עכשיו זה רשמי: גוגל חושפת את אנדרואיד 4.3 Jelly Bean עם שיפור משמעותי בחיי הסוללה

jelly-bean-4.3חברת גוגל חשפה לפני זמן קצר במהלך מסיבת עיתונאים את עדכון הגרסה למערכת ההפעלה למובייל שלה, אנדרואיד 4.3, הממשיכה להיות חלק מהוצאת Jelly Bean. את גרסת אנדרואיד 4.3 הציג מנהל המוצר של אנדרואיד, הוגו בארה. אחרי שסיימנו עם הפיקנטריה, נעבור לשדרוגים באנדרואיד 4.3 שאולי מעטה בחידושים אבל כוללת מספר שיפורים משמעותיים.

השיפור הגדול ביותר שאנדרואיד 4.3 תביא עימה מגיע דווקא בגזרת חיי הסוללה, שאמורים להיות ארוכים משמעותית במכשירי אנדרואיד המשתדרגים לגרסה החדשה. השיפור בחיי הסוללה הוא בעיקר הודות להעברת החישובים הנוגעים למיקום המכשיר לצד חומרה (Hardware Geofencing) במקום ע”י התוכנה. באמצעות API יוכלו המפתחים לגשת לחישובים בצד החומרה ובכך יחסכו בזמן הסוללה. בנוסף, תתאפשר סריקהת המיקום גם ע”י רשת ה-WiFi, כאשר זו תוכל להיות מוגדרת במצב סריקה בלבד לשם דגימת המיקום וללא הצורך בהתחברות לרשת סלולרית, דבר הגובה מחיר מחיי הסוללה. אנדרואיד תתמוך מעכשיו גם ב-Bluetooth Smart, תצורה חדשה של בלוטות’ החוסכת משמעותית בצריכת החשמל של אחת מהקישוריות היותר בזבזניות. כך למשל, אלו המשתמשים באוזניות בלוטות’ כדרך קבע, ירגישו עליה משמעותית באורך החיים של הסוללה.

סוף סוף אנדרואיד 4.3 תכלול באופן מובנה חייגן עם השלמה אוטומטית של מספרים ושמות, יכולת שבלטה בהיעדרה. עד כה היצרניות הוסיפו יכולת זו בממשקי המשתמש שלהן ומי שעשה שימוש בממשק הונילה (המקורי) של אנדרואיד נאלץ להסתפק באפליקציות צד שלישי. גוגל משפרת גם את ממשק אפליקציית המצלמה, שרק בעדכון הקודם זכתה לשדרוג די משמעותי. לחיצה רצופה על המסך תציג כעת חצי עיגול (ולא עיגול שלם) של הגדרות, מה שאמור להפוך את הניווט ביניהן לפשוט יותר.

בין התוספות המשמעותיות ביותר עבורנו בישראל היא הוספת תמיכה עשירה יותר ביישור תפריטים וטקסט בשפות עברית וערבית. פונקציה הקיימת כבר זה זמן מה במערכת ההפעלה אנדרואיד עבור טאבלטים הינה ריבוי משתמשים. עם גרסה 4.3 מוסיפה גוגל שיפור במהירות בה תוכלו לעבור בין החשבונות, אך הבשורה האמיתית מגיעה דרך האפשרות ליצור פרופילים מוגבלים, דרכם תוכלו לשתף גם את הילדים בטאבלט שלכם, תוך שהם מוגבלים לגשת רק לאפליקציות שהוגדרו עבורם מראש. בפרופילים המוגבלים תוכלו ליצור סביבת עבודה נפרדת לחלוטין החל מהמראה הכללי על המסך עם האפליקציות והוידג’טים עד שליטה בנפח האחסון שיוצע לכל משתמש מוגבל על-גבי המכשיר.

גרסה 4.3 של Jelly Bean למכשירים מבוססי אנדרואיד תגיע כבר היום למכשירים: נקסוס 4, נקסוס 7, נקסוס 10 וגלקסי נקסוס ובקרוב מאוד גם למכשירי ה-Samsung Galaxy S4 וה-HTC One בגרסאות האנדרואיד הנקיות (ללא ממשקי המשתמש של סמסונג ו-HTC).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים