איגוד התקשורת העולמי נכנע: עכשיו גם טכנולוגיות סלולר קיימות יכולות להיחשב כ-4G

עוד לא הספקנו לעכל את ההצעה החדשה של נוקיה-סימנס לטכנולוגיית סלולר מהירה חדשה המנסה להתברג לדור שבין 3.75 ל-4, וכבר מתברר שלא נצטרך יותר לשבור את הראש במספרי דורות כמו 3.9 ו-3.95 רק כדי לתאר את הבדלי המהירות.
.
אתר Network World גילה בסוף השבוע כי בהודעה הרשמית של ITU (איגוד הטלקומוניקציה העולמי) הוא נכנע למעשה לחברות הסלולר, וחתם בכך את המאבק על הדור הרביעי: “בתור הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שהוגדרו עד כה לתקשורת עולמית אלחוטית רחבת-פס, נחשבות טכנולוגיות ה-IMT-Advanced (שהן LTE-Advanced ו-WiMAX 2) ל’דור רביעי’, אם כי אנו מכירים בכך שהמונח, בהיותו בלתי מוגדר, עשוי לחול גם על הטכנולוגיות הבסיס של אלו העתידיות – LTE ו-WiMAX, וטכנולוגיות דור שלישי מפותחות נוספות המציעות שיפור ניכר בביצועים וביכולות ביחס לטכנולוגיות הדור השלישי המסורתיות”. כך כתב האיגוד בהודעת הפתיחה של סמינר שערך במפקדתו בז’נבה.

בכך, למעשה, הכיר האיגוד לראשונה בכך שבלתי אפשרי לשייך את טכנולוגיות הסלולר המתקדמות הנוכחיות לדור ה-3, כפי שהכריח אותנו לעשות עד כה. השאלה הבאה היא, כמובן, עד כמה גמישה ההגדרה הלא-מוגדרת החדשה: האם, בנוסף לטכנולוגיות ה-LTE-A וה-WiMAX הקיימות וה-LTHE שהוצעה ע”י נוקיה-סימנס באותו כנס, ניתן להחיל את ההגדרה גם על רשת ה-HSPA+ הפועלת בארה”ב, ומספקת מהירות דומה לזו שמבטיחה רשת דור 3.5 של פלאפון…


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים