לכם זה לא יקרה? אולי דווקא כן – הסיסמאות הנפוצות ברשת לשנת 2013

iOS7-lockscreen

מידי שנה בשנה ממשיכה להתפרסם הרשימה המוכרת של הסיסמאות הגרועות ביותר בהן עשו שימוש המשתמשים ברחבי האינטרנט עת נרשמו לאתרים שונים. שוב ושוב מציגה הרשימה סיסמאות דומות הכוללות את אותן סיסמאות קבועות הנשארות עימנו במקומות הראשונים בטבלה, כמו גם סיסמאות חדשות שלא מצליחות להפתיע במיוחד ונשארות בתחום המוכר והידוע – פשוטות לזכור ולא קשות לניחוש.

הסקר השנתי של SplashData לסיסמאות הגרועות הפופולריות ברשת מציג השנה עדכון דווקא במקום הראשון ברשימה, כאשר הסיסמא “Password” מפנה את המקום הראשון לסיסמא הבטוחה לא פחות “123456“, בעוד במקום השלישי עומדת ביציבות הסיסמא “12345678” זו שנה נוספת.

הרשימה לא מציגה הפתעות גדולות. הכניסות החדשות, שציפינו שאולי יכללו את שמו של אליל פופ בדמותו של ג’סטין ביבר או לפחות את שמותיהם של שחקנים או סרטים מהמצליחים ביותר של השנה שעברה, כוללות חידושים בדמות “123456789” במקום השישי, ושתי כניסות מפתיעות של אפליקציית “photoshop” והחברה שמאחוריה “adobe123” במקומות ה-15 וה-10 בהתאמה.

האם שכלול מנגנוני האבטחה מעודד בחירת סיסמאות רעות?

בשנים האחרונות ניסו מספר לא מבוטל של חברות לנסות וליצור דפוסי התנהגות שונים בצרכני האינטרנט הכבדים. שלל אפליקציות ותוספים לדפדפנים זמינים היום לשימוש ומאפשרים לא רק יצירה אוטומטית של סיסמאות חזקות בזמן הרשמה לאתרי האינטרנט, אלא גם הצפנתן ואחסונן במקום יחיד ובטוח הדורש מהמשתמשים לזכור סיסמא אחת בלבד לשארית חייהם. הנה רשימה חלקית של אותן אפליקציות ותוספים לדפדפן: Lastpass, 1password, my1login, Roboform, keepass.

Popular-passes-2013לנסיונותיהן של מפתחות האפליקציות והתוספים שהזכרנו, הצטרפו גם אתרי האינטרנט הגדולים שהחלו לספק אמצעי אבטחה נוספים המגיעים בדמותם של שלבי אימות משניים, המבקשים מהמשתמשים להזין מספר טלפון או להוריד אפליקציה ייעודית שתישלח קוד אימות שני לאחר הזנת הסיסמא המקורית לאתר אליו ביקשו אלה להיכנס. גוגל, פייסבוק, דרופבוקס, טוויטר ואחרות כבר מאפשרות את שלב האימות השני, כאשר עוד ועוד חברות מצטרפות אליהן.

השדרוגים באמצעי האבטחה עוזרים למשתמשים להגן על עצמם מחדירה לחשבונותיהם, אולם מן הצד השני יכול ואלו גם מעודדים את המשתמשים להיות עצלנים יותר עת מגיע הזמן לבחור סיסמא חדשה.

גניבות באינטרנט בחסות כשלי אבטחה

בשנה שעברה, בעת פרסום רשימת הסיסמאות הגרועות ביותר באינטרנט לשנת 2012 הזכרנו את סיפורו של מאט הונאן, שנפל אז קורבן לפריצה לחשבונותיו וגילה תוך זמן קצר כי איבד לא רק את חשבון המייל שלו, אלא גם זכה למחיקה מוחלטת של מחשבו האישי.

כיום, כאשר מכשירנו הניידים כמו גם מחשבינו האישיים יכולים להתחבר לחשבון מנהל יחיד דרכו ניתן לאתר, לגבות ואף למחוק כליל את כל המכשירים, ישנו צורך עז בשימוש בסיסמאות כמו גם אמצעי אבטחה מתקדמים. באם ייגנב מכשיר האייפון שלכם, לדוגמא, לא יוכלו הגנבים לאפס אותו ללא הקוד האישי (Passcode) שלכם ו\או סיסמתכם לחשבון ה-Apple ID, משימה שתהיה פשוטה יותר במידה ולא תשתמשו באותה סיסמא מעצבנת-משהו כל עת שתרצו לפתוח את מכשירכם מנעילה.

לפניכם הרשימה המלאה של 25 הסיסמאות הגרועות הנפוצות ביותר השנה כפי שפורסמו באתר חברת SplashData. בעת אתם עוברים על הרשימה, נסו לספור בכמה מהסיסמאות המופיעות בה אתם משתמשים בעצמכם, ואז, גשו לאותם אתרים בהם אתם עושים שימוש באותן סיסמאות ואנא מכם – החליפו אותן למשהו אחר ובטוח יותר.

(מקור – SplashData)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים