Google Chrome Web store – למכור את האינטרנט בחנות אינטרנט

עמוד האפליקציות המותקנות

ההכרזה אמש על חנות אפליקציות הרשת Chrome Web Store עברה יחסית בשקט. חנות האפליקציות החדשה מבית ענקית החיפוש, שהיא ככל הנראה היחידה מסוגה כרגע, נחשפה אתמול וכבר פתוחה לקהל ברשת, ומתיימרת לספק את מה שחנות האפליקציות של אפל – ה-AppStore – מספקת למפתחים: מסגרת נוחה למכור ולהתפרנס מהעבודה שלהם ודרך נוחה לצרכן למצוא את מה שהוא רוצה.

כבר כעת מכילה החנות מספר רב של אפליקציות WEB במגוון תחומים. אלו אפליקציות המנסות לקחת את השימוש ב-html5 לקצה ולספק אלטרנטיבה ראויה לעיתים לאפליקציות שולחן-עבודה רגילות, אפליקציות שבאופן עקרוני אמורות לספק אפשרות לשימוש חלקי או מלא גם כשהמחשב מנותק מהאינטרנט מצד אחד, ומצד שני שמירת נתונים מלאה על גבי השרת באופן שיאפשר לגשת לאפליקציה עם אותם הנתונים מכל מחשב עם דפדפן Google Chrome (או כל דפדפן תומך html5 אחר).

אפליקציית ה-NYT ברזולוציית 1440x900

מבדיקה אקראית שערכתי למספר אפליקציות, ראיתי כאלו שלא ממש איפשרו שמירת נתונים מקומית, וחייבו כמעט בכל פעולה חיבור לאינטרנט, אך היו גם כאלו שידעו לחלק את העבודה בצורה חכמה. לדוגמא: אפליקציית New Your Times, המסוגלת לספק לקורא גישה לתכני החדשות גם לאחר שהמחשב נותק מהאינטרנט, ומצטיינת ביכולות דפדוף וניווט עשירות ומתקדמות, המזכירות את חוויית הקריאה באייפד.

בוני אתרים ומפתחי אפליקציות WEB יכולים להציע את האפליקציות שלהם בחנות בחינם או בתשלום (שנע לרוב בטווח הדולרים הבודדים), ופיתוח האפליקציות לא קשור לגוגל או לפלטפורמות ספציפיות, אלא מצריך פשוט לפתח את האפליקציה בשפות אינטרנט רגילות, לאחסן את האפליקציה בשרת כלשהו וליצור קובץ מיוחד שמסביר לדפדפן ה-Chrome על האפליקציה ובאילו מאפיינים הדורשים אישור מהמשתמש היא נעזרת – לדוגמא: גישה לזיכרון מקומי או הצגת התראות – והאפליקציה מוכנה לשיווק.

אפליקציית ה-NYT ברזולוציה נמוכה מהרגיל. התוכן מתאים עצמו לכל גודל.

אי אפשר להתעלם מההשוואה שנעשתה לעיל בין ה-AppStore לבין Chrome Web Store, ואולי כמו שעד לפני חנויות האפליקציות לסמארטפון מעט מאוד אפליקציות פותחו עבור סמארטפונים – בעיקר מהסיבה שקשה היה לשכנע את המשתמש לפזר את פרטי האשראי שלו בין עשרות אתרי אינטרנט – ועם המיסוד של מכירת האפליקציות להתקנה בסמארטפון עלתה כמות המפתחים לסלולר עשרות מונים, כך יהיה גם עם חנות אפליקציות הרשת Chrome Web Store, שתיתן סיבה טובה לפיתוח אפליקציות WEB למפתחים, מה שיעזור בסופו של דבר להפוך את ה-Google Chrome OS לרלוונטית יותר.

(צילומי מסך: שמואל עזרן)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים