הוכרז: ממשק Thunderbolt Falcon Ridge – העברת נתונים בקצב של 20Gbps

thunderbolt

במהלך הכנס השנתי של איגוד השדרנים (NAB) הציגה חברת אינטל את הדור הבא של ממשק ה-Thunderbolt הנושא את שם הקוד Falcon Ridge. הממשק החדש שעתיד לצאת לשוק כבר בשנה הבאה יאפשר העברת נתונים בקצב שיעמוד על 20Gbps – פי 2 ממהירות הדור הקיים של Thunderbolt Cactus Ridge אשר מגיעים לקצב העברת נתונים של 10Gbps. הממשק החדש יתמוך לאחור גם בכבלים ובמכשירים התומכים בדור הנוכחי.

ה-Thunderbolt הוצג לראשונה כחלק ממערכת מחשב בפברואר 2011, כאשר אפל, אשר פיתחה את הממשק לצדה של אינטל הציגה את ה-Thunderbolt בסדרת מחשבי המקבוק פרו שלה. העדכון שמציגה כעת אינטל לממשק ה-Thunderbolt מתכונן לדור העתיד ויאפשר הצגת תמונה באיכות 4K (החיבור משמש כיציאת וידאו ואודיו) ובמקביל יוכל לבצע ברקע גם העברת קבצים בין שני מחשבים.

ממשק ה-Thunderbolt לא הצליח לתפוס תאוצה על אף יתרונותיו בכל הנוגע למהירות וכיום ניתן למצוא אותו בעיקר במחשבי המקינטוש השונים. הממשק הנפוץ יותר כיום בשוק הינו ה-USB 3.0, אשר מספק מהירות העברת נתונים בקצב של 5Gbps בדור הנוכחי, נמוך בהרבה מהדור הנוכחי של ה-Thunderbolt. כך גם בדור הבא, הצפוי לממשק ה-USB 3.0 קצב העברת הנתונים יעמוד על כ-10Gbps, בדומה לדור הנוכחי של ה-Thunderbolt.

חדשות נוספות שמספקת אינטל בנוגע לממשק הוא עדכון ביניים של הדור הנוכחי שיישא את שם הקוד Redwood Ridge ובעוד זה ימשיך ויאפשר העברת מידע בקצב של 10Gbps, בדומה לקצב של ה-Cactus Ridge, הוא ייבנה לתוך מעבדים מהדור הרביעי של אינטל שעתידים לצאת לשוק כבר החל מהחודשים הקרובים, בשונה מהממשק הקודם שדרש התקנה על-גבי בקר נפרד, מה שהעלה את עלות מימושו בדור הנוכחי של המחשבים.

אינטל הדגימה את דרך פעולתו של ממשק ה-Thunderbolt Falcon Ridge העתידי במהלך כנס ה-NAB, שם הצליחה להראות כי הממשק מגיע למהירות של כ-12.5Gbps ועובד בו זמנית עם שני דיסקים חיצוניים מבוססי SSD.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים