רשמי: פנסוניק זונחת את פעילות הטלפונים החכמים שלה

Panasonic-Eluga-frontפנסוניק, ענקית האלקטרוניקה מיפן אשר הציגה בשנתיים האחרונות הפסדים כספיים גבוהים במיוחד, מבצעת בתקופה זו סדרה של מהלכי התייעלות ובראשם מעבר מיצרנית גאדג’טים למגזר הפרטי לספק ויצרן מוצרי אלקטרוניקה בעיקר בעבור המגזר העסקי. כהמשך ישיר של המדיניות החדשה, הודיעה החברה באופן רשמי על יציאתה משוק הטלפונים החכמים. במקום זאת, החברה תעבור לייצור במיקור חוץ (תציע את המותג שלה ליצרנים אחרים) בשווקים מתעוררים כמו הודו.

חטיבת המובייל של פנסוניק עברה שנתיים קשות ומסכמת הפסדים בסך 81 ו-11 מיליון דולר לשנים 2012 ו-2013, בהתאמה (2013 – צפי), ומאן החליטה החברה לסיים את העסק. הודעה זו של פנסוניק מצטרפת לזו של חברת NEC מיולי האחרון, אשר החליטה גם היא לזנוח את פעילותה בתחום הטלפונים החכמים.

זה לא מתקבל על הדעת שהחברה תספוג הפסדים בממדים שכאלו. לכן, היה עלינו לחשוב על מספר דרכים לפתח את המחלקות בהן יש לנו כיווני צמיחה ברורים“, מסר נשיא החברה Kazuhiro Tsuga בהתייחסותו להודעה. כחלק מאותו תהליך התייעלות כולל, הודיע הנשיא לעובדים כי כל מחלקה שלא תציג לפחות חמישה אחוזים של רווח תפעולי בשלוש שנים – יישקל המשך פעילותה.

יכול להיות רגוע. ToughBook
יכול להיות רגוע. ToughBook

חשוב להדגיש שעל אף הודעתה של פנסוניק, זו אינה מחסלת לחלוטין את פעילותה בשוק הסלולר. החברה תמשיך ואף תרחיב את פעילותה בתחום מחשבי ה-ToughBook אשר משלבים בתוכם קישוריות סלולרית ומיועדים בעיקר למגזר העסקי והבטחוני.

קשה לנו להעריך את המשך פעילותה של פנסוניק בתחום מחשבי הלוח למגזר הפרטי, שכן רק בינואר האחרון חשפה החברה בתערוכת CES 2013 מחשב לוח מבוסס Windows 8 עם רזולוציית תצוגה 4K, מחשב הלוח צפוי לצאת לשוק באיזור חודש נובמבר כשהוא נושא על גבו תג מחיר גבוה במיוחד של 6000 דולרים.

הנטישה של פנסוניק מגיעה לאחר נסיונותיה הרבים לחדור לשוק הטלפונים החכמים, אשר החלו בשנת 2011 עם השקתו של הסמארטפון Eluga העמיד במים. למורת רוחה, לא הצליחה פנסוניק לשכנע את מפעילות הסלולר בארה”ב ובאירופה לשווק את המכשיר לצד אלו של היצרניות האחרות. לפי רויטרס, בשנת 2001 פנסוניק החזיקה בנתח שוק של 19 אחוזים משוק הטלפונים והייתה היצרנית השנייה בגודלה ביפן. מאז כאמור, הרבה מים עברו בנהר ואותם נתוני נתח שוק צנחו בשנת 2012 עד לכדי 7 אחוזים, בעוד האייפון של אפל תופס 24 אחוזים מנתח השוק.

תרגישו בחסרונה של פנסוניק?

(מקור – Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים