דיווח: אפל תחל למכור את האייפון דרך רשת הסלולר הגדולה בעולם צ’יינה מובייל

Apple-invites-china

אפל חתמה על הסכם עם ספקית הסלולר הגדולה בעולם, צ’יינה מובייל, ותחל למכור את מכשיר האייפון לקהל יעד הכולל כ-170 מיליון מלקוחות החברה, כך עפ”י דיווח המגיע מהוול-סטריט ג’ורנל. הסכם זה יאפשר לאפל למכור את מכשירי האייפון ללקוחותיה של צ’יינה מובייל ומגיע בעקבות הודעת משרד התעשיה, המידע והטכנולוגיה הסיני כי יעניק לספקית הסלולר רשיונות להפעלת רשת הדור הרביעי בסין.

נוכחותו של האייפון בצ’יינה מובייל לא התאפשרה עד כה בשל רשת הסלולר מהדור השלישי של ספקית הסלולר, אשר הייתה ייחודית לה ולא נתמכה כראוי במכשיריה של אפל. עם ההודעה על השקת רשת הדור הרביעי בצ’יינה מובייל, הצפויה ל-18 בדצמבר, ישנו צפי כי תודיע החברה גם על השקת מכשירי האייפון.

צפי האנליסטים למכירות מכשיר האייפון דרך צ’יינה מובייל עומד על כ-17-20 מיליון מכשירים בשנה הראשונה. באם נתונים אלו יתבררו כנכונים, מדובר בתוספת משמעותית של כ-4-5 מיליון מכשירים שתמכור אפל בכל רבעון בשנת 2014. בשלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2013 מכרה אפל כ-102 מיליון מכשירי אייפון כאשר לפניה עדיין נמצא הרבעון האחרון של השנה, בו ישנו צפי לעליה מהותית במכירות, המגיעה בעקבות השקתם של מכשירי ה-iPhone 5S וה-iPhone 5C בעולם.

התחרות העיקרית של אפל בשוק הסיני מגיעה מצידן של יצרניות המציעות סמארטפונים במחירים נוחים יותר. מכשיריה של אפל, אך שמיוצרים במפעלי פוקסקון בסין, נמכרים במחיר הקרוב ל-900$ (כ-3,200 ש”ח) עבור גרסת האייפון 5S, בעוד המכשיר הזול יותר, האייפון 5C, נמכר במחיר הסובב את ה-750$ (כ-2,600 ש”ח). מחירים אלו עשויים להעיב על מכירות מכשירי החברה בסין.

(מקורות – Bloomberg | WSJ)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים