גאדג’טי ביטס[1101]: כל מה שאולי פיספסתם במהלך השבוע החולף

gadgety-bits

עם סיומה של תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2014 שנערכה בתחילת החודש בלאס וגאס, החלו לצבור תאוצה הדיווחים והשמועות הנוגעים למכשירים הבאים שיוצגו בשנה הקרובה. מכשיר הדגל הבא של סוני, ה-Xperia Z2, יכול וישאיר את התקוות למסך ברזולוציית 2K מאחור, אך יביא עמו מגוון שדרוגי חומרה שיתעלו על אלו שהוצגו בדגמים הקודמים.

Xperia Z2: כל מה שידוע לנו על מכשיר הדגל הבא של סוני

השבוע נחשפו פרטים נוספים לגבי מכשירי האייפון העתידיים של אפל, אלו צפויים להגיע עם מסכים גדולים משמעותית בהשוואה לדגמיה הנוכחיים של החברה ואולי אף להשאיר מאחור את הפלסטיק שהוצג עם ה-iPhone 5C בשנה שעברה.

ברצלונה עלתה לכותרות בנוגע למספר לא מבוטל של דגמי סמארטפונים חדשים שיוצגו בתערוכת ה-MWC 2014 שתתקיים בעיר בחודש הבא, המשמעותי שבהם יכול ויהיה ה-Galaxy S5 של סמסונג.

מלבד כל הידיעות החמות הללו, היו כמו ידיעות שלא זכו לראות אור, אך עדיין מגיעה להן הבמה. את הידיעות נציג בפניכם כמידי שבוע כדי שתישארו תמיד מעודכנים. אנחנו מזכירים כי אתם מוזמנים תמיד לשלוח לנו כתבות או מידע חשוב שלא פורסם ולפי דעתכם חשוב שיופיע גם הוא במהדורה הבאה של גאדג’טי ביטס.

1  אפל מבטיחה לתקן את מסך המוות באייפון

מאז הוצגה לראשונה מערכת ההפעלה iOS 7, הגיעו תלונות שונות ברשת הנוגעות לקריסה מוחלטת של מכשירי האייפון, בעיקר בדגם ה-iPhone 5S החדש. השבוע, התייחס לראשונה דובר חברת אפל לנושא והבטיח כי בעדכון הבא של מערכת ההפעלה (7.1) תציג אפל פתרון לנושא.

השבוע שלחה אפל למפתחיה את עדכון הבטא הרביעי במספר למערכת ההפעלה iOS 7.1, כאשר הצפי להעברתו לכלל המשתמשים עומד כעת על חודש מרץ. (מקור – Mashable)

2 סמסונג ואפל קונות שבבים ב-50 מיליארד דולר

שוק המובייל הולך ומשתלט על צריכת שבבי האלקטרוניקה ובשנת 2013 עלה חלקן של סמסונג ואפל יחדיו ל-17% מנתח שוק השבבים ונאמד ב-53.7 מיליארדי דולרים, אשר מתוכם נאמד חלקה של סמסונג במעל 30 מיליארדי דולרים.

חברת לנובו הסינית טיפסה למקום הרביעי ברשימה, הרבה בזכות מכירות הסמארטפונים של החברה בסין, ולמקום העשירי ברשימת רוכשות השבבים הגדולות לשנת 2013 נכנסה לראשונה חברת Huawei הסינית.

gartner-chips2013
מכירות שבבים במיליוני דולרים (מקור: Gartner)

(מקור – Gartner)

3 5G בקוריאה במהירות 10Gbps עד 2020

טרם הוטמעה רשת הדור הרביעי, 4G LTE, בעולם כולו, החלה דרום קוריאה בניסויים לקראת הקמת רשת הסלולר מהדור החמישי, זו תספק מהירויות העשויות להגיע עד 10Gbps (ג’יגה-ביט לשניה). אף שהחלו לדבר על הנושא בדרום קוריאה, ניסויים ראשונים לרשת החדשה צפויים להחל רק ב-2017 עם יעד להטמעה מלאה במדינה בשנת 2020. (מקור – cnn)

4  אפליקציות המסרים המיידיים גדלות בקצב מסחרר

אפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ (Whatsapp) צברה כבר מעל ל-430 מיליון משתמשים פעילים, עליה של כ-30 מיליון משתמשים פעילים עליהם דיווחה החברה בסוף השנה שעברה. אחרי וואטסאפ נמצאות שתי אפליקציות המסרים המיידיים הסיניות, WeChat שבספטמבר האחרון דיווחה על 272 מיליוני משתמשים פעילים מידי חודש, מספר שיכול וכבר עבר את 300 המיליון מאז, ו-LINE, שדיווחה השבוע על 300 מיליון משתמשים רשומים, מהם כ-202 מיליון פעילים מידי חודש.

bii-mobile-messaging-apps

(מקור: BusinessInsider)

5  קוואלקום רוכשת 1,400 פטנטים מ-HP

יצרנית השבבים קוואלקום הודיעה השבוע כי רכשה את שארית הפטנטים של Palm בהם החזיקה חברת HP עד כה. עסקת הפטנטים תכלול את העברתם של כ-1,000 פטנטים נוספים הנוגעים ל-iPAW ו-Bitphone ויעזרו לקוואלקום בהמשך פיתוח טכנולוגיות עבור מוצרים בקטגוריית המובייל. (מקור – Qualcomm)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים