גוגל הכריזה על מערכת ההפעלה כלום… סליחה, כרום

לא כל המוצרים של גוגל זוכים להצלחה שווה. קחו למשל את Wave, שההדגמה שלו סחטה קריאות התפעלות ומחיאות כפיים שאפילו סטיב ג’ובס התקנא בהן, ואחרי שנתיים של בטא נסגר אחת ולתמיד, תוך שממציאו פורש בזעם מגוגל. או מנוע התשובות Google Answers, שרובנו אפילו לא היינו מודעים לקיומו. אפילו Google Video, שבצורה כזו או אחרת קיים עד היום, נכשל כישלון חרוץ, ואילץ את גוגל לשאול את עצמה “מה מייקרוסופט הייתה עושה” במצב כזה – שאלה שהתשובה עליה היתה רכישת You-Tube.

גם מערכת ההפעלה של גוגל – השנייה שלה – היא פרוייקט שאפתני עם פוטנציאל אדיר. לפחות כל עוד אתם צפים לכם בחלום וורוד, במסגרתו העולם כולו מחובר לאינטרנט במהירויות בלתי מוגבלות וכל דבר מתבצע על גבי הרשת. הערב חשפה ענקית החיפוש (או הפרסום, או איך שלא תקראו לזה) את Chrome OS – או לפחות את החלק ממנה שהיא חושבת שעובד מספיק טוב. החברה, שבעבר דחתה השקות מוצרים שלא היו מוכנים מספיק לדעתה, החליטה דווקא עם הפרוייקט השאפתני ביותר בתולדותיה – זה שאמור למגר אחת ולתמיד את שליטתה של מייקרוסופט על עולם המחשוב – לא לחכות, ולחשוף אותו במערומיו.

ולא שיש לנו משהוא נגד הרעיון. להיפך – הרעיון לפיו כל מחשב כרום שתתחברו אליו יסתנכרן בשניות עם חשבונכם בענן, כולל כל האפליקציות ש”התקנתם” והקבצים ש”אחסנתם”, קוסם לנו כבר זמן רב. הבעיה היא שנראה שגוגל פשוט הקצינה את זה יותר מדי בניסיון להשיג את המטרה עוד לפני האמצעים. מערכת הפעלה שכולה (כן, גם בניקוד ההוא) בתוך דפדפן, בלי אפשרות לבחור מה לשמור על המחשב ומה ברשת ובלי אפשרות לעבוד כרגיל גם בלי חיבור לרשת, אינה מערכת הפעלה, אלא מערכת גלישה.

אז נכון – המערכת מתאתחלת בשניות בודדות (או מאיות – הגרסאות בעניין זה סותרות), וכל העדפותיכם תשוחזרנה מהענן בזמן ההפעלה – אך מה תעשו אם בזמן ההדלקה או הכיבוי אין חיבור רשת זמין? הלוא המערכת פועלת במצב “קריאה בלבד”, ושום דבר לא נשמר בין הפעלות. מלבד זאת – הכל עובד בסטנדרט HTML5 – שלהזכירכם, כלל אינו גמור! ועוד לא הזכרנו את העובדה שמהירות החיבור ברוב העולם (אהמ, במיוחד בישראל) אינו מאפשר עבודה רציפה התלויה בקישוריות.

אה – אם אתם עדיין ממש מעוניינים לנסות את המערכת הזו, למרות שהיא מקדימה את זמנה, גוגל מזמינה אתכם להירשם לתוכנית ה”פיילוט” של המערכת, במסגרתה היא מחלקת נטבוק ניסיוני מכוער במיוחד בגודל 12 אינצ’, העונה לשם Cr-48, לכל מי שמבטיח לא להיבהל מהמוני באגים, ולדווח לגוגל על כל דבר שהוא עושה דרך בה היא יכולה לשפר את המערכת. ומוכיח שהוא גר בארה”ב. ומוכן לשלם מאות שקלים בחודש על תוכניות מיוחדות לגישה לרשת – 100 מגה-בייט (מגוחכים) חינם בחודש, ו-9.90$ ליום (!!!) אם עברתם את ההגבלה.

(צילום: Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים