גוגל הכריזה על Voice Actions לאנדרואיד וסנכרון בין דפדפן ה-Chrome לאנדרואיד

הרשו לי לפתוח בשאלה: מה אתם עושים אם מתחשק לכם פתאום לראות תמונה של שרק ולצערכם הרב אין בקרבתכם מחשב? מחפשים בסלולרי, נכון? אז אתם נכנסים לדפדפן, מעלים את עמוד החיפוש של “גוגל תמונות” ומקליקים את אשר אתם מחפשים על המקלדת הסלולרית הקטנטנה. מהיום לא עוד! כל שעליכם לעשות הוא להגיד לטלפון “Pictures of Shrek” ותוך שנייה תקבלו תמונה של המפלץ הירקרק.

בואו נדמיין מצב נוסף: אתם חייבים בשר! אז מחליטים להתקשר ל”מוזס” ולהזמין מקום להיום בערב – אבל אין לכם את המספר. איזו באסה! טוב, לא נורא – יש גוגל. והנה, שוב צריך להקליד ולחפש, וזה סתם מעצבן ולא נוח. אז פשוט אומרים: “Call Moses restaurant in Rishon Le Ziyyon”, והמכשיר ימצא אוטומטית את המספר של המסעדה באינטרנט ויחייג אליה. מגניב, לא?

Voice Actions, פונקציית הפעולות הקוליות לאנדרואיד עליה הכריזה הערב גוגל, כוללת שלל אפשרויות נוספות:

  • “שלח טקסט ל[שם הנמען] [הודעה]” – שליחת מסרון (SMS);
  • “האזן ל[שם אמן, אלבום או שיר]” – האזנה למוסיקה;
  • “חייג ל[איש קשר]” – הוצאת שיחה ע”י אמירת שם איש הקשר;
  • “חייג ל[שם עסק]” – חיוג לעסק ע”י חיפושו בגוגל;
  • “שלח מייל ל[איש קשר] [הודעה]” – שליחת מייל;
  • “עבור ל[שם או כתובת אתר” – מעבר לדף אינטרנט;
  • “תזכורת לעצמי [תוכן]” – יצירת הערות או תזכורות;
  • “נווט אל [מקום/שם עסק]” – קבלת הנחיות הגעה ליעד ע”י אמירת שם היעד
  • הצגת כתובת או עסקים על גבי המפה ע”י אמירת הכתובת או שם בית העסק;
  • ועוד.

מגניב, הלא כן? חבל רק שרשימת השפות הנתמכות מסתכמת באנגלית, ספרדית, צרפתית, איטלקית ויפנית. כמו כן, הרבה עסקים ישראלים לא מופיעים בשירות המפות של גוגל, ולכן לא ניתן יהיה לגשת אליהם בצורה זו, אך בהחלט ניתן לראות שיפור במספר העסקים הישראלים המופיעים ב-Google Maps בתקופה האחרונה.

רגע, לאן אתם הולכים? עוד לא סיימנו! עכשיו הגיע הזמן לדבר על Chrome To Phone!

מדובר בשירות חדש מבית גוגל (כמה מפתיע), המאפשר לבצע העברה מהירה של נתונים בין דפדפן ה-Chrome שעל המחשב לבין טלפונים מבוססי אנדרואיד. אתם וודאי שואלים את עצמכם “על מה הוא מדבר?!”. על מנת להסביר, הרשו לי לבקש מכם להפעיל את הדמיון פעם נוספת: אתם גולשים באתר אינטרנט ממש מגניב, אך חייבים לצאת מהבית וממש לא בא לכם להפסיק. מה עושים? זה די פשוט! לוחצים על כפתור “Send To Phone” שהוספתם לדפדפן, וראו איזה פלא – העמוד בו גלשתם ייפתח על גבי הסלולרי שלכם באופן מיידי! חכו, זה לא הכל: נניח שבדיוק גיליתם לאן אתם צריכים להגיע ומצאתם את הכתובת בעמוד המפות של גוגל. לחיצה על אותו כפתור קסום ותוכנת המפות של הסלולרי תיפתח עם פרטי הכתובת בה צפיתם. מה עוד? אם תבחרו מספר טלפון בדפדפן המחשב ותלחצו על אותו הכפתור, המכשיר יפתח את אפליקציית החייגן עם המספר שבחרתם מוכן לחיוג. כמה שזה מגניב!

אז למה אתם מחכים? אם יש בידיכם מכשיר שעודכן כבר לאנדרואיד 2.2 – רוצו לחנות האפליקציות וחפשו את Voice Search ו-Chrome to Phone!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים