מבחני ביצועים: iPhone 5S – שתי ליבות בלבד, אך המהיר ביותר בשוק

Apple A7יחד עם מכשיר ה-iPhone 5S, חשפה חברת אפל את ערכת השבבים Apple A7, אשר מחליפה את A6 שהוטמעה במכשיר האייפון 5 (וב-iPhone 5C). כהרגלה, באירוע ההכרזה לא חשפה אפל פרטים טכניים מדויקים אודות ערכת השבבים המסקרנת שהציגה לראשונה מעבר לתצורת 64 ביט ביחידת העיבוד המרכזית, המוכרת לנו בעיקר ממחשבים ביתיים. כעת, לאחר שהושק, מקורות רבים כבר בדקו וסיפרו – ערכת השבבים Apple A7 מכילה מעבד כפול ליבה “בלבד” וכן זכרון RAM בנפח 1GB, בדיוק כמו באייפון 5.

אם המידע הזה מעט מאכזב אתכם, הרי שהתמונה שונה לגמרי – מבחני ביצועים מצביעים על כך שהאייפון 5S הוא הטלפון המהיר ביותר בשוק, בכמה מהמבחנים זה אף מורגש בהפרש ניכר. בראיון טלפוני שערך אתר הטכנולוגיה CNET עם Anand Lal Shimpi, עורך ומייסד אתר הטכנולוגיה AnandTech, הוא מסביר:

“ישנם מגוון כלים המאפשרים להריץ שאילתות למערכת ההפעלה של מכשירים סלולריים, במטרה לספור את כמות הליבות שבמעבד. הפלט של מערכת ההפעלה iOS על גבי האייפון 5S היה שתי ליבות בלבד. מעבדי ארבע-ליבות המוכרים הם סוג של כפייה, מעבדים כאלה הם לחלוטין לא הדרך היחידה להגיע לביצועים גבוהים ולצריכת חשמל אופטימלית”.

רבים ממבחני הביצועים מניבים תוצאות מעניינות מבחינה טכנית, אולם קשה מאוד להסיק מהן מסקנות הנוגעות לאופן השימוש היום-יומי במכשיר. מבחני הביצועים שנערכו על ידי Anand מנסים להתחקות כמה שיותר אחר הביצועים הרלוונטים והמציאותיים ביותר עבור כלל המשתמשים.

“המבחן הסופי שערכנו סביב הדפדפן שבמכשיר סיפק את התוצאה המעניינת ביותר. במקום להתמקד בקטעי קוד כדוגמת JS, מבחן ה-Browesermark 2.0 מנסה להיות מדד יותר הוליסטי (שכלול של מרכיבים) לביצועי הדפדפן. התוצאה של המבחן מדמה שימוש מציאותי יותר במכשיר ופחות מתמקדת בביצועים מקסימליים שלו כדוגמת מבחנים אחרים”

Browesermark 2.0

אבולוציית הזיכרון הפנימי במכשירי האייפון

ערכת השבבים החדשה של אפל הינה הראשונה בעולם המובייל שמגיעה בתצורת 64 ביט, אך כפי שדווח לאחרונה, סמסונג אישרה כי הסמארטפונים הבאים שלה יתמכו גם הם בתצורה זו. ישנם מומחים הסבורים כי על מנת לנצל את מלוא היכולות של מעבדים בתצורת 64 ביט, ישנו צורך ב-4GB של זכרון RAM. המבחן שנערך אכן קובע כי לאייפון 5S יש זיכרון RAM בנפח 1GB בלבד, בדיוק כמו באייפון 5, אך מכל תוצאות המבחנים שנערכו – מסתמן כי 1GB זה מספיק בהחלט, נכון לעכשיו.

(מקור – 9to5mac)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים