סוני מוכרת את חטיבת המחשבים VAIO, תתמקד בפיתוח מכשירים ניידים

Sony-Vaio

 

סוני הודיעה היום (ה’) על מכירת חטיבת המחשבים VAIO, אותה הקימה החברה לפני כ-17 שנים. המכירה מגיעה בעקבות המשך ירידה במכירות המחשבים האישיים בעולם, אלו השפיעו גם על סוני, שמכרה כ-6.1 מיליון מחשבים בלבד במהלך שנת 2013.

את חטיבת המחשבים VAIO תמכור סוני ל-Japan Industrial Partners (או JIP) עבור סכום לא ידוע, זו תמשיך לפעול עם מותג המחשבים ביפן תחילה, תוך בחינת השוק העולמי לשם התרחבות נוספת בעתיד. כ-300 עובדי חטיבת המחשבים של סוני כיום יעברו לעבוד בחברה החדשה על מנת לספק תמיכה ללקוחות קיימים שרכשו את מחשבי החברה.

התמקדות במכשירים ניידים

עם תום מכירתה של חטיבת מחשבי ה-PC של סוני, תתמקד החברה בעיקר בהמשך פיתוח מכשירי סמארטפון כמו גם את קונסולת המשחקים פלייסטיישן. ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר מכרה סוני 10.7 מיליון מכשירי סמארטפון, עליה של כ-23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ב-2013 כולה מכרה סוני 38.4 מיליון מכשירי סמארטפון בסה”כ, ובהפרש ניכר למדי אל מול לנובו (עם 45.5 מיליון), LG (עם 47.7 מיליון) ו-Huawei (עם 48.8 מיליון).

עם פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון שחתם את שנת 2013, חשפה סוני את הערכותיה לסיום השנה הפיסקלית של החברה, זו מסתיימת ב-31 במרץ 2014. החברה הורידה את תחזיותיה למכירות סמארטפונים בכ-2 מיליון יחידות, מכאן נגזר כי להערכת החברה ימכרו כ-9.7 מיליון מכשירי סמארטפון ברבעון הראשון לשנת 2014.

באשר למכירות קונסולות המשחקים פלייסטיישן מדווחת סוני על 7.8 מיליון יחידות שנמכרו ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2013, אלו כוללות לא רק את קונסולת הפלייסטיישן 4 החדשה, אשר היוותה כמחצית מהמכירות ברבעון, אלא גם את קונסולות המשחקים PS2 ו-PS3. הערכות החברה למכירות חטיבת הפלייסטיישן ברבעון הראשון של 2014 עומדות על כ-4.1 מיליון יחידות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים