חלון חדש ובו הפריט כחלק מממשק המשתמש ולא דרך דפדפן האינטרנט, אלא אם כן מדובר בעדכון של רשת חברתית מסוימת, אז נופנה אל האפליקציה הייעודית שלה. גם קטעי וידאו ותמונות יוצגו דרך הממשק בלא כל צורך להשתמש באפליקציית צד שלישי לצפיה בהם.

חוויית השימוש ב-BlinkFeed ממכרת עד מאד ומסוגלת להעביר דקות ארוכות בקריאת כתבות בצורה נוחה ויעילה. ל-BlinkFeed שתי בעיות – האחת היא שלא ניתן להוסיף תכנים באמצעות RSS, זאת אומרת שתכנים מגאדג’טי לא תוכלו למצוא שם אלא אם כן הם יגיעו דרך עמוד הפייסבוק שלנו, אך ב-HTC מסרו לגאדג’טי ששירותי תוכן רבים עתידים להתווסף בקרוב לממשק (ואנחנו מאד מקווים שזה יהיה באמצעות RSS). הבעיה השניה היא שלא ניתן להסירו או להחליף את מקומו של BlinkFeed עם אחד ממסכי הבית האחרים.

פריסת המקשים

IMG_8998

ייתכן ונושא זה קשור יותר לחומרה של המכשיר, אולם ההגיון שמאחוריו טמון קודם כל במחשבה שמאחורי ממשק המשתמש Sense. לאחר שב-One X הציגה HTC פריסה חדשה הכוללת שלושה מקשים בלבד במקום ארבעה, השנה צומצמה הפריסה אף יותר ועתה היא כוללת שני מקשים בלבד – בית וחזרה, כשאת מקש התפריט מותירה HTC לטיפולה של התוכנה, בדיוק כפי שקורה עם ממשק הונילה של אנדרואיד במכשירי הנקסוס. בין שני המקשים הקפסטיביים נמצא לוגו החברה שבתחילה נראה כאילו גם הוא מהווה תפקיד כלשהו בפריסה, אך זה לא המצב. אין ספק שבהתחלה זה יבלבל, אך לאחר כמה שעות של שימוש במכשיר נתרגל לכך כאילו מאז ומתמיד השתמשנו בשני מקשים בלבד. יש לציין שבקהילת המפתחים הצליחו לגרום ללוגו החברה לשמש כמקש קפסטיבי, כך שאם HTC תרצה בכך, באמצעות עדכון תוכנה עתידי היא תוכל לעשות כן.

IMG_9053לחיצה על מקש הבית לא תמיד תוביל אותנו לאחד ממסכי הבית, אלא למקום ממנו הגענו לאפליקציה. זאת אומרת, שאם נכנסו אל דפדפן האינטרנט דרך תפריט האפליקציות, לחיצה על מקש הבית תחזיר אותנו אל התפריט ולא למסך הבית. אם לעומת זאת נפעיל אפליקציה דרך אחד ממסכי הבית, או דרך סרגל ההפעלה המהירה במסך הנעילה, לחיצה על מקש קפסטיבי זה אכן תחזיר אותנו למסך הבית. בפשטות, ניתן להגדיר את פעולתו של מקש זה כחזרה ארוכה אחורה. לחצן החזור, כשמו, מחזיר אותנו צעד אחד בלבד אחורה והוא שימושי בעיקר לניווט באתרי אינטרנט ובתוך אפליקציות מורכבות עם מספר מסכים.

לחיצה כפולה על מקש הבית תפתח את מנהל המשימות שיציג בהקטנה את כל החלונות הפתוחים ויאפשר סגירה שלהם על ידי גרירתם מעלה – זאת במקום ממשק תלת-ממדי כבד יחסית ב-Sense 4 על גרסאותיו השונות. וכשאנחנו אומרים סגירה – אנחנו באמת מתכוונים לזה: בניגוד לכל יתר מנהלי המשימות (או בשמם המדויק יותר – ממשקי ריבוי המשימות) במכשירי האנדרואיד השונים, סגירת משימות בממשק ה-Multi Tasking של HTC One לא רק מעלימה את האפליקציה מהרשימה, אלא גם סוגרת אותה לחלוטין. לחיצה רצופה על מקש הבית, תפתח את המסך הראשי של שירות Google Now. את אופן הפעולה של מקש הבית ניתן יהיה לשנות דרך הגדרות הטלפון, כך שידע לשמש גם כלחצן תפריט.

תפריט האפליקציות

IMG_9034 copy

שינוי מבורך מגיע מכיוונו של תפריט האפליקציות. כעת, במקום לגלול בין עמודים ברשימת ענק של אפליקציות, ניתן יהיה לבחון בין שלוש שיטות מיון: מותאמת אישית בה נוכל לקבוע בעצמנו את סדר הופעתן של האפליקציות, לפי סדר הא”ב או לפי תדירות השימוש בהן. ההגעה לבורר המצבים באפשרותו נוכל לבחור את שיטת המיון תיעשה על ידי גרירתו מטה של תפריט האפליקציות. אפשרות חדשה נוספת היא יצירת תיקיות בתוך תפריט האפליקציות עצמו ואת זה נעשה בשיטה המוכרת – לחיצה רצופה על אפליקציה וגרירתה על אחת אחרת. מכשנוצרה התיקיה ניתן יהיה לשנות את שמה, להוסיף אליה אפליקציות נוספות באותו האופן או להסירה כליל. את התיקיה ניתן יהיה לשכפל כך שתופיע גם על אחד ממסכי הבית.

sense5-appsעוד בהקשר של תפריט האפליקציות נצטרך להתרגל גם להשקפה חדשה. מעתה, אפליקציות המופיעות במגש ההפעלה המהירה שבתחתית התצוגה לא יוכלו להופיע בתפריט האפליקציות המלא. המחשבה שעומדת מאחורי מהלך זה היא שמגש ההפעלה המהירה בין כה כבר מופיע בכל אזוריו של ממשק המשתמש ומהווה תפריט לכל דבר – אם כי מצומצם יותר. משום כך, בעת שנגרור אפליקציה ממגש ההפעלה המהירה אל אחד ממסכי הבית, היא לא תועבר – אלא תשוכפל אליו. בכדי להסיר אפליקציה ממגש ההפעלה המהירה, יהיה עלינו לגשת אל תפריט האפליקציות ולבצע משם הסרות והצבות חדשות. הגיוני? כן. נוח? לא בטוח, אבל בסופו של דבר נתרגל.

ישנן אופציות נוספות להתאמה אישית של תפריט האפליקציות: מעתה ניתן להעלים אפליקציות מסוימות מהתפריט – כמו למשל את אלו שבין כה מופעלות כברירת מחדל עם הדלקתו של המכשיר, כאלו שאין צורך אמיתי שיופיעו בתפריט. במקרה שנתחרט, ניתן יהיה להחזיר את האפליקציות המוסתרות לתפריט האפליקציות בכל עת. משום כך, HTC בחרה גם לאפשר תצוגת אייקונים מצומצמת יותר בסידור של 3 על 4, בנוסף לאופציית ברירת המחדל שהיא 4 על 5.

עוד כמה נגיעות

מסך הנעילה של המכשיר לא דורש כעת מגע וגלילה באזורים מוגדרים בכדי להתחיל ולעשות שימוש במכשיר. כעת ניתן לגלול מעלה את האצבע בכל נקודה על גבי מסך הנעילה וזה ייפתח מיד. אפשרות נוספת היא גרירה של אפליקציה מתוך מגש ההפעלה המהירה אל אזור כלשהו במסך, אופציה המוכרת לנו מגרסאות קודמות של ממשק סנס.

אזורים נוספים בממשק המשתמש החדש זכו לריענון ושדרוג עיצובי. חייגן המכשיר מציג עתה ספרות גדולות יותר, חיפוש מהיר ויזואלי ומתקדם יותר וכן מידע על איש הקשר האחרון עמו היינו בקשר. עוד מכיל החייגן תפריטי משנה – אנשי קשר, מועדפים והיסטוריית שיחות, ששודרגו ויזואלית גם כן וההגעה אליהם מתבצעת באמצעות גלילה ימינה או שמאלה. תפריטי ההגדרות של המכשיר שופרו ויזואלית גם הם: המידע על רכיבי האחסון של המכשיר ותכולתם, המידע על הסוללה וצריכת האנרגיה, בקרי השליטה על קישוריות ה-WiFi, האינטרנט הסלולרי, ה-GPS ועוד.

IMG_9024

ניכר שבאיזורים המרכזיים יותר של אנדרואיד ובראשם מסכי הבית, השתדלה HTC לצמצם ולגעת כמה שפחות ועל זה כנראה היא מבססת את טענתה ש-Sense 5.0 יהיה קל יותר להתאמה עבור גרסאות עתידיות של אנדרואיד, כך שאולי את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה נקבל מהר מהמצופה. אבל בואו לא נסתמך על זה – הרי אנחנו עדיין מחכים לגרסה 4.2.2.

קצת חבל לנו שבגרסה כה מתקדמת ומרשימה, לא ניתן עדיין לשלוט בהגדרות מהירות דרך וילון ההתראות או בשיטה נגישה יותר מהגעה לתפריט ההגדרות המלא. מאז עדכון הגרסה ל-4.2.2, בוילון ההתראות ישנו תפריט מיוחד דרכו ניתן לשלוט בהגדרות מהירות של המכשיר כגון כיבוי והדלקת קישוריות WiFi, שליטה ברמת הבהירות ועוד. אין ספק ש-HTC Sense 5.0 מחזיר עטרה ליושנה ולפחות לטעמי, מדובר בממשק האנדרואיד הטוב והאפקטיבי ביותר שקיים היום.

מולטימדיה

כבר במבט ראשון על HTC One אנו נחשפים לאחד ממאפייני המולטימדיה הבולטים שלו – שני רמקולים הממוקמים מעל ומתחת למסך. מלבד היותם סטריאופוניים המשמיעים צלילים בשני ערוצים נפרדים – ימין ושמאל, הרמקולים מופעלים על ידי טכנולוגיות האודיו המתקדמות של חברת Beats אליה חברה HTC ב-2011 עם השקתו של מכשיר ה-Sensation XE. עד כה ניתן היה לממש את טכנולוגיות האודיו של החברה האמריקאית על מוצריה של HTC באמצעות אוזניות בלבד, אולם בעבור HTC One פיתחו השתיים טכנולוגיה חדשה בשם BoomSound שמביאה גם לרמקולים את העוצמה והעומק שסיפק עד עתה רק מחבר ה-3.5 מ”מ. עוצמת הרמקולים של HTC One אכן גבוהה מהממוצע, אם כי לא באופן משמעותי. את רמות העוצמה הגבוהות יותר נוכל להרגיש בעיקר בצלילי ההתראות. הדגש האמיתי של הרמקולים הסטריאופוניים בא לידי ביטוי בצליל נקי ועמוק במיוחד – כזה שמעולם לא פגשנו במכשיר סלולרי.

IMG_8997
IMG_9069

על חווית השמע באוזניות אין באמת צורך להרחיב, מדובר באותה איכות שמע שניתן לקבל מכל מכשיר HTC לשוק הבינוני-גבוה שיצא לאור במהלך השנתיים האחרונות, זאת בזכות שיתוף הפעולה עם Beats Audio. אולם, ניכר שעוצמת השמע קיבלה שדרוג מסוים ומגיעה כעת לרמות גבוהות יותר שללא ספק עשויות לגרום נזק – HTC בעצמה מזהירה את המשתמש מהאזנה ממושכת למוזיקה בעוצמה כה גבוהה. האוזניות שצירפה HTC לאריזה נראות בתחילה כאלו של Beats, אולם לאחר קריעת הניילון העוטף אותן מתגלות אוזניות פשוטות לחלוטין בצבעי שחור-אדום. האוזניות כוללות כמובן גם מיקרופון ובקר שליטה עם לחצן אחד באמצעותו נוכל לענות לשיחות, להפעיל או לכבות את המוזיקה.

htc-one-screen-07אינני נכלל בין חובבי הסרטים על מסכי סמארטפונים וטאבלטים, אך לא יכולתי שלא להתפתות לבדיקת התמיכה בפורמטים השונים ובקידודי האודיו שלהם. לצורך כך, ניגשתי למאגר של הדגמות וידאו בשלל פורמטים ורזולוציות והעברתי אל המכשיר כמה קבצי וידאו כבדים. HTC One הצליח להפעיל את הרוב המכריע של הקבצים, לרבות mkv, avi, wmv, mp4 ו-3gp, גם ברזולוציות גבוהות כגון 1080p והתוצאה מרשימה בהחלט. לא הופתעתי מיכולתו של הנגן המובנה במכשיר להריץ את הקבצים הללו ללא בעיה, הרי פגשתי זאת גם ב-One X: הסאונד (המדהים) מסונכרן כהלכה, מעבר בין קטעים מתבצע במהירות וללא מריחות צבע ואפשרות לכידת תמונות הסטילס מתוך הוידאו מגיבה במהירות. עוד היה באפשרותי לבחור קובץ כתוביות לסרט – גם אם אינוי קרוי בשמו של הסרט – ואף את שיטת הקידוד שלו, זאת לא לפני שקיבלתי תצוגה מקדימה ומהירה כיצד ייראו הכתוביות לאחר שינוי הקידוד שלהן. לא היה צורך בהמרות מציקות בין פורמטים וקידודים. הנגן המובנה במכשיר לא הצליח להתמודד עם קבצי MOV ולשם הפעלתם היה עליי להתקין נגן צד שלישי מחנות האפליקציות.

htc-one-screen-15

הבעיה עם סרטים ברזולוציה גבוהה מתעוררת כשיש לנו יותר מאחד כזה על המכשיר – משקלם של קבצי 1080p ואפילו 720p יכול להגיע כידוע ליותר מ-3GB, כך שמדובר במצב לא הכי אופטימאלי כאשר שטח האחסון הזמין למשתמש הוא 25GB בלבד בגרסה ה-32GB או 57GB בגרסת ה-64GB. הסיבה לכך היא ש-HTC שריינה לעצמה כמעט 7GB לקבצי מערכת ועדכוני תוכנה עתידיים. את נפח האחסון במכשיר לא ניתן להרחיב באמצעות כרטיס microSD, מדובר במנהג ידוע לשמצה במכשיריה של HTC ועדיין לא ברור למה היא נוהגת כך. מי שממש יחפוץ בשטח אחסון נוסף יוכל להשתמש בשירותי הענן השונים כדוגמת אפליקציית Dropbox המגיעה באופן מובנה על המכשיר יחד עם נפח של 25GB ללא תשלום ו-Google Drive. אופציה נוספת היא חיבור התקן זיכרון נייד כדוגמת Disk on Key באמצעות תקן ה-MHL בו תומכת יציאת ה-microUSB של המכשיר.

IMG_9042 copyעוד מאפשר תקן ה-MHL לחבר את המכשיר אל הטלוויזיה בסלון הביתי שלנו באמצעות כבל HDMI, אפשרות זו מוכרת לנו כבר לא מעט זמן, אך בהקשר של המסך הגדול יש ל-HTC One אופציה מעניינת יותר להציע – HTC TV. מדובר במדריך תכניות חכם ואינטראקטיבי המציע התממשקות עם לוח השידורים של מגוון רשתות שידור בעולם וכן יצירת רשימת צפייה, סדרות מועדפות, ז’אנרים מועדפים והתראות לפני שידור סדרות ותכניות שעשויות לעניין אותנו. למרבה הצער, מדריכי השידורים של Yes ו-HOT אינם נכללים ב-HTC TV ומהחברה נמסר כי רק ברגע הרשתות הישראליות יאפשרו גישה ללוחות השידורים שלהן – ניתן יהיה להכניס גם אותן לאפליקציה. כחלק מאפליקציית HTC TV, ניתן להשתמש בעינית האינפרה-אדום (IR Blaster) בכדי לשלוט במכשירי הטלוויזיה, מערכות הקולנוע והממירים שבביתנו לאחר הגדרה פשוטה ומהירה – כאן, גם הממירים והמפענחים של Yes ו-HOT נתמכים וניתן לשלוט בהם באופן מלא וללא מעורבות של מי מהשלטים המקוריים.

מבחינת איכות השיחה, לא נשים לב למשהו יוצא דופן – המתקשר אלינו יישמע באופן חלק וברור, גם אם נבחר להשתמש בספיקר. מי שכן ישים לב לשינוי הוא הצד השני, שבזכות מסנן הרעשים Sense Voice יישמע אותנו בבירור מבלי רעשי הסביבה, גם הקשים שבהם.

סוללה

עקב אכילס של HTC תמיד היה אורך החיים של מכשיריה. את בעיית הקיבולת הנמוכה של הסוללות ניתן לפתור בדרך כלל על ידי רכישה של סוללה נוספת והחלפה בין השתיים בעת שאפסו כוחותיה של הראשונה, אלא שזהו כבר מכשיר הדגל השני של HTC שלא מאפשר את שליפת הסוללה והחלפתה באחרת. HTC One מאובזר לשמחתנו בסוללת Li-Po בקיבולת של 2,300mAh (מיליאמפר בשעה) – גדולה משמעותית מאלו של הדורות הקודמים. סוללה זו קלה ובטיחותית יותר מסוללת Li-Ion רגילה, אך לא מצריכה טיפול שוטף שונה ממנה. למרות שאין זה מומלץ לבצע טעינות מלאות מ-0% ל-100%, בשלושת מחזורי הטעינה הראשונים של סוללת ה-Li-Po רצוי לבצע טעינה מלאה. לקבלת טיפים לטעינה חשמלית נכונה לחצו כאן.

את הסוללה של HTC One לא אוכל להגדיר כטובה ביותר, אך היא גם לא הגרועה ביותר. בשימוש מאסיבי במכשיר, שכלל רמת בהירות מסך של 60%, קישוריות 3G דולקת באופן מתמיד ברקע, גלישה באינטרנט שהצטברה למשך זמן של קרוב לשעתיים, צפייה בחצי שעה של וידאו 1080p וכמעט שעה של שיחות, כשמידי פעם גם צצה איזו התכתבות מעניינת ב-WhatsApp או בפייסבוק, החזיק המכשיר מעט יותר מ-9 שעות עד שזעק לחיבור מטען בדחיפות (4%). יש לציין שהחל מרף 20 האחוזים הופעל באופן אוטומטי מצב החיסכון בסוללה שמבטל את תגובות הרטט, מחליש את עוצמות העיבוד והבהירות וכן מכבה את קישוריות ה-3G כאשר המסך כבוי. אם החלטותיו של מצב החיסכון אינן לרוחכם, תוכלו לנטרל אותו או את חלק מפעולותיו. את הפעלתו של מצב החיסכון אגב, תוכלו לבצע בכל עת, בלי קשר למצבו של מד הסוללה.

איבוד סוללה אחרי 8 “שעות שינה”, WiFi פעיל 2%
איבוד סוללה אחרי 8 “שעות שינה”, WiFi לא פעיל 1%
שימוש מאסיבי (כמפורט מעלה) 9 שעות ו-15 דקות
שימוש מאסיבי (כמפורט מעלה) עם מצב חיסכון 10 שעות ו-40 דקות
שימוש סביר 13 שעות ו-30 דקות
שימוש סביר עם מצב חיסכון 31 שעות
טעינה מ-0 ל-100%, WiFi פעיל 3 שעות ו-26 דקות
טעינה מ-0 ל-100%, WiFi לא פעיל שעתיים ו-45 דקות

כמובן שאורך החיים של הסוללה ישתנה לפי אופי פעילותו של המשתמש במכשיר ובהתאם להגדרות השונות שיבצע בו. למשל, ככל שרמת בהירות המסך תהיה גבוהה יותר – כך תשרוד הסוללה לזמן קצר יותר, ולהיפך. לשם הבדיקה, ניסינו להתנהל עם המכשיר (המתנה לשיחות, 3G ברקע, ניגון מוזיקה לעיתים) כאשר מצב החיסכון מופעל החל מ-100% ומבלי לאמץ בכל דרך את המאיץ הגרפי. נכון, זה פוגע בחווית השימוש, אך רק לאחר 31 שעות הודיע המכשיר על אפיסת כוחותיו. לצערנו, עקומת בהירות המסך ביחס לצריכת הסוללה ב-HTC One אינה מבשרת טובות, כך שאם תרצו לשמור על המכשיר עירני לאורך זמן, תיאלצו להתרגל למסך חשוך למחצה.

מצלמה

הסוף למירוץ המגה-פיקסלים: יחד עם HTC One חשפה יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית טכנולוגיית צילום חדשה אותה היא מכנה UltraPixel. במקום להגדיל את כמות הפיקסלים ולהתחרות בחיישנים האימתניים של המתחרים, בחרה החברה להגדיל דווקא את שטח הפנים שלהם ובכך מבטיחה עיבוד תמונה מהיר יותר ולכידת אור גבוהה פי 3, מה שיסייע מאד לצילום בתנאי תאורה לקויים. מכשיר ה-Lumia 920 של נוקיה משתמש בטכנולוגיה די דומה, אולם שם מדובר בחיישן 8.7 מגה-פיקסל לעומת 4.0 מגה-פיקסל ב-HTC One, כך שהפיקסלים של מכשיר הדגל החדש של HTC גדולים יותר ולפחות על הנייר מעניקים לו יתרון על Lumia 920 בעת צילום בחשיכה.

IMG_9055

ניתן לציין לטובה את המצלמה הקדמית של המכשיר, בעלת חיישן 2.1 מגה-פיקסל, צילום וידאו 1080p ו-HDR. ספק אם תעשו במצלמה זו שימוש לצילום וידאו במטרה לתעדו, אך כשזה נוגע לתמונות – תגלו בה יתרון גדול. מדובר בעדשה בעלת זווית רחבה של 88 מעלות – משמעות הדבר כי פרצופים רבים יוכלו להופיע באותה תמונה בעת ובעונה אחת.

תמונות הסטילס שמפיקה המצלמה של HTC One טובות, אבל לא טובות מידי. התמונות אמנם בהירות ובעלות צבעים מדויקים, אך ברוב מקרים היו אזורים שלמים שאופיינו ברעש רב. אין סיבה להאשים את חיישן ה-4.0 מגה-פיקסל, הרי ראינו בעבר קטנים וטובים ממנו, מקורה של הבעיה ככל הנראה בתוכנה ובמנוע עיבוד התמונה ImageChip 2. ב-HTC מודעים לבעיה וכבר שחררו עדכון תוכנה המשפר במידה מסוימת את איכות התמונה, אך עיקר שחרורו היה בכדי לתקן כמה תקלות בפונקציית ה-Zoe ולשפר את הקלטת הסאונד. לטובה התרשמנו מהצילום הפנורמי שמפיק תוצאות יפות וחלקות וכן מצילום ה-HDR המאפשר לאזורים חשוכים ומוארים לקבל חשיפה טובה יותר כשבסופו של דבר הוא מפיק תמונה מדויקת וקרובה יותר למציאות. תצלום HDR זכור לכם ודאי ככזה שלוקח די הרבה זמן להפיק, אך זה לא המצב ב-HTC One שיוצר את התצלום המדויק הזה תוך פחות משניה אחת. אנחנו ודאי לא מחדשים לכם הרבה, אך את האכזבה הגדולה רשמנו על שמו של הזום הדיגיטלי שידוע כלא יעיל במיוחד, אך במקרה של חיישן 4.0 מגה-פיקסל, זה כבר הופך נורא ממש – פשוט אל.

htc-one-camera-panoramic
צילום פנורמי אחרי המרה ל-5000px מ-9400px. לצפייה בגודל מלא – קליק ימני > פתח קישור בלשונית חדשה

htc-one-screen-06

מאפיין בולט של המצלמה הוא HTC Zoe (זואי), כלי המאפשר למשתמש להוציא את המירב מהתמונות שלו בעזרת עיקרון פשוט – כל עוד אופציית ה-Zoe מאופשרת, מתבצע צילום וידאו בתהליך שקוף למשתמש. כשלוחצים על לחצן צילום תמונה, נשמר קטע וידאו בן 4 שניות בלבד – החל משניה אחת לפני הצילום ועד 3 שניות לאחריו, זאת בנוסף לעוד 20 תמונות סטילס. באמצעות רכיבי המדיה שנוצרים מצילום Zoe השוקלים יחדיו כ-34MB, ניתן למחוק אובייקטים לא רצויים כגון אנשים שנכנסו לפריים, לשכפל אובייקטים לצורך יצירת קולאז’ תנועה וכן לשנות אלמנטים ספציפיים בתמונה בכדי שלא נצטרך לשחזר את הרגע ולצלמה שוב. אפשרויות העריכה מגוונות, כשהיעילה והשימושית ביניהן היא Always Smile המאפשרת לבחור בפרצופו של אדם אחד או יותר בתמונה ולגלול את כל המצבים בהם נלכד, עד לתוצאה הרצויה. לבסוף, נעשה איחוד של כל חלקי התמונה הרצויים לתמונה אחת והתוצאה בהחלט מרשימה – כאילו לא נעשתה עריכה מעולם. בנוסף, צילומי Zoe מנפישים את הגלריה והופכים אותה חיה ומושכת יותר.

עוד מאפיין הוא HTC Share באמצעותו ניתן ליצור קטע וידאו מונפש בן 30 שניות מאוסף של תמונות, קטעי Zoe וקטעי שלמים שצילמנו. בסיום העריכה, יישמר הוידאו על שרתיה של HTC למשך חצי שנה וינתנו שלל אופציות לשיתופו עם חברים.

השוואת צילומי אור יום אל מול חושך מוחלט, פלאש מופעל


השוואת צילום בתאורה לקויה – פלאש (מימין) מול מצב צילום לילה (משמאל)
גלריה

צילום וידאו 1080p באור יום


[expand title=’לחצו כאן לצפייה בקטעי וידאו נוספים’]

צילום וידאו 1080p 30fps, לילה

צילום וידאו 1080p 30fps, תאורה לקויה

[/expand]

סיכום

למכשיר ה-HTC One עיצוב חדשני ומושך וכדרך קבע אצל יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC – הוא בנוי מחומרים איכותיים וכולל מפרט חזק עם תצוגה מרהיבה שיהיה קשה מאד להתחרות בה. חווית המולטימדיה במכשיר מספקת עד מאד למרות אי היכולת להרחבת הזיכרון ולהחלפת הסוללה. ממשק Sense המוכר שבשנה שעברה הצליח להעיב במעט על השימוש במכשיר הדגל של החברה, הפך בגרסתו החמישית שעל גבי ה-HTC One לבוגר, שימושי ויעיל הרבה יותר.

מעט מאכזב שאחרי כל הדיבורים הכבדים על מצלמה מתקדמת מאחורי השם המפוצץ “אולטרה-פיקסל”, מדובר בסך הכל בעוד מצלמה סלולרית עם יכולות משודרגות לצילום בתנאי חשיכה. אך בכל זאת – למרות המגרעות המוכרות של מכשירי HTC, אין ספק שהמכשיר הזה מעניק חווית שימוש קרובה למושלמת. רבים וגדולים אמרו את זה לפניי והנה אני אומר זאת שוב – HTC One הוא מכשיר הסמארטפון הטוב ביותר שיצא לנו לפגוש עד כה. אין ספק שמדובר כאן בתמורה מלאה להשקעה.

מה אהבנו
|
 עיצוב חדשני ומושך בשילוב חומרים איכותיים
תצוגה מרהיבה שיהיה קשה מאד להתחרות בה
 חווית מולטימדיה מושלמת, בכל דרך שנבחר
|
מה לא
|
מחסור בחריץ להרחבת הזיכרון
חוסר היכולת להחליף את הסוללה
 ביצועי המצלמה נמוכים ביחס להבטחות
|
מחירים (נכון ליולי 2013)
|
שוק פתוח: החל מ-3,100 שקלים
 היבואנית הרשמית טאץ’-גרופ המספקת גם אחריות יצרן מלאה: 3,199 שקלים
אורנג’: טרם הגיע למלאי
|
ציון סופי

9.0
לא תתחרטו

גילוי נאות: מסקר המוצר הוא בעליו של HTC One

האריזה ותכולתה

|

9

עיצוב ואיכות בניה

10

חומרה וביצועים

|

9

מסך ותצוגה

10

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

|

9

מולטימדיה

10

סוללה

|

7

מצלמה

|

8


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים